8 motive sa urmaresti WRC in 2010
Automarket va prezinta opt motive pentru care merita sa ramaneti conectati la evenimentele din WRC in sezonul 2010.
Campionatul Mondial de Raliuri a intrat intr-un con de umbra in ultimele sezoane, iar declinul a fost accentuat inevitabil de retragerea constructorilor Subaru si Suzuki la finalul sezonului 2008. Chiar si in aceste conditii, editia 2010 a WRC promite sa fie una dintre cele mai spectaculoase din ultimii ani, prin prisma numeroaselor rivalitati dintre piloti si a noutatilor de regulament introduse de FIA.
Automarket va prezinta in randurile urmatoare cateva motive pentru care merita sa urmariti indeaproape desfasurarea ostilitatilor din WRC in sezonul care va incepe la finalul acestei saptamani:
1. Hirvonen este determinat sa opreasca hegemonia lui Loeb
Unul dintre motivele pentru care WRC a scazut in popularitate in ultimii ani este dominatia autoritara a lui Sebastien Loeb. Totusi, dupa cinci titluri consecutive, suprematia lui Loeb a fost amenintata anul trecut de Mikko Hirvonen, care a ratat titlul mondial la numai un punct dupa ce a fost lider inaintea ultimei etape. Finlandezul si-a anuntat deja intentia de a-l invinge pe Loeb in acest an dupa ce a fost atat de aproape de trofeu in 2009.
2. Petter Solberg revine in lupta pentru titlu
Dupa titlul mondial cucerit in 2003, cariera lui Solberg a intrat pe o panta descendenta, iar norvegianul a ramas fara echipa dupa retragerea japonezilor de la Subaru din competitie. Determinat sa concureze in continuare in WRC, el si-a creat propria echipa, iar in 2010 este decis sa-l detroneze pe Sebastien Loeb. Pentru a-si indeplini obiectivul, Solberg a cumparat pentru sezonul 2010 doua masini Citroen C4 WRC, similare cu cele utilizate de rivalul sau, iar acest lucru este o noua garantie a spectacolului pentru 2010.
3. Kimi Raikkonen aduce noi fani pentru WRC
Dupa o cariera in Formula 1 incunanata cu un titlu mondial in 2007, Kimi Raikkonen a decis sa concureze in WRC in sezonul 2010 dupa ce a fost nevoit sa-si rezilieze contractul cu Ferrari. Chiar daca asteptarile din partea pilotului Citroen Junior nu sunt foarte mari, venirea sa in WRC are darul de a apropia fanii Formulei 1 de acest sport si de a contribui la cresterea in popularitate a competitiei.
4. Un cascador vine sa faca spectacol in WRC
O alta noutate extravaganta pentru sezonul 2010 este prezenta in competitie a cascadorului Ken Block. Americanul va concura in sapte etape din acest incepand cu Raliul Mexicului si va forma in jurul sau o noua echipa, Monster Rally Team.
5. Dani Sordo tinteste prima victorie
Desi in ultimii ani a jucat perfect rolul de locotenent al lui Loeb, Dani Sordo nu s-a ridicat niciodata la inaltimea coechipierului sau si nu a obtinut nicio victorie de etapa. Unul dintre obiectivele trasate de Citroen pentru acest an este obtinerea unei astfel de performante, cu atat mai mult cu cat francezii sustin ca cei doi piloti vor avea statut de egalitate in prima parte a sezonului.
6. Separarea clasei S2000 de WRC
Unul dintre motivele pentru care WRC nu este atat de popular pe cat ar merita este sistemul complicat de participare si clasele diferite de masini. Lucrurile se vor limpezi insa in acest an, dupa ce FIA a creat competitii separate pentru masinile din clasa S2000. In plus, modificarile minore de regulament promit sa imbunatateasca desfasurarea raliurilor.
7. Noul sistem de punctare va spori semnificatia victoriei
Performantele din WRC se vor cuantifica incepand din acest an conform unui nou sistem de punctare, similar cu cel utilizat in Formula 1. Astfel, victoria va avea o importanta mai mare decat pana acum, fapt ce va obliga pilotii sa forteze cat mai mult pentru a obtine primul loc. Noua grila de punctare va premia primii 10 piloti din clasament si este de forma 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.
8. Red Bull - Monster, duelul bauturilor energizante din WRC
Compania austriaca de bauturi energizante Red Bull va avea un competitor pe masura incepand din acest an. Americanii de la Monster sunt decisi sa se impuna pe plan global prin crearea propriei echipe cu masini Ford si, avandu-l alaturi de cascadorul Ken Block, mizeaza pe o crestere de popularitate in lupta cu sponsorul principal al celor de la Citroen.
Sezonul 2010 al WRC debuteaza in weekendul 12-14 februarie cu Raliul Suediei.
abia astept, dar dati si niste stiri despre DTM. multumesc!