Hirvonen a castigat Raliul Suediei
Mikko Hirvonen a castigat fara emotii Raliul Suediei, dupa ce a dominat autoritar prima etapa a sezonului 2010 din WRC.
Citroen Total, campioana en-titre in Campionatul Mondial de Raliuri, a inceput mai bine prima etapa a sezonului 2010, iar Sebastien Loeb a fost lider in clasamentul general dupa primele patru probe speciale.
Sextuplul campion mondial nu a putut insa sa faca fata unei reveniri spectaculoase din partea lui Mikko Hirvonen, principalul sau rival in lupta pentru suprematie in WRC. Pilotul de baza al echipei BP Ford a preluat conducerea la general dupa PS 5 si nu a mai cedat-o pana la final, demonstrandu-si abilitatile de pilotaj pe gheata si zapada.
Punctul de referinta al etapei s-a consemnat insa in proba speciala 14, inaintea careia diferenta dintre cei doi era de numai cateva secunde. Hirvonen a optat pentru pneuri noi, in timp ce Loeb a preferat sa continue cu cauciucuri uzate, iar diferenta de manevrabilitate a masinilor l-a propulsat pe pilotul BP Ford la 23 de secunde avans dupa numai doua probe speciale.
Desi a incercat sa revina, Loeb a renuntat la lupta pentru victorie dupa PS 18. In acest context, ultimele probe speciale nu au adus nimic nou in clasament, iar Hirvonen a castigat etapa de debut a sezonului 2010 cu un avans de 42.3 secunde.
Un alt duel interesant in Raliul Suediei s-a purtat intre Dani Sordo si Jari Matti Latvala pentru locul 3, cei doi avand aceeasi soarta ca si coechipierii lor de la Citroen Total si, respectiv, BP Ford. Sordo a ocupat locul 3 in prima jumatate a raliului, insa Latvala a profitat de cateva probleme tehnice ale rivalului sau si l-a detronat in PS 15, dupa care si-a mentinut pozitia pana la final, cand a terminat la 31 secunde in spatele lui Loeb. Sebastien Ogier, pilotul echipei Citroen Junior, a terminat pe locul 5 la aproximativ un minut in spatele lui Sordo si si-a anuntat indirect candidatura la locul ocupat in prezent de pilotul spaniol in echipa principala a constructorului francez.
Stobart Motorsport a ocupat locurile 6 si 7 prin Henning Solberg si Matthew Wilson, in timp ce Mads Ostberg a terminat pe locul 8 la volanul unei masini Subaru Impreza WRC.
Petter Solberg a inceput cu stangul campania pentru un nou titlu mondial dupa cel cucerit in 2003, norvegianul terminand Raliul Suediei doar pe locul 9 la volanul unei masini Citreon C4 WRC dupa o etapa plina de evenimente neprevazute si probleme tehnice. Ultima pozitie in top 10 i-a revenit lui P-G Andersson, care confirma statutul de favorit la titlu in competitia rezervata masinilor din clasa S2000.
Revenit in WRC dupa o absenta de doua sezoane, dublul campion mondial Marcus Gronholm a incheiat Raliul Suediei doar pe locul 21. Aflat la volanul unui Ford Focus RS WRC al echipei Stobart Motorsport, finlandezul nu s-a putut consolat decat cu o victorie in PS 14.
Raliul Suediei a consemnat si prima experienta propriu-zisa a lui Kimi Raikkonen in WRC, insa campionul mondial al Formulei 1 din sezonul 2007 a avut inevitabil probleme de adaptare la masina Citroen C4. In plus, mai multe probleme tehnice si lovirea unei gramezi de zapada l-au intarziat semnificativ pe finlandez, care a terminat etapa pe locul 30 in clasamentul general. Cel mai bun rezultat intr-o proba speciala a fost un loc 6, iar pilotul Citroen Junior a terminat frecvent in jurul pozitiilor 8-12.
Iata configuratia finala a clasamentului general in Raliul Suediei:
Loc | Pilot | Masina | Timp / Dif |
1 | Mikko Hirvonen | Ford | 3:09:30.4 |
2 | Sebastien Loeb | Citroen | 42.3 |
3 | Jari Matti Latvala | Ford | 1:15.4 |
4 | Dani Sordo |
Citroen | 2:41.6 |
5 | Sebastien Ogier | Citroen | 4:15.3 |
6 | Henning Solberg | Ford | 5:23.4 |
7 | Matthew Wilson |
Ford | 7:53.9 |
8 | Mads Ostberg | Subaru | 9:22.2 |
9 | Petter Solberg |
Citroen | 10:17.5 |
10 | P-G Andresson | Skoda | 12:08.9 |
Va reamintim ca incepand din acest sezon sistemul de punctare din WRC a fost modificat, astfel ca rezultatele sunt recompensate dupa grila 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.
Urmatoarea etapa de WRC va avea loc in perioada 5-7 martie in Mexic.