Ferrari dezvăluie cum se pregăteşte în simulator pentru cursa din India

Publicat marţi, 25.10.2011 15:34 de Daniel Popescu

Ferrari a dezvăluit modul în care foloseşte simulatorul de Formula 1 pentru a se pregăti pentru o cursă pe un circuit nou din calendarul competiţional.

Formula 1 va vizita India în premieră la sfârşitul acestei săptămâni, însă cele mai multe echipe cunosc deja în amănunt configuraţia noului circuit, iar piloţii ştiu modul în care trebuie să piloteze pentru a obţine cel mai bun timp.

Acest lucru este posibil prin intermediul simulatorului, un instrument dezvoltat iniţial pentru industria aeronautică folosit în prezent de multe echipe din Marele Circ. Gabriele Delli Colli, şeful departamentului de simulatoare al Scuderiei Ferrari, a explicat paşii pe care îi urmează o echipă atunci când trebuie să abordeze un circuit nou.

"Începem prin modelarea noului circuit pentru simulator, folosind desene CAD, date, fotografii şi scanări laser ale circuitului. După ce pregătim modelul, acesta poate fi pilotat în simulator, iar primul obiectiv este stabilirea setărilor de bază. În mod obişnuit, o zi de teste începe la 9:00 şi se termina la 15:00, timp în care facem aproximativ 70 de tururi. Începem cu o sesiune dedicată dezvoltării monopostului şi încercăm diferite opţiuni pentru setări", a declarat el.

Pe lângă obţinerea acestor informaţii preţioase, simulatorul contribuie la trasarea generală a strategiilor de cursă, întrucât inginerii pot estima comportamentul pneurilor pentru a determina numărul de opriri la boxe.

"Pentru un circuit nou nu avem date istorice. Prin urmare, munca în simulator începe cu câteva luni înainte şi calculăm forţele virtuale care apasă asupra monopostului. Astfel, ai o idee privind încărcarea pneurilor şi date privind nivelul de abrazivitate ale suprafeţei circuitului, pe baza cărora poţi estima degradarea pneurilor pe circuit, element crucial pentru strategie. De asemenea, poţi găsi traiectoria ideală, oportunităţile de depăşire sau cât de departe poate fi un pilot pentru a depăşi folosind sistemul DRS", a precizat Neil Martin, directorul departamentului de cercetare al Scuderiei Ferrari.

Via | Ferrari

  • Vlora, duminică, 27.11.2011 05:44
    OxBfFvSaZfNXlinkH

    This piece was cgonet, well-written, and pithy.