ANALIZA: Lupta stransa pentru suprematie dupa testele de la Jerez
Performantele reale ale echipelor dupa testele de la Jerez sunt incerte si prefigureaza o lupta stransa pentru primele pozitii in sezonul 2010, potrivit unei analize realizate de Automarket.
A doua sesiune de teste desfasurata pe circuitul de la Jerez este mult mai dificil de interpretat decat prima, in primul rand din cauza conditiilor meteo schimbatoare.
Daca primele doua zile au fost afectate de ploaie, aceasta a scazut in intensitate pe parcursul celei de-a treia zile, iar sambata pilotii au avut oportuniatea de a testa pe un circuit complet uscat. In cele mai multe cazuri, pilotii au avut la dispozitie cate doua zile de teste, jumatate pilotand preponderent pe ploaie, iar cealalata jumatate in principal pe uscat.
Din aceasta cauza, diferentele de timpi dintre coechipieri au fost foarte mari, motiv pentru care Automarket a renuntat la analizarea performantelor dintre pilotii aceleiasi echipe.
TOPUL CELOR MAI RAPIDE MONOPOSTURI
Totusi, cu anumite masuri de precautie, cei mai buni timpi realizati in ansamblu de echipe pot fi cuantificati, iar rezultatele sunt pe alocuri schimbate fata de prima sesiune de teste de la Jerez. Astfel, McLaren a reusit cel mai bun timp al saptamanii prin Jenson Button, iar echipa britanica a fost urmata de Renault, care pare astfel intr-o revenire de forma.
BMW-Sauber si-a consolidat performantele obtinute in celelalte doua sesiuni de teste din aceasta iarna si a obtinut un loc trei in clasament, fiind urmata de una dintre revelatiile sezonului trecut, Red Bull Racing.
La fel ca si saptamana trecuta, Mercedes GP si Ferrari au obtinut rezultate modeste, insa acest lucru nu inseamna ca cele doua pretendente la titlul mondial nu dispun de monoposturi competitive. In realitate, ambele au mizat pe stinturi foarte lungi, ceea ce a condus la timpi slabi tocmai prin prisma rezervorului de combustibil aproape plin.
Daca Force India s-a clasat pe locul 5, Toro Rosso nu a repetat performanta din spatamana trecuta si a obtinut doar locul 8, plasandu-se in fata celor de la Williams. Asa cum era de asteptat, Virgin si Lotus s-au confruntat pentru statutul de cea mai buna dintre noile echipe, iar britanicii au iesit invingatori in ciuda numeroaselor probleme tehnice de pe parcursul saptamanii.
Loc | Echipa | Timp | Pilot1 | Timp1 | Pilot2 | Timp2 |
1 | McLaren | 1:18.871 | Button | 1:18.871 | Hamilton | 1:23.017 |
2 | Renault | 1:19.114 | Kubica | 1:19.114 | Petrov | 1:26.237 |
3 | BMW-Sauber | 1:19.188 | Kobayashi | 1:19.188 | de la Rosa |
1:23.367 |
4 | Red Bull | 1:19.299 | Webber | 1:19.299 | Vettel | 1:22.593 |
5 | Force India | 1:19.650 | Liuzzi | 1:19.650 | Sutil | 1:21.939 |
6 | Mercedes GP | 1:20.061 | Rosberg | 1:20.061 | Schumacher | 1:21.437 |
7 | Ferrari | 1:20.115 | Alonso | 1:20.115 | Massa | 1:23.204 |
8 | Toro Rosso | 1:21.053 | Alguersuari | 1:21.053 | Buemi | 1:23.322 |
9 | Williams | 1:21.432 | Hulkenberg | 1:21.432 | Barrichello | 1:27.145 |
10 | Virgin Racing | 1:22.433 | Glock | 1:22.433 | di Grassi |
1:23.504 |
11 | Lotus | 1:23.470 | Trulli | 1:23.470 | Glock | 1:22.433 |
TOPUL CELOR MAI FIABILE MONOPOSTURI
O analiza mult mai relevanta este cea a numarului de tururi parcurse in timpul saptamanii. Acest tip de clasament dezvaluie indirect fiabilitatea monoposturilor, iar Williams sta cel mai bine la acest capitol. Britanicii sunt urmati de Ferrari, dar si de Scuderia Toro Rosso, ultima confirmand astfel rezultatele de saptamana trecuta.
Mercedes GP, Red Bull, McLaren si Renault ocupa pozitii medii in acest top, in timp ce monopostul Lotus demonstreaza deja un grad superior de fiabilitate comparativ cu echipe precum Force India, BMW-Sauber si, mai ales, Virgin Racing.
Loc | Echipa | Tururi |
1 | Williams | 482 |
2 | Ferrari | 433 |
3 | Toro Rosso | 395 |
4 | Mercedes GP | 391 |
5 | Red Bull | 371 |
6 | McLaren | 338 |
7 | Renault | 328 |
8 | Lotus | 315 |
9 | Force India | 285 |
10 | BMW-Sauber | 229 |
11 | Virgin | 144 |
In ceea ce priveste problemele tehnice specifice, Red Bull, Virgin Racing si BMW-Sauber sunt singurele echipe care au fost nevoite sa-si intrerupa programul obisnuit. Cei de la Red Bull au inregistrat doua defectiuni tehnice, dintre care una a necesitat inlocuirea motorului Renault, in timp ce Virgin a fost afectata de o scurgere persistenta a lichidului hidraulic.
Intre timp, cei de la BMW-Sauber au pierdut aproximativ 5 ore de teste in urma unor defectiuni la sistemul de alimentare cu combustibil. O alta problema a fost inregistrata de Lotus, care a pierdut cateva ore dupa ce Heikki Kovalainen a avariat aripa fata in urma unui accident, intrucat echipa nu a avut componente de schimb la Jerez.
In rest, programul tuturor celorlalte echipe a decurs fara probleme de ordin tehnic.
in primul top apare o greseala. Glock apare la 2 echipe.