Ferrari: "Pur si simplu, McLaren au fost mai buni"

Publicat miercuri, 11.04.2007 12:32

Jean Todt s-a arat dezamagit de rezultatul Marelui Premiu al Malaeziei in conditiile in care Ferrari a pornit in cursa de pe pozitiile 1 si 3 si a terminat pe 3 si 5.

"Toti am putut vedea faptul ca intreaga cursa a fost comprimisa inca dupa start. Felipe nu a pornit asa cum ne asteptam cu totii sa o faca. In plus, daca ambele McLaren-uri l-au depasit pe Felipe, unul dintre acestea l-a depasit si pe Kimi"

, a spus presedintele Ferrari.

Luca Baldissieri, strategul italienilor, a incercat insa sa clarifice situatia din cursa. "Din datele noastre, analizand performantele, nimic nu a mers prost. Am pierdut insa viteza fata de ceilalti, asta este foarte clar, insa fara a avea o problema anume. Trebuie sa vedem exact ce s-a intamplat, mai ales in primul viraj, cand Alonso a fost foarte-foarte aproape de Felipe", a declarat oficialul Ferrari.

Acesta a incercat sa explice si iesirea brazilianului in decor: "L-ati vazut pe Felipe incercand sa il depaseasca pe Hamilton. A iesit larg in afara pistei, a fost depasit de doua masini si nu a mai putut sa isi recastige pozitia. Stim ca ne batem cu echipe foarte puternice si, este foarte simplu, acestea au fost mai bune in Maalezia. Asta este. Vom incerca sa ne descurcam mai bine in Bahrain".

  • joeadrianblack, miercuri, 11.04.2007 15:09
    se mai intampla :)

    se mai intampla :)))) sper sa se mai intample si in viitor :)))

  • mihnea, miercuri, 11.04.2007 15:20
    joeadrianblack

    cu siguranta o sa se mai intample, dar invers..stai sa inceapa sa le explodeze motoarele celor de la mercedes...in legatura cu punctajul, ati dat inapoi punctele pe care le-ati luat la zvonul ca ferrari o sa schimbe motorul lui Kimi? ca asa ati promis ca se va intampla in cazul in care kimi nu schimba motorul si nu am vazut sa se fi intamplat asta

  • Mircea Mester, miercuri, 11.04.2007 15:38
    Evident

    Da, s-au dat:) cauta in stirile din weekend sa o vezi :)

  • joeadrianblack, miercuri, 11.04.2007 15:58
    mihnea

    daca la Sepang nu a explodat? sub picioarele lui Alonso? crezi ca mai sunt sanse? Nu uita ca Alonso nu e Kimi, cam stie ce tre sa spuna la mecanici...

  • Giannig, miercuri, 11.04.2007 16:14
    Mclaren e in forma

    Cred ca ar trebui sa cititi atent titlu, scrie clar: "Mclaren au fost mai buni". Melbourne e o cursa stranie, care nu da informatia clar despre nivelele relative ale echipelor. Sepang pe de alta parte e un circuit care arata orice problema a masinii, iar Ferrari pare sa mai aiba o problema pe langa fiabilitate, si ei inca nu au descoperit-o. Ferrari au subliniat gafele pilotilor; dar i-au dat lui Kimi sa conduca masina cu o mana legata la spate-asta e exact motivul pentru care el al plecat de la Mclaren. Motoarele Mercedes nu vor exploda, decat daca sunt conduse de Kimi. Nu vi se pare oare straniu ca acum Ferrari are probleme de fiabilitate, iar Mclaren merge ceas? Plus, Ferrari nu mai are pe Ross Brawns si nici pe Stepney,care au avut in dezvoltare masina asta , inca de anul trecut , asa cum prin aprilie-mai si Mclaren se apuca de masina din 2008. Aveau aparent un avantaj Ferrari la inceput, dar deja s-a dizolvat...cine o sa le dezvolte masina acum? Mai mult...au un sofer monosilabic si altul e o maimuta. Cine sa le mai dea feedback despre cum merge masina? va spun ca sa-i tot dea telefoane lui Schuey de acum. Si sunt realmente ingrijorati ca daca nu-i da locul Jean Todt lui Ross Brawn, acesta din urma ar putea prefera Honda. Va fi interesant ce se va petrece in Bahrain. Kimi va avea un motor fresh, Massa si-a luat sapuneala pana acum si isi va mai lua, va fi mai atent, iar Ferrari a incheiat testele de iarna in top la Bahrain. Daca au incredere cu carul in masina lor se vor califica cu multa benzina si vor miza pe viteza in cursa. Dar banuiesc ca vor incerca sa ia pole position neaparat, cu benzina putina si s-ar putea sa piarda in cursa locurile 1 sau 2. Apoi mai e si subiectul cauciucurilor. Mclaren a testat intens cauciucurile pentru Malaezia. Erau pe locurile 12,13 vinerea pentru ca au stat sa verifice cauciucurile, si se pare ca a dat roade. Curbele la Bahrain nu sunt asa largi precum Sepang, incat cred ca vom vedea si pe Renault in fata; la ei problema imensa sunt cauciucurile totusi. Ma rog astea sunt fanteziile unui fan Mclaren, dar trebuie sa recunoastem, lucrurile se petrec mai repede decat orice s-ar fi asteptat. Ferrari ramane totusi in prima liga, alaturi de Mclaren...ceilalti sunt inca departe departe.

  • sharky_raduku, miercuri, 11.04.2007 17:00
    /.....

    mihnea...mclaren itzi zic yo ca anu` acesta nici un motor no sa bubuie...ashea ca nutzi pune tu sperante in astea...

  • KalEl, miercuri, 11.04.2007 17:59
    nu o sa bubuie motoru

    nici cand era kimi la mclaren nu prea ii bubuia motoru ... ba ii ceda nujt ce sistem hidraulic, ba ii sarea nujt ce furtun, ba ii sarea vreun surub ... oricum, mai rar exploda motoru. asteptam cu interes sa se mai intample :D

  • mis2001, miercuri, 11.04.2007 20:13
    x

    Gianning are dreptate "Mclaren sunt in forma" au recuperat diferenta care ii separa de Ferrari in Australia.Poate a fost un weekend mai nefast pentru Ferrari, dar ramane de vazut ce se intampla in Bahrain.Nu putem sa tragem concluzii doar dupa doua curse.Si dupa Australia am crezut ca Ferrari v-a defila sezonul acesta, dar asta este Formula 1.Nici cei de la BMW nu stau rau si cred ca in curand se vor bate pentru castigare unei curse.

  • mihnea, miercuri, 11.04.2007 20:56
    fanii mclaren

    nu stiu de unde si pana unde au aparut brusc fani mclaren. ma intreb unde or fi fost ei in ultimii 6 ani..probabil ca au fost fani ferrari si apoi renault..e usor sa tii intotdeauna cu cei care castiga.

  • mirco, miercuri, 11.04.2007 21:47
    fair-play

    ar fi super sa nu explodeze nici un motor anul asta, asa vom sti fara dubiu cine-i mai bun

  • joeadrianblack, miercuri, 11.04.2007 21:53
    FAN McLaren de la varsta de 9 ani. :)))))

    Eu traiesc intr-o zona a tzarii unde prindeam un canal de televiziune din West-ul europei. Sunt printre romanii care pe vremea lu Pazvante ma uitam la curse de F1... Sunt Fan McLaren in primul rand de cand ma stiu. POATE as fi devenit in timp Fan Ferrari daca Schumi ca om nu ar fi fost un arogant imputit. Stai linistit mihnea, eu cunosc mult mai multi "fan" ferrari care anul trecut erau fan Renault... samd. Ce e drept acu 2 - 3 ani cand ma uitam la F1 si ieseau ambele masini McLaren in decor si inchideam TV-ul :), ca doar nu o sa ma uit la Renault sau Ferrari cum castiga. asta e... o data jos, o data si mai jos

  • Giannig, miercuri, 11.04.2007 22:06
    Mclaren merita fani

    Da, intr-adevar, mersi ne-ai atras atentia ca exista un pool de fani Mclaren; ar fi cazul sa ne intalnim noi fanii Mclaren la un whiskey Johnnie Walker. Ferrari erau "aproape" de titlu de 30 ani pana la Schuey. Inaintea erei Schumi, Mclaren e cea mai de succes echipa de la prima participare in '66.Acum se prefigureaza o revenire la acea dominatie de drept. De ce nu sunt fani Ferrari infocati pe aici? Pentru ca majoritatea nu au macar habar care titluri detine Ferrari, de ce e apreciat Gilles Villeneuve sau macar de unde vine "calutul cabrat", dar sunt fani Ferrari. Ii felicit insa pe Automarket, pentru ca intretin la zi primul site de Formula1 romanesc adevarat (chiar si cu toate stirile lor preluate). De asta ai impresia ca nu au fost alti fani decat Ferraristi inchipuiti. Asa au ocazia si cei care nu s-au trezit sa fie fani Ferrari pentru ca e la moda, sa-si faca cunoscute opiniile. Gasesc ca e amuzant ca-i vezi tu chiar mai bine pe Mclaren decat ii vad eu, pentru ca nu suntem in penultima cursa, ci abia la a 3-a. Situatiile nu se rastoarna nicaieri mai repede decat in Formula1. Insa cert este ca te-a speriat forma lor dupa ce faci comentarii din astea ca e usor sa tii cu castigatorul. Foarte bine! sper sa fie la fel de speriat si Jean Todt. Daca Ferrari nu reusesc o revenire la Bahrein toata echipa,vor lua o cadere de moral. Ridicam un pahar de whiskey in cintea voastra, a fanilor Ferrari: si asa sa va fie de acum incolo!

  • Giannig, miercuri, 11.04.2007 22:13
    Unii ne mai uitam si prin 90 la F1

    Apropo, Lewis pe la 9-10 ani s-a dus la un eveniment direct la Ron Dennis si i-a zis: "vreau sa fiu intr-o zi pilot in echipa ta si sa castig titlu" si Ron l-a luat sub aripa lui de atunci. Iata ca azi Lewis e in Formula 1 si curand isi va cere dreptul. Iar pentru fanii Ferrari, cu dedicatie, o poza cu Schuey (sper ca permit moderatorii): http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_gallery_image_display.php?fes_gal_id=259&fes_image_number=5&fes_reverse_order=1

  • joeadrianblack, miercuri, 11.04.2007 22:27
    inca o picatura si ma duc...

    si totusi sa nu uitam unde a fost Ferrari inainte de era Schumi... UNDERGROUND... DEEEEEEP DEEEEEEP DOWN

  • KalEl, miercuri, 11.04.2007 22:37
    fanii F1 ...

    ce-mi place la sportu asta (si la alte sporturi cu motor) este ca nu vezi violenta ca in alte sporturi (vezi fotbal). sunt fani de echipa, care tin cu o anumita echipa, indiferent de ce piloti are in componenta, sunt fani ai unui pilot, care tin cu el oriunde s-ar duce ... si sunt fani care isi schimba preferintele dupa cum bate vantu ... vantu victoriei. oricum, nici cel mai mare "dusman" al unui pilot nu cred ca daca ar fii in preajma acelui pilot nu i-ar lua autograful ca sa laude cu el in fata prietenilor de urmarit curse. ar fii un adevarat calvar sa avem in tribune zona McLaren, Ferrari samd, separate de 2 siruri de jandarmi. asa ca noi, suporterii pilotilor/echipelor de F1 suntem peste tot si nu ne calcam prea tare pe bataturi vive F1 !

  • Giannig, miercuri, 11.04.2007 23:01
    de acord

    Bravo, frumos spus!!! Eram surprins azi la comentariile cuiva ca au aparut de nicaieri fani Mclaren; 98% din popularia romaniei ii stiam ferristi, chiar daca nu stiau cu ce se manaca. Dar sunt foarte agresivi daca vorbesti urat de Ferrari. Poate ca s-au uitat si la fotbal cam mult.

  • mihnea, joi, 12.04.2007 00:08
    reply pentru giannig

    daca este permis http://video.google.com/videoplay?docid=2432030605539108059&q=michael+schumacher+the+resurrection urmariti pana la sfarsit! ferrari e in f1 inca din prima cursa, din `50..cu mai mult de un deceniu jumate fata de mclaren..inainte de schumi nu era deep down ferrari, era tot intre primele, statistic vorbind, iar acum suntem intr-adevar departe..asa ca baieteii de la mclaren..sau mercedes mai au ceva timp pana sa ne ajunga:) din 1996 inclusiv si pana anul asta am fost intotdeauna la bataie pentru titlu, competitorii nostri s-au tot schimbat..asta spune multe, plus ca din 50 pana acum avem acelasi motor...ferrari, nu am trecut pe la honda, peugeot, mercedes etc etc..e doar o chestie de conjunctura mclaren de anul asta si paote inca unul sau doi ani, cand apoi va urca bmw sau poate altcineva, dar noi suntem in frunte si acolo planuim sa ramanem inca mult timp

  • mihnea, joi, 12.04.2007 00:42
    ferrari vs mclaren

    http://www.youtube.com/watch?v=7A_ke7tBabY

  • Giannig, joi, 12.04.2007 08:34
    xxx

    Asa e, Ferrari linge FIA din '50. Trezeste-te bai! Formula 1 era altceva pe atunci - existau gentlemen drivers-precum Tazio,Mclaren si gentlemen team owners- precum Enzo; acum avem dirty tricks Schumacher,stersul Heidfeld dar si lingaul/profitorul de Todt, sa-i fie tarana usoara. Exista doar ACUM, si acum Ferrari e pe cale sa se dea la fund, daca nu le reuseste ceva extraordinar la Bahrain. O fi condus Schuey candva spectaculos, dar tot el a introdus stilul procesional si depasirea la boxe.

  • joeadrianblack, joi, 12.04.2007 09:04
    ...

    corect. Si sa nu uitam ca dupa ce a castigat McLaren campionatul cu Hakkinen acu 7 ani, cei de la Ferrari imediat au mituit FIA sa interzica materialul ala bestial pe care il foloseau cei de la McLaren la motoare. (Tin minte McLaren pornea cursa cu rezervorul ARHI PLIN si tot castigau cursa, si duelurile cu Ferrari) DESI motorul a fost Mercedes, laboratoarele de dezvoltare a celor de la McLaren le spun muuulte ce au de facut la el. Daca ar fi Mercedes 40% asa cum se zice, de ce nu vad un gram de AMG pe masina de F1? Si pan la urma sa nu uitam ca Ferrari e a lu FIAT... ceea ce este Dacia italienilor...

  • mihnea, joi, 12.04.2007 09:43
    speculatii

    astea nu sunt decat speculatii, ca ferrari a mituit fia, ca mclaren pornea in cursa cu rezervorul plin, etc.. nu sunt speculatii insa recordurile pe care le detine ferrari si dominatia lor, mai ales din 2002 si 2004 cand practic celelalte masini erau de umplutura pe circuit. iar faptul ca ferrari e un fiat..cred ca iti dai si tu seama ce aberatie ai spus/scris! mi-as dori sa vina ziua cand dacia noastra, un fel de fiat al lor, sa produca un fel de ferrari:)

  • joeadrianblack, joi, 12.04.2007 10:05
    tema de casa

    am scris Ferrari e a lui FIAT, n-am scris ca E FIAT... dar daca stau si ma gandesc mai bine... pe masinile Ferrari din F1, apare scris acolo pe bot FIAT... sau nu e asa?!? nu sunt speculatii. Acu 4 ani, unul dintre sefii de la o achipa de "umplutura" a zis ca dezvaluie toate porcariile marilor echipe din F1. Si ghici ce? A venit repede Berny si i-a inchis gura cu cate 10 mil $ (parca erau 3 echipe, care au primit suma asta) ... cand a luat nastere FIA... cine era in jurul lu Berny? si sa nu uitam ca la 99 de intrebari din 100 poti sa raspunzi cu MONEY. Sa nu-mi spui ca FIAT investeste mai mult in Ferrari din F1 decat Mercedes + McLaren... si ghici ce... tot Ferrari castiga ?!? nu era putin interesant. FIA asta pute precum fotbalul la noi... nu degeaba Mercedes, Ford, Reanult si alti constructori doreau sa faca propriul campionat. Oare ce ia deranjat mai mult Berny sau suprematia Ferrari in F1?

  • joeadrianblack, joi, 12.04.2007 10:14
    dar de ce m-a iau io de Ferrari

    eu n-am avut absolut nimic cu Ferrari pana cand arogantul ala nu a ajuns acolo. Era bun (foarte bun) ca si pilot dar nu stiu de ce NU-L SUPORT (e vorba de Schumi)

  • mihnea, joi, 12.04.2007 16:26
    iar speculezi

    persisti in a specula..ca cine a dat nu stiu cat nu stiu cui! un lucru concret, palpabil, dovedit poti sa aduci ca argument? toyota investeste cel mai mult in f1 si totusi nu castiga, pentru ca asta nu e un criteriu..nu iei puncte pentru cat de mult ai investit, iei puncte pentru cat de rapid esti! au vrut ceilalti constructori sa isi faca un campionat separat din cauza ca nu primeau suficienti bani din drepturile de televizare, iar faptul ca ferrari ar fi fost ajutati de bernie ecclestone sa castige mi se pare total nerealist, pentru ca din 79 pana in 2000 nu au mai castigat nici un titlu de campion mondial la piloti! asta inseamna 21 de ani! iar faptul ca in 2005 si 2006 a castigat renault inseamna ca ei au fost ajutati de ecclestone? si ca in 98 si 99 a castigat mclaren inseamna ca i-a ajutat ecclestone?