Brawn: "Regulamentul evacuărilor poate fi exploatat în 2012"

Publicat marţi, 18.10.2011 10:05 de Daniel Popescu

Ross Brawn se teme că regulamentul care prevede interzicerea eliminării gazelor de eşapament prin eleronul spate va avea câteva "scăpări" care ar putea fi exploatate de echipele rivale.

FIA a decis în acest an să interzică posibilitatea de a elimina gazele de eşapament prin eleronul spate începând din sezonul 2012, ca reacţie la versiunile tot mai agresive şi mai scumpe încercate de echipe.

Regulamentul care vizează în mod explicit acest lucru ar putea conţine însă câteva "scăpări" care ar permite echipelor să folosească în continuare această tehnologie într-o anumită măsură, potrivit declaraţiilor lui Ross Brawn, şeful Mercedes GP.

"Cu cât ne confruntăm mai mult cu acest regulament, cu atât mai mult încercăm să acoperim orice posibilă scăpare, dar nu există nicio garanţie că nu va exista cineva care să găsească ceva. Aş spune că regula este robustă, dar nu 100% sigură", a declarat britanicul, unul dintre cei mai reputaţi ingineri din paddock-ul Formulei 1.

Brawn susţine că intenţia echipelor de a descoperi breşe în regulament este vizibilă mai ales în cazul acelora care au profitat cel mai mult de astfel de avantaje în ultimii ani.

"Dificultatea este că ajungem într-un stadiu în care echipele preferă să profite de propriul avantaj decât să schimbe regulile. La început toată lumea munceşte cu cele mai bune intenţii pentru a formula cele mai bune reguli. Dar la un moment dat ei spun 'Am ajutat la crearea regulilor, dar dacă inginerul nostru are o idee grozavă, atunci vrem să folosim asta'. Nu sunt sigur dacă această regulă nu va avea ca rezultat un nou sistem inovator de evacuare, pentru că un lucru este sigur: nu putem pierde pur şi simplu forţa aerodinamică extrasă din evacuări. Oamenii ştiu acum cât de mult pot obţine cu evacuările şi setările motorului pentru a accelera acest efect", a mai precizat el.

În acest sezon, Red Bull a fost echipa care a beneficiat de cele mai mari avantaje din eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate, iar în urmă cu doi ani Brawn GP domina Formula 1 parţial datorită unui dublu-eleron utilizat şi de Williams şi Toyota.

Via | Motorsport Total

  • lev, miercuri, 19.10.2011 09:58
    Parca incep sa-l vad..

    ...pe vechiul Ross Brawn,cel din perioada de.glorie Ferarri!Sa speram ca va pune la punct o echipa inchegata si o masina rapida si fiabila la anul.