Avancronica Raliului Iordaniei: Duel viu intre Loeb şi Ogier la Marea Moartă
Sebastien Loeb şi Sebastien Ogier îşi vor disputa supremaţia într-un raliu al Iordaniei scurtat cu o zi din cauza problemelor logistice ale echipelor.
Campionatul Mondial de Raliuri ajunge la sfârşitul acestei săptămâni în Iordania, ţară care găzduieşte o etapă de WRC doar pentru a treia oară după debutul din 2008.
Cea de-a patra etapă a sezonului se anunţa ună încinsa pentru victorie, însă a fost deja afectată de numeroasele problemele de logistică întâmpinate de echipă la transportul echipamentelor din Portugalia, gazda etapei precedente.
Capul de afiş al etapei va fi inevitabil duelul dintre Sebastien Loeb şi Sebastien Ogier, cei doi piloţi ai echipei de uzină a celor de la Citroen devenind rapid rivali de temut. Totuşi, nici cei de la Ford nu trebuie excluşi din ecuaţie, în special după parcursul bun pe care Mikko Hirvonen şi Jari Matti Latvala l-au avut în Portugalia.
LOGISTICA A ANULAT PRIMA ZI DE COMPETIŢIE
După Raliul Portugaliei, maşinile de WRC au fost transportate în Iordania pe calea aerului, în timp ce echipamentele au luat drumul Israelului prin Marea Mediterană. Vaporul a avut însă defecţiuni la unul dintre motoare, iar o furtună ulterioară l-a împiedicat să acosteze la Haifa până miercuri după-amiaza, iar camioanele cu echipamente au ajuns în cele din urmă în Iordania în noaptea trecută.
Întârzierea a determinat organizatorii să anuleze toate cele şase probe speciale programate joi şi să amâne Sahkedown-ul până în după-amiaza zilei de joi, urmând ca restul probelor speciale de vineri şi sâmbătă să aibă loc conform programării iniţiale.
TRASEU - MAREA MOARTĂ, ATRACŢIA ETAPEI
Dacă în Suedia s-a concurat pe zăpadă, în Mexic la altitudini ridicate, iar în Portugalia la malul Oceanului, în Raliul Iordaniei piloţii vor concura în mare măsură la aproximativ 400 de metri sub nivelul mării. Parcul de service este amplasat în apropierea Marii Moarte, iar probele speciale au loc prepoderent pe macadam, iar pietrişul format pe drum poate avea implicaţii majore asupra performanţelor piloţilor.
La început, traseele vor fi dificile din cauza prafului şi pietrişului prezent pe drum, însă aderenţa va creşte pe parcurs, elemente care îi vor favoriza pe piloţii care vor pleca mai târziu pe traseu în cursul primei zile. O altă problemă în Iordania este lipsa indicatoarelor artificiale sau naturale, motiv pentru care notiţele copiloţilor vor avea un impact decisiv.
Ziua de vineri programează şase probe speciale, urmate de alte opt pe parcursul zilei de sâmbătă.
LOEB - OGIER, DUELUL GIGANŢILOR
Duelul dintre Loeb şi Ogier pentru supremaţie în cadrul echipei Citroen devine din ce în ce mai palpitant, ambii piloţi obţinând deja câte o victorie în acest sezon. Astfel, supremaţia pilotului care a dominat fără drept de apel Campionatul Mondial de Raliuri în ultimiii şapte ani este ameninţată de talentul demonstrat de Ogier încă de anul trecut.
De conflictul din teren dintre cei doi speră însă să profite cei de la Ford, care până la penele de cauciuc din Portugalia au demonstrat că pot emite pretenţii la victorie atât cu Mikko Hirvonen, cât şi cu Jari Matti Latvala. Nu în ultimul rând, Petter Solberg este determinat să obţină prima victorie de etapa în WRC după 2005, iar în acest an pare mai aproape ca niciodată de îndeplinirea obiectivului.
PROGRAM
Începând cu Raliul Iordaniei, Campionatul Mondial de Raliuri poate fi urmărit în România pe postul de televiziune DigiSport. Iată programul transmisiunilor din această etapă:
Eveniment | Ziua | Ora | Program TV |
Rezumatul zilei de joi |
joi, 14 aprilie |
23:30 | DigiSport Plus |
Rezumatul zilei de vineri |
vineri, 15 aprilie |
22:00 | DigiSport Plus |
Power Stage |
sambata, 16 aprilie |
15:00 | DigiSport |
Rezumatul zilei de sambata | sambata, 16 aprilie | 21:00 | DigiSport Plus |