Citroen: "Loeb ne-a încurcat planurile pentru Ogier"
Olivier Quesnel a dezvăluit că planurile de viitor ale celor de la Citroen pentru Sebastien Ogier au fost bulversate de decizia lui Sebastien Loeb de a rămâne la echipă până în 2013.
Citroen a dezvăluit motivele pentru care se confruntă cu probleme majore în gestionarea relaţiilor dintre Sebastien Loeb şi Sebastien Ogier în acest sezon.
Cei doi francezi au oferit mai multe episoade tensionate pe parcursul anului după ce constructorul francez a decis să-l favorizeze pe septuplul campion mondial, iar Olivier Quesnel, şeful Citroen, a explicat în premieră cauza tuturor acestor divergenţe.
Potrivit acestuia, totul a plecat de la declaraţiile făcute de Loeb la finalul anului 2010, când acesta a afirmat că se va retrage din raliuri după numai un sezon. Pentru a nu pierde un pilot talentat de talia lui Ogier în favoarea celor de la Ford, Citroen a acceptat pretenţia acestuia de a fi egalul lui Loeb în 2011 înainte de a deveni pilotul numărul 1 din 2012. Toată strategia a fost dată însă peste cap în momentul în care Loeb a decis să-şi prelungească contractul cu Citroen pentru încă două sezoane.
"La sfârşitul anului trecut, planul era ca Loeb să se retragă la finalul lui 2011, aşa că a trebuit să ne pregătim pentru 2012. Aveam un pilot în plină dezvoltare, care a depăşit toate aşteptările noastre, şi acesta era Sebastien Ogier. Dacă l-am fi lăsat la Ford, am fi fost nepregătiţi pentru 2012. Apoi, pe parcursul acestui an, regulamentul s-a schimbat şi Loeb a decis să rămână. De acolo, totul a devenit mai complicat. Loeb era foarte deranjat de regulamentul poziţiilor de drum, care se va schimba din 2012. A demonstrat pe parcursul sezonului că este încă cel mai rapid pilot şi este de înţeles de ce vrea să rămână", a declarat Quesnel.
Cu alte cuvinte, Quesnel susţine că Loeb a decis să rămână în WRC în primul rând datorită schimbării regulamentului pentru poziţia de drum. Începând din sezonul 2012, aceasta va fi stabilită în funcţie de timpii realizaţi în Shakedown şi, ulterior, în funcţie de clasamentul general de la finalul fiecărei zile.
Presa internaţională speculează că, deranjat de poziţia autoritară a lui Loeb în cadrul echipei, Ogier a decis deja să plece la Ford în 2012, locul său urmând să fie luat chiar de pilotul pe care îl va înlocui, Mikko Hirvonen.
Via | MaxRally