Ghid tehnic pentru cursa de la Fuji

Publicat miercuri, 08.10.2008 11:12 de Daniel Popescu

Va prezentam cele mai importante aspecte tehnice ale circuitului de la Fuji in viziunea inginerilor de cursa de la Renault F1 Team.

Circuitul de la Fuji va gazdui la sfarsitul acestui weekend Marele Premiu al Japoniei, etapa ce se poate dovedi decisiva in lupta pentru titlul mondial.

Circuitul reprezinta un amestec de viraje lente si o linie dreapta foarte lunga realizata cu scopul de a incuraja manevrele de depasire.

Prin urmare, echipele trebuie sa adopte un compromis in ceea ce priveste setarile pentru a echilibra viteza de pe linia dreapta cu aderenta din sectiunile lente. Aderenta mecanica si un motor cu performante superioare vor conta decisiv pentru obtinerea unor timpi competitivi.

Sasiu: Circuitul de la Fuji este dominat de viraje lente, astfel ca aderenta mecanica va fi un factor crucial. Din aceasta cauza, echipele vor adopta cel mai probabil setari relativ soft, asemanator ca in Bahrain, chiar daca schimbarile bune de directie vor fi foarte importante in sectiunile lente. Tractiunea va fi un parametru critic, intrucat masinile cu tractiune neadecvata la iesirea din virajul 16 vor fi vulnerabile la manevrele de depasire pe linia dreapta sau in primul viraj.

Aerodinamica: In ceea ce priveste nivelul fortei de apasare aerodinamica, circuitul a fost realizat pe baza unor principii moderne, motiv pentru care echipele trebuie sa sacrifice timpii si, implicit, forta de apasare aerodinamica, pentru a obtine viteze de top competitive pe linia dreapta. Prin urmare, echipele vor concura cu o configuratie mai slaba decat cea optima pentru aripi, cu scopul de a imbunatati performanta mecanica.

Circuitul include numai doua viraje de viteza medie si mare, virajele 4 si 5. In ultimul este foarte probabil ca masinile sa sufere fenomenul de subvirare, fapt spre care pilotii si inginerii isi vor apleca atentia pentru a nu compromite performanta la viteze mici.

Frane si pneuri: Franele vor avea o viata relativ usoara cu doar doua evenimente majore, in virajele 1 si 10 si suficient de mult timp pentru a se raci. In ceea ce priveste energia din pneuri, circuitul nu este sever in mod particular datorita absentei virajelor de mare viteza. Totusi, pneurile spate vor reprezenta un parametru important din cauza tractiunii necesare, iar pilotii ar putea fi vulnerabili in fata unui atac. Prin urmare, Bridgestone va furniza pneuri soft si medium pentru aceasta cursa, la fel ca si anul trecut.

Motor: Fuji nu ofera un test prea dificil pentru motoare, care vor fi utilizate la capacitate maxima in numai 53% din timpul unui tur de pista. Pe linia dreapta motorul va fi utilizat la maxim timp de peste 17 secunde, ceea ce va reprezenta un test sever pentru unele componente in miscare.

  • crismar59, miercuri, 08.10.2008 12:16
    @admin

    De ce ne pornim asa greu dimineata cu stirile punctate! Trebuie sa asteptam pe cineva sa se scoale si sa ajunga la calculator sau cineva e ocupat dimineata si numai dupa pranz ajunge sa butoneze????????? "E ceva putred in Danemarca" ca sa citam un personal celebru.

  • ally_great, miercuri, 08.10.2008 12:20
    ORAR @crismar59

    Nu e dimineata, e chiar pranzul si stirile punctate apar undeva la ora la care putem spune ca deja e dupa amiaza! Cat despre partea care ai punctat-o si am zis si eu ieri...cred ca tre sa ajunga careva pe la taste si butoane. By the way, i like Shakespeare ;)