Circuitul de la Monza, foarte solicitant pentru pneuri
Seful operatiunilor de cursa din cadrul Bridgestone, Kees van de Grint, spune ca circuitul de la Monza este foarte solicitant pentru cauciucuri.
“Monza este un circuit extrem de dificil din perspectiva pneurilor”, a declarat Grint. “In ceea ce priveste suprafata pistei, se pot folosi cauciucurile soft. Totusi, din cauza vitezelor mari este degajata foarte multa caldura si pentru a remedia aceasta problema se foloseste o componenta mai tare. Aceasta se combina cu apasarea aerodinamica scazuta pentru a face un compromis in ceea ce priveste aderenta” .
Grint afirma ca, din cauza masurilor de siguranta, echipele folosesc o presiune ridicata pentru pneuri. “Din motive de durabilitate, pe circuitul de la Monza cauciucurile monoposturilor trebuie sa aiba o presiune ridicata. Bineinteles ca presiunea ridicata compromite tractiunea in virajele lente, dar siguranta este cea mai importanta. Inginerii de echipa trebuie sa aleaga cel mai bun compromis pentru masini in ceea ce priveste setarile aerodinamice si cele pentru suspensii”, a incheiat oficilaul Bridgestone.
Domnilor, la Monza in cel mai rau caz sint vreo doua viraje solicitante pentru pneuri, Parabolica si Lesmo (1 si 2). Dintre acestea, cele doua Lesmo sint lente, asa ca, practic, doar in Parabolica pneurile sint stresate foarte tare. In concluzie, as spune ca Monza nu este un circuit chiar asa solicitant pentru pneuri.