FIA anunţă schimbări în regulamentul sportiv pentru 2012
Piloţii ajunşi din urmă cu un tur trebuie să se plaseze în spatele plutonului după intrarea Safety Car-ului pe circuit, iar durata maximă a unei curse a fost mărită la patru ore.
Consiliul Mondial al FIA a anunţat miercuri câteva schimbări în regulamentul sportiv al Formulei 1 pentru sezonul 2012, care vizează în primul rând comportamentul piloţilor pe circuit în timpul curselor.
Astfel, în momentul în care Safety Car-ul intră pe circuit, toţi piloţii care sunt cu un tur din urmă vor fi obligaţi să depăşească maşina de siguranţă şi să se pozioneze în spatele plutonului, pentru a asigura un restart curat al cursei. De asemenea, durata maximă a unei curse a fost mărită de la două la patru ore şi include şi perioadele de suspendare, ca reacţie la cursa prelungită din Canada din acest sezon, care s-a încheiat după mai bine de patru ore.
In, monoposturile care erau în pitlane în momentul suspendării unei curse vor avea posibilitatea să revină pe grila de start pe poziţia pe care se aflau în momentul suspendării.
În ceea ce priveşte stilul de pilotaj, FIA a stabilit că piloţii nu vor avea dreptul să revină pe traiectoria ideală în momentul în care îşi apără poziţia şi nu vor mai avea dreptul să părăsească circuitul în mod nejustificat nici măcar în tururile de instalare fără un motiv întemeiat.
FIA a confirmat de asemenea introducerea unei sesiuni de teste de trei zile în timpul sezonului, alături de o nouă regulă care prevede că piloţii vor putea utiliza toate seturile de pneuri încă de la prima sesiune de antrenamente libere.
Nu în ultimul rând, toate monoposturile trebuie să treacă toate testele de siguranţă pentru a participa la sesiunile de teste din această iarnă, iar fostul pilot Gerhard Berger a fost numit în funcţia de preşedinte al comisiei FIA care gestioeaza programul de monoposturi.
Via | FIA
"In momentul in care Safety Car-ul intra pe circuit, toti pilotii care sunt cu un tur din urma vor fi obligati sa depaseasca masina de siguranta si sa se pozitoneze in spatele plutonului, PENTRU A ASIGURA UN RESTART CURAT AL CURSEI"? sau a-i ajuta sa mai recupereze din timpul pierdut fata de lider? Pun intrebarea asta pentru ca din cate imi amintesc au fost curse in care pana si cel de pe pozitia a 6-a fost prins cu un tur in urma si o cursa a lui Button in care de pe o pozitie iesita din top 10 a urcat pana pe prima pozitie si a castigat acea cursa.