Ford: "Raliurile de anduranţă ar reduce numărul piloţilor privaţi din WRC"
Ford consideră că implementarea unor raliuri de anduranţă în WRC ar conduce la reducerea numărului de piloţi privaţi, care alcătuiesc peste jumătate din numărul total de participanţi.
FIA intenţionează să aducă modificări majore în structura calendarului Campionatului Mondial de Raliuri prin realizarea unor etape de anduranţă care să aibă loc în mai multe ţări.
Planurile actuale prevăd pentru 2012 cel puţin două raliuri de anduranţă, care ar urma să se desfăşoare în Suedia-Norvegia şi Argentina-Uruguay, însă oficialii Ford consideră că astfel de evenimente ar duce la scăderea dramatică a numărului de piloţi privaţi.
"În Mexic au fost nouă Ford Fiesta şi un număr de Fiesta Super 2000 şi numai două dintre ele erau ale constructorului. Mă tem că dacă mergem în raliuri lungi în ţări scumpe cu toate costurile asociate, unii dintre aceşti piloţi privaţi ar putea dispărea şi am putea ajunge la o duzină de maşini pe lista de participanţi", a explicat Gerard Quinn, şeful departamentului de motorsport al Ford Europe.
O altă nemulţumire a americanilor este dorinţa FIA de a organiza etape pe un număr cât mai mare de continente, întrucât acest lucru ar genera costuri suplimentare pentru constructori.
"Sunt de acord cu Jean Todt (n.r - preşedintele FIA) când spune că trebuie să ne mutăm pe alte continente pentru a avea cu adevărat un campionat mondial. Totuşi, trebuie să luăm în considerare costurile. Trebuie să facem competiţia mai ieftină şi trebuie să ne asigurăm că suntem în ţări reprezentative. Iar evenimentele care nu merită să fie acolo nu ar trebui să fie acolo pentru simplul motiv că au fost mereu prezente", a mai precizat el.
În mobisnuit, piloţii privaţi evită să concureze în raliuri din afara Europei, ceea ce duce la scăderea accentuată a numărului de participanţi în raliurile din America de Sud sau Orientul Mijlociu.
Via | MaxRally