Ferrari critica noua tehnologie KERS

Publicat miercuri, 23.04.2008 15:10 de Daniel Popescu

Vicepresedintele Ferrari, Piero Ferrari, crede ca tehnologia Kinetic Energy Recovery Systems (KERS) este ineficienta.

Noua tehnologie KERS va fi introdusa in Formula 1 in sezonul 2009 si va reprezenta o mare provocare pentru ingineri. Acest sistem permite pilotilor sa reutilizeze 60 de kilowati de energie prin intermediul unui buton care sa le sporeasca sansele de depasire. Totusi, Ferrari crede ca acest sistem este ineficient pentru ca echipele trebuie sa cheltuie mai multi bani pentru cercetare.

"Ar trebui sa reflectam la multe decizii tehnice si sportive luate in Formula 1 in ultimul timp", a declarat Ferrari pentru publicatia Autosprint. "Motoarele au fost inghetate, iar rezultatul este ca acum toate ruleaza la 19,000 de rotatii, asa ca nu este nicio diferenta de putere si nu poti beneficia de un avantaj al turatiilor motorului pentru a depasi. Ar fi trebuit sa facem ceva similar cu s-a intamplat in NASCAR: sa setam cateva limite in regulament si sa permitem cercetarile si redesignul. In modul in care este facut regulamentul acum, nu putem face un nou design pentru nicio componenta. Este un regulament excesiv".

"In contrast, ei ne determina sa pierdem bani si timp pentru KERS, pentru care nu putem evalua costurile pentru ca este o tehnologie noua. De asemenea, se bazeaza pe informatii necunoscute inginerilor traditionali, cum ar fi baterii de mari capacitati si motoare electrice performante, pentru care avem nevoie de ingineri specializati din afara sporturilor cu motor. Pentru a ajunge la nivelul de cunostinte necesar vom cheltui foarte mult in urmatorii ani. Nu aceasta este cea mai buna solutie pentru reducerea costurilor".

"Recuperarea energiei motorului este pozitiva, dar nu in acest mod. Au fost permise prea multe sisteme de recuperare a energiei. Acestea trebuie sa fie limitate, altfel costurile se vor ridica la cer, cu riscul de a taia costurile in alte zone, asa cum s-a intamplat cu motoarele si electronica. In acest fel, riscam sa transformam masina de Formula 1 intr-una de GP2, iar acest lucru nu trebuie sa se intample".