Eurosport, Sky şi Red Bull luptă pentru drepturile TV din WRC
Companiile media Eurosport şi Sky, dar şi producătorul de băuturi energizante Red Bull sunt interesaţi de preluarea drepturilor TV pentru Campionatul Mondial de Raliuri.
Viitorul Campionatului Mondial de Raliuri a devenit incert după ce compania Convers Sports Initiatives (CSI), care deţine drepturile de comercializare ale competiţiei, a intrat în administrare în urma arestării patronului Vladimir Antonov.
Lucrurile încep însă să se clarifice după ce mai multe companii puternice şi-au manifestat intenţia de a investi 18 - 24 milioane de euro anual pentru ca WRC să se poată desfăşura şi anul viitor.
Una dintre oferte vine din partea postului francez de televiziune Eurosport, recepţionat în aproape toate ţările Europei, care gestionează şi competiţia rivală Intercontinental Rally Challenge (IRC), pe care de altfel a şi creat-o ca o alternativă mai ieftină la WRC.
O altă companie care şi-a manifestat interesul pentru drepturile TV este Sky, însă o astfel de tranzacţie este îngreunată de modelul de business al britanicilor: Sky a preluat drepturile TV din Formula 1 pentru piaţa din Marea Britanie, însă va transmite cursele contra-cost, lucru pe care FIA nu îl doreşte şi în WRC. În plus, Sky a confirmat anterior că intenţionează să preia drepturile de comercializare ale Formulei 1 la nivel global de la Bernie Ecclestone.
Nu în ultimul rând, şi cei de la Red Bull s-au înscris în luptă, în condiţiile în care brandul de băuturi energizante este puternic implicat în sporturile cu motor şi sponsorizează şi Citroen.
Un anunţ oficial pe marginea acestui subiect este aşteptat din partea FIA în cursul zilei de luni, când expiră şi termenul limită pentru înscrierea echipelor în campionatul constructorilor.
Via | RallyMagazin