FIA clarifică zona de activare pentru aripa spate ajustabilă
FIA a extins utilizarea aripii spate ajustabile în Australia de la 600 la 867 de metri, astfel că sistemul va putea fi activat înainte de intrarea în ultimul viraj al circuitului.
Forul mondial a publicat joi detaliile complete ale modului în care piloţii vor putea ajusta aripa spate a monoposturilor pe parcursul cursei din cadrul Marelui Premiu al Australiei.
Astfel, zona de depăşire a fost extinsă şi va începe înainte de intrarea în ultimul viraj, pentru ca piloţii să poată profita de sporul de viteză estimat la 10-15 km/h imediat după intrarea pe linia dreaptă de start-sosire. În urma acestei decizii, zona de depăşire a fost extinsă de la valoarea stabilită iniţial la 600 de metri la 867 de metri, ceea ce teoretic reprezintă un factor suplimentar pentru sporirea numărului de depăşiri.
De asemenea, zona de detectare a diferenţei maxime de o secundă intre monoposturi a fost mutată la intrarea în virajul 14, antepenultimul al circuitului. Zona de detectare a diferenţei de timp din virajul 14 şi zona de început pentru activarea sistemului vor fi delimitate prin dulgi albe pentru a fi vizibile inclusiv pentru telespectatori.
În momentul în care diferenţa dintre doi piloţi este mai mică de o secundă înainte de intrarea în virajul 14, pilotul aflat în urmărire va fi notificat prin aprinderea unui led pe volan că poate ajusta aripa spate pe porţiunea de 867 de metri dintre virajele 16 şi 1 pentru a încerca să-l depăşească pe pilotul aflat în faţa sa. Acesta din urmă nu va avea posibilitatea de a ajusta aripa spate în scop defensiv.
Via | FIA