Europa, antrenamente 1: Rosberg, cel mai bun timp al Valencia

Publicat vineri, 25.06.2010 12:42 de Daniel Popescu

Nico Rosberg a stabilit cel mai bun timp în prima sesiune de antrenamente de la Valencia, devansându-i pe cei doi piloţi ai echipei McLaren, Lewis Hamilton şi Jenson Button.

Mercedes GP a început în forţă Marele Premiu al Europei şi a stabilit cel mai bun timp în prima sesiune de antrenamente prin Nico Rosberg, datorită utilizării noului sistem de ventilaţie de tip F-duct.

După activarea sistemului, germanul a reuşit să câştige lupta pe care a dus-o pe tot parcursul sesiunii cu cei doi piloţi ai echipei McLaren, Lewis Hamilton şi Jenson Button terminând în cele din urmă pe locurile doi şi, respectiv, trei.

Rosberg a fost cronometrat cu 1:41.175, fiind cu aproximativ două zecimi de secundă mai rapid decât rivalii de la McLaren. Robert Kubica (Renault) şi Felipe Massa (Ferrari) au completat topul primilor cinci piloţi, în timp ce Red Bull Racing a ocupat doar locurile şase şi şapte prin Sebastian Vettel şi Mark Webber. Septuplul campion mondial Michael Schumacher a ocupat locul opt la peste o secundă în spatele coechipierului său Rosberg, în timp ce Fernando Alonso (Ferrari) şi Rubens Barrichello (Williams) au completat topul primilor 10 piloţi.

Unul dintre punctele de referinţă ale sesiunii a fost Alonso, care a utilizat câteva autocolante pe monopostul Ferrari pentru ca inginerii să analizeze temperatura spatelui monopostului, echipat cu un nou sistem de evacuare.

Singura întrerupere a sesiunii a fost cauzată de Bruno Senna, care a pierdut una dintre oglinzi pe circuit. Christian Klien l-a înlocuit pe Karun Chandhok în celălalt monopost Hispania, însă a avut probleme la cutia de viteze şi la axul cardanic. Un alt pilot de rezervă care a participat la antrenamente a fost Paul di resta, care l-a înlocuit la Force India pe Adrian Sutil.

  • crismar59, vineri, 25.06.2010 12:49
    Stire

    Nu mai publicati stiri care sa ne induca in eroare daca nu sunteti sigur ca este corect. Intr-o stire anterioara anuntati ca Force India il va trimite pe pista pe Di Resta. "Scoţianul va urca în cockpitul monopostului Force India cu ocazia primei sesiuni de antrenamente libere din cadrul Marelui Premiu al Europei şi îl va înlocui astfel temporar pe Vitantonio Liuzzi." Incorect si din cauza asta am reusit sa acumulez 0 puncte. Pentru astfel de situatii ar trebui sa gasiti o rezolvare. Multumesc!

  • ctlnmihai, vineri, 25.06.2010 12:50
    Rosberg, cel mai bun timp al Valencia

    Felicitari Rosberg , foarte bine Mclaren ,in week-end-ul acesta trebuie sa aduceti cat mai multe puncte posibile pana la Silverstone

  • rayn380, vineri, 25.06.2010 12:54
    incoerente

    de fapt di Rest l-a inlocuit pe Sutil. La fel Klien l-a inlocuit in aceasta prima sesiune pe Chandok, lucru nementionat de AM. De fapt au zis ceva ca il va inlocui, dar iar cu multe greseli. Cei de pe Autosport, in locul lui Chandok aparea timpul stabilit practic de Klien, primul fiind de altfel pilot titular. Asadar, chiar daca sunt piloti de rezerva care mai efectueaza teste in antrenamentele de vineri, timpul se aloca pentru pilotul titular. Mie unul mi se pare corect sa atribuiti punctele stabilite de pilotul de rezerva, celui care este inlocuit si care este de altfel titular. Ce spuneti???

  • daniel.popescu, vineri, 25.06.2010 13:08
    di Resta si Klien

    Stirea cu Klien nu contine greseli. Pur si simplu Klien nu a specificat in locul cui va pilota in antrenamente, iar Hispania nu a anuntat nimic oficial pe aceasta tema. Intr-adevar, di Resta l-a inlocuit pe Sutil si nu pe Liuzzi, asa cum gresit am mentionat in stirea respectiva. Imi cer scuze pentru aceasta greseala. Consideram ca nu ar fi corect sa acordam pilotului titular puncte pe care nu le obtine pentru ca nu se afla pe circuit.

  • rayn380, vineri, 25.06.2010 13:10
    A1

    Surprinzator oarecum Rosberg, nicidecum la fel de surprinzator pt cei de la McLaren care au dominat sesiunea. Practic Rosberg a scos acest timp, cu 0.138 mai bun decat HAM(ceea ce nu este o diferenta prea mare), spre final, cand si-a activat F-Duct-ul, initial cu el dezactivat fiind mult in spate. Se pare ca Mercedes pe langa acel exhaust sistem, pe care l-au implementat deja pe monopost, se pare ca ar fi printre putinele echipe care sunt in curs de implementare al acestui sistem si carora le da rezultate. Oricum timpurile vor scadea in A2 sub 1:40. Ferrari s-a parea ca au ceva probleme cu acest sistem de evacuare, ceea ce multi anticipau ca nu este un sistem usor de implementat , iar asta din cauza caldurii care afecteaza anumite componente in momentul in care caldura/fumul evacuat de monopost este dirijat catre diffuser.....In A2 se vor mai linisti apele, presimt ca RBR vor reveni in frunte, cam cum au facut de altfel in toate antrenamentele de pana acum.....

  • Ivanoff, vineri, 25.06.2010 13:13
    Cardan? :)

    Cat de relevant e faptul ca Klien a a vut probleme cu cardanul (pe semne ca monopostul lui are motorul in fata)............ Poate ca mai interesant era sa se mentioneze dc si Schumi a avut functional pe monopost F-duct fiindca diferenta fata de Rosberg e enorma...

  • rayn380, vineri, 25.06.2010 13:26
    Klien

    Nu mai gasesc unde, dar imi aduc aminte ca pe Autosport, de altfel de unde va si informati, era mentionat faptul ca Chandok va fi inlocuit de Klien in prima sesiune. Iar alta treaba, daca lor li se pare corect, ca timpul stabilit de Klien, ma refer la clasamentul final, sa beneficieze de acest timp de fapt pilotul titular, nu vad o problema ca si aici sa se utilizeze aceasta regula....Revin cand voi gasi stirea legata cu inlocuirea lui Chandok cu Klien.....

  • purique, vineri, 25.06.2010 13:45
    sutil

    Deoarece a-ti gresit doresc sa acordati punctele lui Di Resta la cei care l-au ales pe Sutil.

  • crismar59, vineri, 25.06.2010 13:57
    @Daniel Popescu @ purique

    Corect ar fi asa cum spune si purique, ca punctele obtinute de cel ce inlocuieste un pilot titular sa fie acordate pilotului titular atunci cand stirea lipseste sau e eronata. Ce ziceti? Analizati si trageti concluzia.

  • octavianrada, vineri, 25.06.2010 14:01
    di Resta si Klien

    nemultumit. revenim!

  • suburbian, vineri, 25.06.2010 14:14
    @purique @crismar59

    s-a stiut din vreme...aseara cand mi-am facut echipa pt FP1 si FP2 am verificat stirile si nu i-am bagat in echipe pe Chandok si Sutil. Puteati sa faceti si voi la fel. ;)

  • daniel.popescu, vineri, 25.06.2010 14:29
    Sutil

    Punctele pentru antrenamente libere nu vor fi modificate.

  • octavianrada, vineri, 25.06.2010 15:18

    am inteles! trebuie sa culeg informatia direct de la sursa, fara intermediari.

  • VJohann, vineri, 25.06.2010 15:38
    @Daniel Popescu

    In regulament se specifica la 6.6. si 7.1 doar ce valideaza situl oficial al f1, as vrea sa stiu daca siteul oficial a anuntat schimbarea pilotilor inainte de anrenamente, asa ati putea spune ca a fost regulamentar, dar daca nu va rugam procedati ca atare si modificati punctajul, alocati punctele pilotilor de rezerva pilotilor titulari

  • 21bos, vineri, 25.06.2010 18:43
    Sutil???

    Force India a anunţat că Paul di Resta va pilota în locul lui Vitantonio Liuzzi în prima sesiune de antrenamente libere de la Valencia.... asa ati scris acum cateva zile ..dc scrieti magarii nu am primit punctele pt Sutil? sunt foarte dezamagit iarasi si acuma am ramas fara puncte ca la inceputul concursului unde nu am primit punctele pt Schumacher...va mai aduceti aminte???? 55puncte pt schumi + acuma .... si mai ziceti ca sunteti SERIOSI??/ ASTAI ROMANIA SE FURA UNDE SE POATE SI UNDE NU SE POATE ...SA VA FIE RUSINE!!!!!!!

  • DMP, vineri, 25.06.2010 19:51
    di Resta - Sutil

    Stirea ca di Resta il va inlocui pe Sutil si nu pe Liuzzi a aparut pe Autosport inca din 21 iunie, adica inca de Luni. Citez stirea de pe Autosport: "Di Resta to drive again in Valencia By Jonathan Noble Monday, June 21st 2010, 12:45 GMT Paul di Resta will return to Formula 1 action for Force India at this weekend's European Grand Prix at Valencia, after sitting out the last three events. The Scotsman had been expected to take part in most Friday morning sessions this year as the team evaluates his potential for a race seat with it in 2011. He was always due to sit out Monaco, because of the need for race drivers to get as much track time as possible, but the introduction of Force India's F-duct in Turkey forced a change to plans. With Vitantonio Liuzzi and Adrian Sutil needing to optimise the system to their liking, Force India decided it best that di Resta remain on the sidelines for the Istanbul and Montreal races. However, with the F-duct now working well, di Resta will return for FP1 in Valencia - standing in for Sutil because Liuzzi has never driven the track before. Di Resta will continue driving at the British Grand Prix too, where he stand in for Liuzzi during FP1. " DECI ... restul e can can si ... probleme la limba engleza.

  • octavianrada, vineri, 25.06.2010 23:18

    renuntasem la a mai discuta despre punctele astea, dar cand am vazut ce scrie englezul asta........... O sa mai citesc regulamentul, poate e trecut acolo ca acest concurs se adreseaza numai cunoscatorilor de limba engleza; oricum limba oficiala in Romania este romana

  • DMP, sâmbătă, 26.06.2010 11:27
    limba engleza

    @octavianrada: Tu ai dreptate in principiu insa daca ai urmarit atent de la inceput concursul ai observat ca regulamentul a fost incalcat cel putin o data (cazul Schumacher cu ordinea pilotilor introdusa gresit si imposibilitatea de a mai repara ceva dupa datorita softului care gestioneaza F1 Champ. Ba mai mult, acolo unde in regulament nu se precizeaza clar cum se trateaza o situatie, este cazul situatiilor cand apar piloti (di Resta, Klien, Yamamoto) care inlocuiesc unii titulari ai echipelor se aplica niste reguli pe care le stabilesc organizatorii dupa bunul lor plac. De ce? Simplu ... Softul care gestioneaza F1 Champ e slabutz rau si nu stie sa trateze astfel de situatii. Si acum ajungem la problema: daca vrei sa nu te frigi cu un pilot titular care e inlocuit de un alt pilot la un eveniment din cadrul unui MP trebuie sa cunosti EXACT situatia "de pe teren". Si cum toate stirile publicate pe sectiunea F1 sunt preluate si traduse "aproximativ" de pe diverse site-uri cel mai bine e sa urmaresti direct acele site-uri. Altfel te vei lovi de problemele cu engleza ale celor care fac traducerile de pe acele site-uri.