Echipele de top readuc sistemul F-duct la viaţă
McLaren a copiat sistemul F-duct frontal inventat de Mercedes, iar ambele echipe au dezvoltat un nou sistem F-duct pentru aripa spate alături de Red Bull şi Lotus.
Publicaţia germană Auto Motor und Sport anticipează un nou val de polemici cu privire la respectarea regulamentului tehnic, după ce a descoperit că echipele de top sunt pe cale să introducă din nou în Formula 1 sistemul F-duct.
Introdus în premieră de McLaren în 2010, sistemul F-duct permitea îmbunatăţirea aerodinamicii prin acţiunea directă a pilotului, ceea ce a determinat interzicerea rapidă a acestuia de către FIA.
Ulterior, Mercedes a inventat un sistem F-duct pentru aripa faţă, iar publicaţia germană Auto Motor und Sport susţine că McLaren a reuşit deja să copieze noul sistem, acesta fiind prezent pe monopostul MP4-27 inclusiv în ultima sesiune de teste de la Barcelona.
În plus, sursa citată susţine că Mercedes, McLaren, Red Bull şi Lotus au dezvoltat şi un nou sistem F-duct pentru aripa spate, care să respecte noul regulament tehnic în vigoare.
Potrivit speculaţiilor, acesta ar putea fi rolul spaţiului liber vizibil pe monopostul Red Bull în punctul de legătura dintre nas şi restul şasiului, despre care directorul tehnic Adrian Newey afirma că are rolul de a ventila pilotul în timpul curselor. Întrebat dacă acel spaţiu este utilizat în realitate în scop aerodinamic pentru un sistem F-duct, britanicul a refuzat orice comentariu. "Nu pot să spun nimic", a precizat el.
Potrivit speculaţiilor, singura echipă de top care nu a dezvoltat un sistem F-duct pentru aripa spate este Ferrari.
Via | GMM
Echipele de top readuic sistemul F-duct la viaţă