Aripa spate va fi ajustabilă doar pe liniile drepte

Publicat joi, 03.02.2011 13:13 de Daniel Popescu

Aripa spate va putea fi ajustată în timpul curselor pe o distanţă de numai 600 de metri pe principala linie dreaptă a circuitului, potrivit ultimelor decizii FIA.

Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) a transmis echipelor în această săptămână setul de reguli pe care se va baza utilizarea aripii spate ajustabilă de către pilot prin intermediul unui buton de pe volan.

Noile reguli urmează să fie aplicate în primele patru etape ale sezonului 2011 şi vor fi modificate în funcţie de modul în care spectacolul se va îmbunătăţi.

Pe lângă regulile care au fost evidenţiate de Automarket în feature-ul prezentat miercuri, FIA a decis să implementeze şi următoarele amendamente:

  • zona în care pilotul va putea activa aripa spate ajustabilă este formată din ultimii 600 de metri ai liniei drepte de start-sosire. Sporul de viteza este estimat de FIA la 10-12 km/h, în funcţie de caracteristicile monopostului. O linie albă va marca locul în care începe zona de 600 de metri de depăşire;
  • un pilot va putea folosi sistemul numai dacă este poziţionat la cel mult o secundă în spatele unui rival în zona de frânare din ultimul viraj dinaintea liniei drepte de start-sosire. Zona în care va fi măsurată diferenţa de timp dintre cei doi piloţi va fi marcată cu o linie dublă.

FIA va efectua mai multe simulări pentru a testa acest sistem în testele de la Jerez şi Bahrain, însă este puţin probabil ca echipele să colaboreze pentru a simula noul regulament în condiţii reale de depăşire. În cazul în care va considera că numărul depăşirilor a crescut prea mult, FIA va scurta distanţă de 600 de metri pentru celelalte curse ale sezonului. În cazul curselor din Bahrain, Australia şi Malaezia, zona de 600 de metri va fi pe linia dreaptă de start-sosire, în timp ce în cazul cursei din China aceasta va fi amplasată pe linia dreaptă dintre virajele 13 şi 14.

Pentru mai multe informaţii despre noul regulament al aripii spate ajustabile puteţi citi feature-ul publicat miercuri de Automarket pe acest subiect.

Via | Autosport

  • McLaren, joi, 03.02.2011 14:11
    evident

    " În cazul în care va considera că numărul depăşirilor a crescut prea mult, FIA va scurta distanţă de 600 de metri pentru celelalte curse ale sezonului" Evident. doar nu vrem sa vedem depasiri pe circuit. Doamne fereste. Oricum eu nu as mai acorda superlicienta primilor 14 piloti din lista cu cele mai multe depasiri de anul trecut. Sunt un pericol public

  • daniel.popescu, joi, 03.02.2011 14:31
    @McLaren

    Oricat de amuzant ar parea, FIA se teme ca anul asta vom avea prea multe depasiri pe tur odata cu noua aripa spate. Implicit, se fac deja scenarii pentru scaderea numarului de depasiri. Putin aberant, daca ma intrebi pe mine...

  • McLaren, joi, 03.02.2011 14:39
    @Daniel & all

    a aparut review-ul video la sezonul 2010 pe f1.com http://www.formula1.com/video/?inptC=Summary&inptY=2010&inptT=Race%20Edit Inceputul este superb. Merita vazut mai ales ca nu prea merge sa scoti video de la astia de pe site. Cat despre depasiri. O sa aiba ceva suprize ca tot nu o sa fie.

  • ciuruitu, joi, 03.02.2011 15:25
    MclLaren

    tare de tot McLaren, bestie de review. tks

  • math4ever, joi, 03.02.2011 15:52
    Timpi WP3

    13:01 pm update the timesheet: A. Sutil (Force India) 1:13.201 - V49 J. Button (McLaren) 1:13.553 - V38 M. Schumacher (Mercedes GP) 1:14.537 - v35 M. Webber (Red Bull) 1:14.584 - V47 P. Maldonado (Williams) 1:14.844 - V52 S. Buemi (Toro Rosso) 1:15.107 - V38 T. Glock (Virgin) 1:15.613 - V68 F. Massa (Ferrari) 1:15.650 - v12 S. Pérez (Sauber) 1:16.198 - V33 N. Karthikeyan (Hispania) 1:16.997 - v35 R. Kubica (Renault) 1:27.813 - v15 J. Trulli (Lotus) without time - v23 din cate observ eu , Michael Schumacher e cel mai bun acum pe masinile din 2011 ( FI si McLaren sunt pe versiunea din 2010 )

  • schumy1969, joi, 03.02.2011 16:21
    Propunere

    Daca se vor efectua prea multe depasiri propun ca aripa ajustabila sa se foloseasca doar pe linia dreapta din standuri.

  • RCZ, joi, 03.02.2011 16:33
    @Daniel

    Daniel, este specificat expres in articol ca doar pe linia dreapta de start-sosire se poate folosi ??? pentru ca daca e asa mi se pare cea mai idioata regula existenata in F1...pai ce face atunci la Spa, uned linia de start - sosire e foarte scurta? sau in Valencia, Korea sau India??