FIA: "Exista constructori interesati de motorul unic"

Publicat luni, 27.10.2008 19:07 de Daniel Popescu

FIA a dezvaluit luni ca mai multi constructori auto s-au interesat de oferta pentru motorul unic din Formula 1.

FIA a lansat o oferta pentru un motor unic ce va fi utilizat in Formula 1 intre 2010-2012, cu scopul de a reduce la maxim costurile participarii in aceasta competie.

Totusi, o astfel de decizie ar putea determina constructorii sa paraseasca Formula 1, iar subiectul a intrat in umbra dupa intalnirea FIA - FOTA de la Geneva.

Cu toate acestea, FIA a anuntat luni, prin intermediul unui comunicat de presa, ca planurile de introducere a motorului unic merg inainte si ca exista deja cativa constructori care s-au interesat de detaliile ofertei.

Termenul limita pentru depunerea ofertelor pentru realizarea unui motor unic a fost fixat pentru 7 noiembrie, insa companiile interesate pot opta si pentru oferirea unui pachet format din motor si transmisie.

Momentan, nu exista informatii oficiale referitoare la constructorii care s-au aratat interesati de acest proiect, insa un oficial al FOTA a precizat ca niciunul dintre constructorii din F1 nu este implicat: "Niciunul dintre membri FOTA nu va aplica. Acest lucru a fost confirmat de toti membri", a declarat o sursa din cadrul FOTA pentru publicatia Autosport.

  • NeoGalaxy, marţi, 28.10.2008 01:40
    O sa fie o super comedie :)

    Ferrari cu motor Mecachrome sau Coshworh :PPPPPP. Este o idee interesanta dar pentru alte competitii, aici vreau sa vad producatorii construind motoare singuri, cei care nu pot sa compere din alta parte.

  • horted, marţi, 28.10.2008 10:30
    curios

    Chiar sunt curios care sunt constructorii interesati. Deocamdata nu ma pot gandi decat la Audi si eventual Peugeot, astia mai sunt prezenti in motorsport. Ar fi singura metoda de a atrage un constructor de talia lui VW in Formula1. Cat despre constructorii deja existenti nu cred ca se pune problema ca un Ferrari sau Renault sa aiba motor Cosworth, fiecare isi poate face motorul propriu dar ar fi limitat de conditiile unice. Cred ca asta ii deranjeaza de fapt, nu se va mai putea face diferenta intre marci pe partea de tehnologie, ori asta vrea fiecare sa scoata in evidenta pe piata auto.