Caracteristicile tehnice ale monopostului F2008

Publicat luni, 07.01.2008 10:19 de Daniel Popescu

Dupa prezentarea oficiala a noii masini pentru sezonul urmator, Scuderia Ferrari a publicat pe site-ul oficial un amplu material in care descrie caracteristicile tehnice ale monopostului F2008.

Astfel, F2008 este al 54-lea monopost construit de Ferrari pentru a lua startul in campionatul mondial de Formula 1.

Designul reprezinta in viziunea Scuderiei interpretarea noului regulament care va intra in vigoare in 2008. Un element major este reprezentat de introducerea unui nou sistem electronic care va fi utilizat de toate echipele, cunoscut drept SECU (Standard Electronic Control Unit) si produs de MES (McLaren Electronic Systems). Acesta consta intr-o singura unitate de control si un software, dezvoltarea acestuia terminandu-se la inceperea sezonului.

Alte zone afectate de noile reguli sunt: cutia de viteze, care trebuie utilizata in 4 Grand Prix-uri consecutive; siguranta, care va fi sporita prin folosirea unei protectii mai inalte in jurul castii; materiale, cu o limitare a tipului de componente care pot fi utilizate. Ca rezultat a acestor reguli, greutatea masinii a crescut. Toate suprafetele aerodinamice au fost complet revizuite; cu toate acestea, versiunea curenta va fi inlocuita de o configuratie complet noua pana la inceputul sezonului. De fapt, programul de dezvoltare este foarte intens si va fi rulat pe parcursul intregului sezon. Capota motorului este acum mai ingusta, iar sistemul de suspensii a fost refacut si dezvoltat in jurul noii aerodinamici.

Ampatamentul si distributia maselor au fost adaptate conform noului regulament si pe baza lectiei invatate in sezonul trecut in privinta performantelor pneurilor Bridgestone.

Schimbarile survenite in regulamentul sportiv si cel tehnic in privinta electronicii, alaturi de introducerea sistemului SECU, au dus la inlaturarea mai multor elemente care ajutau pilotajul, ca de exemplu tractiunea controlata, frana de motor si sistemul de pornire asistat de computer.

Carcasa cutiei de viteze este construita din fibra de carbon, in timp ce transmisia este montata longitudinal. Pentru al doilea an consecutiv exista un sistem care micsoreaza timpul de schimbare a treptelor de viteza, adaptat la noul sistem SECU. In ceea ce priveste fiabilitatea conform noului regulament, Shell a avut un rol esential in stabilirea lubrifiantilor pentru cutia de viteze. Sistemul de franare a fost imbunatatit cu noi concepte referitoare la racire. Motorul 056 este montat longitudinal si continua sa fie un element de sustinere. Structura de baza a ramas practic idenica cu unitatea omologata la inceputul sezonului trecut, in timp ce admisia de aer si combustibil au beneficiat de dezvoltari.

Noul regulament tehnic prevede folosirea unui combustibil corespunzator cu normele Uniunii Europene. Astfel, 5.75% din combustibil trebuie fabricat din surse biologice. Ca de obicei, pe parcursul etapelor de design, partenerii tehnici ai Scuderiei au jucat un rol important. Pe langa aportul primit din partea Shell, trebuie mentionata contributia Centrului de Cercetare Fiat, in special in privinta simulatoarelor, precum si companiei Brembo pentru dezvoltarea sistemului de franare.

Specificatii tehnice:

- Structura din fibra de carbon

- Cutie de viteze in 7 trepte longitudinala cu schimbarea rapida a treptelor

- Discuri de frana din fibra de carbon

- Suspensii independente

- Greutate (inclusiv apa, clubrifianti si pilot): 605 kg

Motor

Tip: 056

Numar de cilindri: 8

Numar de valve: 32

Greutate: <95 kg

Combustibil: Shell V-Power ULG 64

Lubrifiant: Shell SL-1098

 

Foto: LAT Photographic. 

  • gbg, luni, 07.01.2008 11:21
    fty6

    la ce ora is lanseaza ham HAM TROACA I DAU FUM CU BICICLETA