Avancronica Raliului Greciei: O nouă provocare pe macadam

Publicat miercuri, 15.06.2011 17:21 de Daniel Popescu

Raliul Greciei va pune la grea încercare piloţii şi maşinile, pregătirea fizică şi fiabilitatea urmând să joace un rol esenţial în stabilirea câştigătorului.

După spectacolul asigurat de traseele variate din Argentina, Campionatul Mondial de Raliuri se îndreaptă în acest weekend spre însorita Grecie, acolo unde piloţii şi echipele vor avea de înfruntat o nouă provocare.

Misiunea acestora se anunţă mai dificilă decât în mod obsinuit, iar intentisitatea luptei pentru titlul mondial din acest sezon va face ca fiecare pilot să lupte până la capăt pentru obţinerea unui rezultat competitiv.

 

TRASEU ALUNECOS PLIN DE PIETRE

Raliul Greciei se va desfăşura integral pe macadam, însă traseul se anunţă mai dificil decât în alte etape, atât din punct de vedere fizic, cât şi mecanic. Temperaturile ambientale vor depăşi cu uşurinţă 30 de grade Celsius, iar în cockpiturile maşinilor va fi chiar şi mai cald, motiv pentru care pregătirea fizică şi hidratarea în timpul raliului vor juca un rol esenţial.

Acelaşi lucru se poate spune însă şi despre fiabilitatea maşinilor. Pe lângă căldura excesivă, posibile probleme sunt reprezentate şi de traseul alunecos, dar mai ales de numaerose pietre prezente pe drumuri, care ar putea afecta integritatea maşinilor participante. Un alt rol important îl vor juca pneurile Michelin, însă din acest punct de vedere piloţii de top vor utiliza aceleaşi cauciucuri.

 

LUPTA PENTRU TITLUL MONDIAL

Spre deosebire de anii precedenţi, lupta pentru titlul mondial din acest sezon se anunţă mult mai palpitantă. Sebastien Loeb este în continuare lider, însă avansul său este de numai 13 puncte în faţa principalului său urmăritor, Mikko Hirvonen.

Chiar dacă ar avea nevoie de o victorie pentru a menţine o diferenţă cât mai mică faţă de septuplul campion mondial, pilotul echipei Ford mizează mai degrabă pe prudentă, tocmai din cauza traseului dificil. "Dacă eşti norocos poţi supravieţui trei zile pilotând agresiv de la start pană la finish. Dar există o grămadă de locuri unde trebuie să fii precaut şi merită să fii deştept şi să mergi pe această carte. Ford a avut întotdeauna maşini puternice, fiabile şi după testele din Grecia de luna trecută, ştiu că Fiesta RS WRC se ridică la acest nivel", a precizat el.

Totuşi, Loeb este mai degrabă îngrijorat de coechipierul său Sebastien Ogier, care a obţinut deja două victorii şi a fost foarte aproape să câştige alte trei etape. Problemele de natură tehnică sau greşelile personale l-au impidicat însă pe francez să urce mai mult de locul trei în clasamentul general, pe care îl ocupa cu 93 de puncte.

Lupta este în continuare echilibrată şi în clasamentul constructorilor, acolo unde Citroen are un avans de numai 33 de puncte în fata rivalilor de la Ford.

 

PROGRAM

Iată programul complet al Raliului Greciei din acest weekend:

Vineri, 17 iunie, Loutraki - Loutraki
SS1 Thiva 1 23.60km 10.08
SS2 Elatia 39.10km 12.01
SS3 Eleftherohori 18.10km 14.39
SS4 Rengini 1.88km 15.28
SS5 Thiva 2 23.60km 17.15
SS6 Mavrolimni 25.05km 18.48

Sambata, 18 iunie, Loutraki
SS7 Klenia Mycenae 1 17.41km 12.02
SS8 Ghymno 1 26.28km 13.05
SS9 Kefalari 1 18.40km 14.20
SS10 Klenia Mycenae 2 17.41km 17.20
SS11 Ghymno 2 26.28km 18.23
SS12 Kefalari 2 18.40km 19.38
SS13 Nea Politia 17.71km 22.33

Duminica, 19 iunie - Loutraki
SS14 Aghii Theodori 1 19.42km 10.03
SS15 New Pissia 1 11.37km 10.34
SS16 Aghii Theodori 2 19.42km 13.05
SS17 New Pissia 2 11.37km 13.36
SS18 New Loutraki 4.00km 15.11

Rally total 348.80km