Ferrari mizează pe dezvoltarea agresivă a monopostului

Publicat luni, 14.06.2010 18:20 de Daniel Popescu

Ferrari a anunţat că va iniţia un program de dezvoltare agresivă a monopostului începând de la Marele Premiu al Europei, pentru a se apropia de Red Bull şi McLaren.

Ferrari a anunţat recent că va introduce un update semnificativ pentru Marele Premiu al Europei de peste două săptămâni, scopul final fiind îmbunatăţirea performanţelor şi apropierea de Red Bull şi McLaren.

Totuşi, în contextul în care în special rivalii de la McLaren au reuşit să înregistreze progrese semnificative în ultima perioadă, Scuderia a admis că trebuie să-şi sporească eforturile pentru a-şi atinge aceste obiective.

Primul pas în acest sens va fi să renunţe la îmbunătăţirea sistemului de ventilaţie F-duct, întrucât rezultatele nu au fost pe măsura aşteptărilor.

"Cu siguranţă avem nevoie de mai multă agresivitate. A fost clar că ne-am concentrat prea multe eforturi pe sistemul de ventilaţie F-duct. Am petrecut foarte mult timp şi nu ne-am concentrat pe alte zone ale monopostului. Începând de la Valencia ne vom concentra pe dezvoltarea altor părţi ale monopostului în afara acestui sistem de ventilaţie, pentru că este o componentă complicată care a necesitat foarte multe resurse", a declarat Stefano Domenicali, şeful Scuderiei Ferrari.

Oficialul Scuderiei nu a intrat în amănunte legate de update-ul pregătit pentru Valencia, însă se vehiculează că este vorba despre sistemul de evacuare, unul dintre punctele forte ale rivalilor de la Red Bull.

Ferrari nu a mai câştigat niciun Mare Premiu de la cursa de debut din Bahrain, însă echipa rămâne cu şanse reale în lupta pentru titlul mondial. De altfel, Fernando Alonso ar fi devenit liderul clasamentului general în cazul în care ar fi obţinut victoria pe circuitul de la Montreal.

Via | Autosport

  • DRAKo, luni, 14.06.2010 20:57
    Cantecul de Lebada!

    Mai trebuie 2 curse pana cand ferari va anunta ca o se concentreze pe monopostul din 2011. Desi se poate ca Alfonzo sa "dezvolte" si sa "seteze" masina cum numai el este "capabil". "Geniul" spaniolului va face o masina foarte performanata fata de masina HRT. Totusi: de ce nu dezvolta Alfonzo masina? PS. Nici macar sa copieze un sistem ca F-duct nu sunt in stare inginerii macaronari si ei mai spera la titlu?!? Sunt pierduti baietii, nu mai stiu de ce sa se apuce sa fie mai rapizi. Sa mearga la FIA cu o valijoara cu banuti!

  • diesel08, luni, 14.06.2010 21:10
    asa:)

    Ai avut cea mai lunga si logica postare:), iar la argumentare esti fantastic, impresionant chiar. Sunt absolut convins ca n-o s-o lasi neterminata si, o sa mai avem niste continuari pe masura, acuma a fost cantecul de lebada, maine, cine stie. Important e sa trezesti acelasi sentiment de candoare si inocenta:)

  • dmd, luni, 14.06.2010 21:21
    Drako

    Nu vrei tu sa te angajezi inginer de dezvoltare la Ferrari? Am vb eu cu Luca, luni la ora 14 la Maranelo ai interviul. Sa nu uiti sa fii acolo! Echipa te asteapta cu bratele deschise! Multa bafta! Noi toti fanii Ferrari iti tinem pumnii!

  • diesel08, luni, 14.06.2010 21:28
    dmd

    Inginer nu prea cred, eventual sef la galerie:)

  • Jolerto, luni, 14.06.2010 22:03
    DRAKo

    Jos palaria, tu esti foarte bun! Se vede ca va ajungem, si esti disperat rau de tot, chiar asa ceva nu am mai citit prin automarket :))

  • DRAKo, luni, 14.06.2010 22:40
    HA

    Baieti, ma bucur nespus sa vad ca v-am deranjat rau de tot cu comentariul meu. Din pacate pentru voi cam asta este adevarul! Nu va mai imbatati cu apa rece. Scuteria nu-si va mai reveni anul asta si nici in anii ce vor urma. S-a terminat cu ei! Draga dmd ai reusit sa ma jignesti desi eu nu am facut-o! Oferta de munca pe care mi-ai facut-o este o mare insulta la adresa mea! De data asta te iert, dar sa nu se mai repete!

  • iulian, luni, 14.06.2010 23:20
    DRAKo

    tu spui ca baieti sau deranjat sa scrie comentari la adresa ta dar tu nu vezi ca tu teai stresat sa csri cel mai lung si tampit comentariu de pana acum?Si vrem ca tara sa mearga bine cu asa oameni nu credDoamne da le minte ca nu au cat negru sub unghie

  • BobbyNeamu, luni, 14.06.2010 23:24
    @drakko

    Salut Nu stiu daca tu chiar asa gandesti sau doar vrei sa te certi cu fanii Ferrari. Dar daca e vorba despre cearta....ai putea sa lasi Formula 1 si sa comentezi despre fotbal. Acolo toata lumea se cearta...te incadrezi perfect. Oricum ar trebui sa plangi....gandeste putin....au trecut 8 mari premii si Hamilton, cu o masina superioara celor de la Ferrari, are doar 15 puncte in fata lui Alonso...cu mici imbunatatiri, care cu siguranta vor veni, o sa stea altfel treaba. Si in plus, la Ferrari, in curand se va alege pricipalul pilot, ceea ce nu pot sa spun despre voi sau despre cei de la Red Bull.

  • KalEl, luni, 14.06.2010 23:30

    si totusi, unde e geniul lui alonso care putea sa castige curse si pe jos ? cui mai face gestu ala de copil scapat de la azil sa inchida restu gura ? poate sa faca vreun gest s-o lase mai moale redbull si mclaren, k sa castige si el. nu e normal sa castige alonso ? altfel nu inteleg dc ne-am apucat

  • NeoGalaxy, luni, 14.06.2010 23:55
    Una din pasiunele mele, cursele de Formula 1!

    Eu sunt uimit ca baietii de la Ferrari reusesc sa asambleze o masina din care nu cad piese si care are sanse la titlu. Daca Ferrari aveau niste ingineri si nu forumisti era cu totul altceva, dar evident, si baietii forumisti fac o treaba super tare. Si cand te gandesti ca cei de la McLaren dezvolta o masina desi aveau cea mai rapida masina anul trecut, au copiat 50% din modelul aerodinamic al celor de la Red Bull si sa vezi au si cel mai bun motor de pe grila. Eu ma mir cu se mai chinuie sa concureze cei de la Red Bull si restul cu niste sanse asa de slabe. Realitatea din fericire este diferita si baietii de la Ferrari merg in directia buna. Da, au pierdut cateva lupte dar razboiul este lung si au toate sansele sa-l termine invingatori. Important sa-si vada de masina lor, de dezvoltarile gandite initial, au pierdut destul de mult timp cu prostia ai de F-Duct, ma mir ca le-am luat atata timp sa-si dea seama ca nici cei de la McLaren nu au facut o mare branza cu ea. Si asta in conditiile in care si anul trecut au testat-o :)

  • diesel08, marţi, 15.06.2010 07:22
    KalEl

    Credeam ca e retorica insa vad ca unii dintre voi ganditi ceva mai lent. Din pacate nici Alonso si nici chiar Schumacher cunoscuti fiind pentru priceperea de a-si seta masinile nu reusesc sa faca prea mult pentru echipele lor, cel putin n-o pot face in aceeasi masura ca in trecut. Motivul e foarte simplu. In conformitate cu noul regulament testele sunt interzise in timpul sezonului. Este unul din motivele pentru care Ferrari a cerut eliminarea celor 2 antrenamente si reintroducerea testelor care sunt mult mai utile pt dezvoltarea masinii. E simplu sa pui intrebari, si fiica-mea o face insa, adultii mai gandesc, mai ales aia care cica urmaresc F1. Sau, daca sunt rautatati de sezon, atunci pot sa inteleg:)

  • Jolerto, marţi, 15.06.2010 08:15
    DRAKo

    Cica asta e adevarul... Ia zi domnule Ecclestone cine castiga campionatul mondial?

  • DRAKo, marţi, 15.06.2010 08:41
    Iulian - fi barbat! Asuma-ti comentariile si logheaza-te!

    Dragul meu (sau cum te-o fi chemand) daca ar fi sa am atata minte cat negru sub unghii nu as avea nici macar DENDRITE pentru ca tin la igena personala. O sa vezi ca in scurt timp nu o sa mai ai nici tu negru sub unghii. O sa ti le rozi pana la finalul campionatului. Ce te face sa crezi ca m-am stresat sa scriu un comentariu? Mie imi face placere! :) BobbyNeamu - eu chiar asa gandesc. Eu nu ma cert cu fanii ferari, doar le deschid ochii. Nu ma uit la fotbal, e o prostie. Nu exista nicio dezvoltare agresiva a masinii ferari, sunt doar vorbe lansate de italieni care sunt profesionisti in a bate din gura. Cine sa dezvolte masina, cum? La intrebarea "CUM?" ar fi un raspuns, l-am dat mai sus! Au trecut 8 curse si ce daca? Cine a castigat primele curse? Care aveau masini mai bune? In niciun caz McLaren nu erau foarte bine pozitionati. NeoGalaxy - frumos comentariu tau si destul de realist. Din pacate pt tine echipa ferari este debusolata. Ei nu mai stiu incotro sa mearga, au copiat si nu le-a iesit iar acum fac modificari la modificare. boghybb - Chiar nu vorbesc in timp ce postez! Daca vrei sa nu mai postez roaga adminii sa ma suspende iar daca nu reusesti poate ne intelegem, ai ceva bani? :) diesel08 - Nu incerca sa le gasesti scuze lui Alonso si Schumacher! TOTI pilotii si TOATE echipele concureaza acum de la egal era nedreapta regula ca unii sa testeze anii de zile iar altii (mai saraci) stateau acasa. In sesiunile de antrenamente cine ii interzice lui Alonso sa imbunatateasca masina? KalEl - mi-a placut partea cu castigarea curselor si pe jos :))

  • xiorel123, marţi, 15.06.2010 08:44
    @DRAKo

    "PS. Nici macar sa copieze un sistem ca F-duct nu sunt in stare inginerii macaronari si ei mai spera la titlu?!? "-Ferrari nu au un monopost identic cu McLaren dar lipsit de acest acest sistem...daca il avea, acel sistem il puteau copia si-n 2-3 zile. Sistemul de ventilatie al celor de la Ferrari trebuie sa se "inteleaga" cu monopostul lor si sa nu duca la schimbarea altor date de pe monitoarele echipei.Intelege ca asta nu e usor.

  • diesel08, marţi, 15.06.2010 10:03
    drako

    Ai o viziune de "stanga", ceea ce, pana la urma nu e rau:).F1 insa e un sport al elitelor, cine poate si are capacitati mai mari merge mai departe si face performanta. Nu asta face si McLaren? Anularea testelor pe motiv ca reduc cheltuielile nasc alte cheltuieli, mult mai mari, cu simulatoare, softuri. Inca nu am vazut un sport in care antrenamentele unui sportiv sa fie limitate!Unii se antreneaza mai bine si de aia are rezultate. Cele doua sesiuni de vineri sunt frectii usoare, n-ajung sa dezvolti un monopost. Eventual sa-i gasesti niste setari acceptabile pentru cursa. E ca si cum i-ai spune unui copil care studiaza singur acasa ca e suficient sa repete lectia in pauza! Acuma e drept, ca sunt piloti carora li se da cu lingurita papica..dar lucrurile se vor schimba si vom schimba rolurile;)

  • diesel08, marţi, 15.06.2010 10:04
    erata

    au rezultate

  • ildottore, marţi, 15.06.2010 10:38
    situatie delicata

    abia astept sa vad marile update-uri ale celor de la ferrari. in canada Alonso a fost fantastic sa batut singurel cu mc-urile si asta a fost benefic atat pt moralul lui cat si pentru cel al echipei. Massa dup cum am mai spus, e un pilot fara viitor, rabufniri de ocazie si atat. toti marii piloti care lau avut pe schumi coechipier nu au fost in stare sa invete ceva de la acesta. cum a plecat schumi cum ferrari e in declin, va avea aceasi soarta ca cea din 94-95.

  • iulian, marţi, 15.06.2010 15:10
    DRAKo

    daca postezi de placere niste prosti si tampeni in plus jignesti pe cine apuci inseamna ca ai o problema baietei de pe site incearca sa iti mai salveze din creier ce a mai ramas dar din nu se poate.tipule esti opsedat de echipa favorita sau pilotul favorit.Si cine esti tu sa-mi spui ca sa ma loghez??? Dca iti place sportul ista fi fair play dar daca nu nu te lua la harta cu cine apuciDumnezeu sa te ajute

  • DRAKo, marţi, 15.06.2010 18:37
    iulian

    Esti cam prost baiete!

  • KalEl, marţi, 15.06.2010 19:14

    ferrari a cerut eliminarea antrenamentelor de vineri ca sa nu mai ramana cu buza umflata dupa ce da zeu cu masina de pereti sa vada cat de rezistenta e. fix dupa monaco s-au gasit ei sa propuna asta =)

  • defv, miercuri, 16.06.2010 23:00
    drako, fii femeie, ia treci si suge-mi pula!

    drako, mama ce mult iti place sa sugi pula cu toti dintii pe aici!