Hamilton: "Stabilitatea, factorul cheie la Barcelona"
Pilotii echipei McLaren isi indreapta intreaga atentie spre Marele Premiu al Spaniei de la sfarsitul lunii aprilie.
McLaren au incheiat joi testele de la Barcelona, oficialii team-ului anglo-german declarandu-se satisfacuti de rezultate si de detele colectate. Lewis Hamilton este increzator ca noile componente pentru monopostul MP4-23 vor spori performantele echipei in cursa de la Barcelona.
"Este dificil de spus cat de competitivi vom fi acolo pentru ca echipele progreseaza continuu. Simt ca avem un pachet competitiv pentru acest circuit, iar masina pare sa functioneze foarte bine" , a declarat Hamilton in cadrul unui preview al echipei. "Avem componente noi pentru aceasta cursa, iar in cadrul testelor am obtinut cateva rezultate pozitive, dar totusi nu suntem singurii".
In opinia pilotului britanic, stabilitatea monopostului va reprezenta un factor esential in cursa din weekendul viitor. "Catalunya este un circuit provocator pentru ingineri si piloti. Unul dintre factorii cheie ai circuitului este obtinerea unei stabilitati bune prin virajele foarte variate", a adaugat Hamilton. "Al doilea viraj este o provocare din perspectiva pilotajului si a setarilor. Acum, cand finalul circuitului a fost ingustat trebuie sa obtinem o stabilitate adecvata pentru a obtine o viteza buna in acel viraj. Este un circuit interesant din punct de vedere tehnic".
In schimb, coechipierul sau, Heikki Kovalainen, considera ca aerodinamica va juca un rol esential duminica viitoare. "Circuitul este probabil unul dintre cele mai importante peste teste, alaturi de Jerez. Trebuie sa ai o performanta aerodinamica foarte buna pentru a avea o viteza buna aici si, tocmai de aceea, de fiecare data cand venim aici vrem sa intelegem cat de preformant este pachetul nostru", explica finlandezul. "De asemenea, exista cateva zone de franare si cateva viraje bune unde putem intelege cat de stabila este masina. In plus, sicanele mai lente ne permit sa testam cat de bine reactioneaza masina la schimbarile de directie. Practic, aici se poate testa totul."
Kovalainen considera ca la Barcelona depasirile sunt destul de dificile, cu exceptia primul viraj. "Cred ca primul viraj este cel mai bun pentru depasiri, deoarece poti sa scoti masina adversarului de pe noua sicana foarte lenta, in lungul liniei drepte. In rest este foarte dificil, probabil te poti gandi la depasiri in virajul 5, poate si in virajul 10 daca intri bine in virajul 9, dar cam atat", a concluzionat Kovalainen.