Al-Attiyah renunţă la VW pentru a concura în Raliul Dakar!

Publicat miercuri, 29.06.2011 15:43 de Daniel Popescu

Nasser Al-Attiyah a provocat o mare surpriză după ce a refuzat să semneze un contract pe termen lung cu Volkswagen pentru a putea concura în Raliul Dakar în 2012.

Nasser Al-Attiyah, câştigătorul ediţiei din acest an a Raliului Dakar, a decis să rupă legăturile cu Volkswagen, constructorul auto de care este legat de mai mulţi ani, pentru a-şi putea continua participarea acecasta competiţie.

Qatarianul urma să semneze la finalul săptămânii trecute un contract pe termen lung cu constructorul german pentru a concura cu Polo WRC în Campionatul Mondial de Raliuri începând din sezonul 2013. Cu toate acestea, Al-Attiyah s-a răzgândit brusc după ce a fost informat că Volswagen nu va participa la ediţia de anul viitor a Raliului Dakar, în condiţiile în care acesta speră să-şi apere titlul.

"Sponsorul meu Barwa mi-a spus clar să particip la Raliul Dakar, iar eu vreau să concurez în Dakar. Evident, vreau să revin pentru a-mi apăra victoria, iubesc acest raliu şi am fost şocat când am realizat că Volkswagen s-a răzgândit şi nu va merge la raliu. Aşa că nu am putut semna înţelegerea", a declarat el.

În schimb, qatarianul va concura în Raliul Dakar cu fosta sa echipă, X-Raid, la volanul unui Mini. "Cred că pot să câştig Raliul Dakar cu această maşină. Este o maşină bună şi ştiu că şi echipa este bună", a adăugat el.

Nu în ultimul rând, renunţarea la constractul cu VW îi va permite lui Al-Attiyah să concureze în Campionatul Mondial de Raliuri chiar de anul viitor, în loc să aştepte debutul germanilor din 2013. În prezent, pilotul poarta negocieri atât cu Citroen, cât şi cu rivalii de la Ford.

"Voi participa la toate etapele de WRC cu excepţia Raliului Monte Carlo, pentru că acest raliu se suprapune cu Raliul Dakar. Nu cunosc maşina, dar am contacte bue cu Malcolm Wilson (n.r - şeful Ford), iar managerul meu este în relaţii cu Citroen. Este o soluţie bună pentru mine, înseamnă că nu va trebui să aştept până în 2013 pentru a pilota o maşină de WRC", a adăugat el.

Qatarianul a concurat în anumite etape din WRC şi în acest sezon, însă la clasa S2000 cu Ford Fiesta S2000.

Via | Autosport

  • George, miercuri, 29.06.2011 16:19

    Normal ca a renuntat daca omul s-a simtit folosit... VAG vroia sa-l folosesasca in interesele proprii, dar se pare ca si-au luat-o dupa ceafa cu aroganta lor cu tot... nu oricine poate fi manipulat cum vor ei... mai sunt oameni care au vise, idealuri... oameni care stiu ce vor... oameni nespalati pe creier de VAG... Oricum, si eu am renuntat la vw... dar dupa un drive-test

  • Ursulica, miercuri, 29.06.2011 18:11
    @George

    Sa speram ca nu ai sa mai revi la alt drive test cel putin pana nu ai bani.

  • RS, miercuri, 29.06.2011 19:33

    @George - sunt perfect de acord.daca pot prostii atati amarati ei cred ca le merge cu oricine ,uite ca incet incet lumea se prinde de secta asta a lor. thenologie de 15 ani ,design 0 - un c_acat ambalat frumos care ademeneste multi papagali amatori de "made in germany" @Ursulica laba mica - sa speram ca mata o sa iti taie netul , copil taran cu cazanele tale marca wc. ia-ti BORAtura si du-teeee turbo tedeii

  • @ George, joi, 30.06.2011 03:34
    Daca Nasser Al-Attiyah nu provenea din Qatar probabil nici nu ajungea sa piloteze pentru VW

    Prezenta lui Nasser Al-Attiyah in echipa de uzina VW nu a fost intamplatoare, tara de unde el provine fiind al treilea actionar VW Group, el insusi fiind ruda cu familia ce guverneaza statul Qatar . S-a vazut destul de clar in acest an ca el a fost pilotul caruia VW i-a acordat cea mai mare atentie in detrimentul lui Carlos Sainz . Decizia VW Group de a renunta la Dakar pentru a se concentra pe WRC este motivul principal pentru care Nasser Al-Attiyah nu va mai alerga in Dakar cu VW . Insa nu ar fi exclus, ca el sa fie invins in 2012 de una din echipele private ce vor alerga cu modelul VW Touareg .

  • s-o crezi tu!, joi, 30.06.2011 09:27
    pt asta de sus

    Nasser Al-Attiyah nu va fi invins pentru ca nu masina a castigat, ci determinarea si ambitia lui de a fi numarul 1. Astea nu le-a pierdut.