Dakar 2011: A şasea victorie de etapa a lui Carlos Sainz

Publicat sâmbătă, 15.01.2011 13:29 de Cornel Șocariciu

Carlos Sainz a ajuns la şase victorii de etapă în Raliul Dakar 2011, reuşind să se impună şi ieri în cea mai dură competiţie din motorsport.

În etapa a douăsprezecea a Raliului Dakar 2011, desfăşurată ieri între San Juan şi Cordoba, Carlos Sainz a sosit primul, însă rămâne pe locul trei la general, cu peste o oră întrziere faţă de liderul, Al-Attiyah. Aceasta este cea de-a şasea victorie a spaniolului în ediţia de anul acesta a celei mai dure competiţii din motorsport.

Pe locul doi, cu o întârziere de două minute şi 43 de secunde a sosit Giniel de Villiers. Ultimul loc al podiumului în etapa de ieri a fost ocupat de Nasser Al-Attiyah, iar Stephane Peterhansel, sosit pe patru, a mai pierdut şase minute şi 55 de secunde în lupta cu Sainz pentru poziţia a treia din clasamentul general.

"Această victorie vine ca o consolare pentru mine. Am condus bine. Am fost nevoiţi să depăşim o mulţime de concurenţi. Cel mai important lucru al zilei este faptul că Stephane Peterhansel nu a reuşit să se aporopie", a declarat ibericul la finaul probei de ieri. "Sunt fericit. Când am concurat pentru prima dată în Dakar, visul meu era să câştig competiţia. Aştept acest moment de foarte mult timp. Mai este o singură zi", a declarat Al-Attiyah.

 

Iată clasamentul etapei a douăsprezecea:

1. Carlos Sainz             Volkswagen     5h37m18s
2. Giniel de Villiers Volkswagen + 02m43s
3. Nasser Al-Attiyah Volkswagen + 06m1s
4. Stephane Peterhansel BMW + 06m55s
5. Krzysztof Holowczyc BMW + 13m51s
6. Mark Miller Volkswagen + 16m51s
7. Guilherme Spinelli Mitsubishi + 25m36s
8. Ricardo Leal dos Santos BMW + 30m10s
9. Alfie Cox Nissan + 47m37s
10. Matthias Kahle SMG + 48m37s

 

Iată clasamentul general după douăsprezece etape:

1. Nasser Al-Attiyah        Volkswagen      43h59m30s 
2. Giniel de Villiers Volkswagen + 48m21s
3. Carlos Sainz Volkswagen + 01h21m16s
4. Stephane Peterhansel BMW + 1h41m29s
5. Krzysztof Holowczyc BMW + 4h10m34s
6. Mark Miller Volkswagen + 4h53m18s
7. Ricardo Leal dos Santos BMW + 6h39m37s
8. Christian Lavieille Nissan + 7h48m57s
9. Guilherme Spinelli Mitsubishi + 8h20m17s
10. Matthias Kahle SMG + 15h00m40s

 

Românii Mani Ghyenes şi Marcel Butuza au avut o zi fără incidente. Primul dintre aceştia a sosit pe locul 23, cu o oră, nouă minute şi 18 secunde întârziere. De partea celaltă, Marcel Butuza a sosit pe locul 61. În urma acestor rezultate, Gyenes ocupă locul 18 la general, iar Butuza rămâne pe 57.

  • VASI, sâmbătă, 15.01.2011 14:38

    vw the best in the world

  • Ivanoff, sâmbătă, 15.01.2011 15:51
    @VASI

    VW din imagine nu mai are nimic in comun cu masina de serie,nu te avanta prea tare... Dc vrei sa vezi cine e de fapt "best in the world" uita-te la grupa T2,la masinile de serie si ai sa gasesti o Toyota Land Cruiser si te mai poti uita si la topurile vanzarilor la nivel mondial unde ai sa gasesti pe primul loc tot Toyota de ani buni... Sper ca nu ti-am stricat ziua,dar acesta este adevarul.

  • @ Ivanoff, sâmbătă, 15.01.2011 15:56

    Si la RECALL-URI tot TOYOTA este NR 1 !!!

  • Ivanoff, sâmbătă, 15.01.2011 18:44
    @?

    Pana sa ajunga Porsche si sa recheme TOATE unitatile produse a unui model (vezi Panamera) mai este cale lunga... Si dc ai catusi de putin interesat si ai da un search "recall" pe acest site ai vedea cate alte marci au facut acest lucru in ultima vreme,nr de unitati Toyota este mare fiindca nr de vanzari a fost f mare,raportul insa e unul de bun simt fata de alti producatori... Si ca m-am tot lungit la vorba,vreau sa te intreb de ce nu-ti scri ID-ul,ai vreun complex?... :))

  • dany, sâmbătă, 15.01.2011 19:50

    sainz este clar cel mai rapid dar... cred ca a pierdut pe mana copilotului...

  • dany, sâmbătă, 15.01.2011 19:53

    si datorita lipsei de fiabilitate...

  • George Grosu, sâmbătă, 15.01.2011 20:07
    D

    Da vad ca de Gyenes nu zice nimeni nimic care e roman si a castigat la categoria lui

  • Victor, sâmbătă, 15.01.2011 22:49
    Nasser Al-Attiyah a castigat Dakar 2011 la categoria auto ! VW a monopolizat podiumul in totalitate !

    FELICITARI CASTIGATORILOR ! FELICITARI TUTUROR CELOR CE AU TERMINAT ACEASTA COMPETITIE FOARTE DIFICILA !

  • @ Ivanoff, sâmbătă, 15.01.2011 23:06
    TOYOTA - CAMPIOANA RECALL-URILOR

    10 milioane de automobile TOYOTA rechemate intr-un an ti se pare putin ? De ce crezi ca in 2010 in SUA, Toyota a fost singurul constructor important ce a inregistrat scaderi ale vanzarilor ? In saptamanile urmatoare, OICA va prezenta clasamentul constructorilor auto pe 2010 si foarte probabil, GM va recapata pozitia de numar 1 mondial ( pierduta in 2007 ), datorita vanzarilor foarte bune din acest an din SUA, China si Brazilia . Cam putin a stat Toyota pe primul loc, nu crezi ? Suprematia mondiala pe termen scurt si mediu se va da intre GM-SAIC ( chinezii au cumparat "simbolic " 1 % din GM dar cu siguranta nu se vor opri aici ) si VW-Suzuki ( potrivit presei germane, este posibil chiar in aceasta luna ca VW Group sa-si mareasca pachetul detinut in cadrul Suzuki la peste 30 % ) . Alianta VW-Suzuki este cea mai puternica alianta auto din punct de vedere al vanzarilor si nu numai, in 2010 VW Group impreuna cu Suzuki vanzand 9.7 milioane unitati .

  • Ivanoff, sâmbătă, 15.01.2011 23:19
    @?

    Cred ca esti singurul de pe situl asta care chiar crede ca recallurile au fost in totalitate pe bune si nu a fost de fapt o "manarie" gandita strict sa atace in valorile Toyota si aici ma refer in primul rand la fiabilitate... Sau dc ma gandesc mai bine cred ca esti zilier la VW pt a face loby :)

  • joker, duminică, 16.01.2011 12:31
    felicitari vw

    f dare aceasta competitie pacat ca uini comenteaza alte chesti.rivalitatea asta ne face sa comentam tot ce nu rebuie, macar de ati zice fiecare ce maini avezi.pacat ca postati unde nu trebuie

  • alinusu, duminică, 16.01.2011 21:29

    GO SAINZ!

  • ZZZ, duminică, 16.01.2011 23:09
    @ivanoff

    Nu mai fa pe desteptul ca habar nu ai despre ce vorbesti. Daca tati tau are un Avensis asta nu inseamna ca stii totul despre Toyota, iar despre VW nici atat. Spre deosebire de tine eu am mers cu Land Cruiserul ala despre care vorbesti tu ca a castigat la clasa T2. Bine, eu am mers in varianta cu toate scaunele cu si echipamentele de bun simt la care se renunta pt o asemenea cursa si cu un motor normal (deci si masinile de la T2 sunt departe de ce ofera o masina de serie). Ei bine acel Land Cruiser cu care am mers in Sahara nu are NIMIC in comun cu Land Cruiserul pe care il gasesti la noi. Aia e o masina foarte ieftina facuta special pt off-road si in special pt desert unde intr-adevar se comporta foarte bine si pentru tarile cu infrastructura deficitara. Ca masina de strada este buna doar daca vrei sa elimini pietrele de la rinichi. Ar fi putut si VW sa inscrie Amarok la clasa T2, ca doar e masina de asistenta a Dakarului, dar nu se renteaza.

  • LUCCI, luni, 17.01.2011 22:39
    DAKAR

    Mai Ivanoff,tu te uiti la voturile comentariilor tale? Vrei sa spui ,la pimul comment,ca doar VW are masinile modificate,ceilalti au venit cu unele luate prin tragere la sorti de pe strada?