Fără prejudecăţi
Am parcurs 2.000 de kilometri la bordul noului Dacia Sandero 0.9 TCe pe drumurile din România. Cum se comportă noua generaţie a subcompactei din Mioveni aflaţi în textul alăturat.
-
so, miercuri, 09.01.2013 11:32
Pai nu-i logic sa-ti iei 1.5dci care cosnuma 3,5-4% in loc 6,4 cat consuma 0.9tce? Mi se pare logic, adica poti spune ca ai motor pe masina!!! Prostie pe fata cu motorasele astea sub 1200, fie ele si turbo!
-
mntsn, miercuri, 09.01.2013 11:39
"Pe autostradă, la 120 km/h în treapta a cincea, TCe-ul are o turaţie de 3.000 rpm şi înregistrează un consum de 8.1 litri la sută." Daca nu cumva este o eroare, atunci acest consum la mers constant cu 120 km/h este foarte mare pentru un motor de 0.9 turbo si pt gabaritul lui Sandero, chiar si cu 4 persoane si portbagaj plin. Tot mai sper ca este doar o greseala si ca cifra corecta este de fapt 6.1
-
@mntsn, miercuri, 09.01.2013 11:58
la motoarele mici ai avantaj taxe si impozite ,asigurari si cam atat ...am condus vara trecuta un logan 1,4 am facut oradea -bistrita vreo zece curse, am carat ceva ,masina a fost destul de plina ,masina nu a fost a mea si nici benzina deci nu am menajat-o deloc.....i-am dat cat a putut ea geme...am dus-o pana-n 140 asa imcarcata...si mi-a luat peste 10litri deci crede-ma la motoare mici nu castigi la consum...doar in cazul ca mergi mult subturat dar si cu nu prea mare incarcatura...deci eu unul ii cred pe cei care au testat-o...pe asta de 900cm
-
sandman, miercuri, 09.01.2013 12:48
nu este nici o greseala. atata consuma motoarele turbo pe autostrada! sa nu credeti ca la 120-130 o sa scoateti vreun 6%. tot un diesel merita. ala chiar consuma 5-6% pe autostrada.
-
sailor, miercuri, 09.01.2013 12:50
la 90 de km/h are 6,1...la 120 are 8-8,2 !deci ce preferati?un subdimensionat turbo de 90 cp sau un diesel de 75 cp?
-
dd, miercuri, 09.01.2013 12:58
eu la 1.4 turbo benzina 150cai am acelasi consum pe autostrada. Deci sa ne lase cu prostiile de motor mic - consum mic.
-
euombun, miercuri, 09.01.2013 13:04
Eu la vw golf IV variant motor 1.6 benzina am 6-6.5l/100 km la viteza constanta de 120km/h. Cu tehnologie de acum 10 ani si retineti, motor pe benzina.
-
Gica, miercuri, 09.01.2013 13:05
Cum se comporta ESP-ul la plecare de pe loc atunci cand o roata nu are aderenta ?
-
XIR, miercuri, 09.01.2013 13:17
1. Dacia e si ieftina, e si scumpa. Daca cumperi varianta cheala, te iei cu mainile de cap mai tarziu, vazand ce greseala ai facut fara aer conditionat sau directie asistata. Iar cei zero km de la bord nu te incalzesc foarte mult. Daca cumperi varianta full, iar te iei cu mainile de cap, intrebandu-te de ce ai dat un sac de bani pe o....dacie totusi. Sunt si second-handuri cu 20 000km la bord la care interiorul inca mai miroase a nou.....un brand de traditie totusi. 2. M-am convins ca adevaratele motoare economice sunt dieselurile de cilindree mica si hibridele (motor ardere interna + baterii). La benzinare e frectie la picior de lemn, in sensul ca papa benzina orice ai face. Dau si un exemplu ca sa fiu foarte clar. Daca merg cu un Logan 1.4, eu si inca un pasager, fara bagaje, si tin piciorul constant pe pedala fara a mai "freca" schimbatorul de viteze decat fff rar, si merg cu 90km/h in treapa V extraurban, iar in localitate cu 50-55km/h in treapa IV.........am consum total de 4.8-5.0 litri 100km. Deci daca o lasi in pace sa mearga ea asa cuminte, de nebuna la drum lung....ai consum de diesel. Dar iti trebuie nervi tari si timp la dispozitie. Cum o freci la menta, cum accelerezi sau franezi, cum sari de 100km/h, cum schimbi la greu vitezele..........imediat o ia razna consumul de benzina si sare de 6litri/100km. 3. Masinuta asta cu motor turbo chiar poate fi economica, daca vrei si ai timp de mers constant pana la 100km/h. Altfel, daca o bazai si o freci.......consumul din carte e doar o iluzie frumoasa. 4. Nu faceti greseala sa mai cumparati vreodata o masina noua, fie ea si dacie, fara sa aiba aer conditionat si directie asistata. O SA VA BLESTEMATI ZILELE. Mai bine mai asteptati si strangeti bani pentru asa ceva, sau nu o mai cumparati.
-
mntsn, miercuri, 09.01.2013 13:22
@euombun: Te cred, e corect ce afirmi, plus ca masina ta e mult mai mare si mai grea decat un Sandero. Cu atat mai mult ma intriga cifra de 8.1 obtinuta de AM la un mers constant de 120 la ora cu Sandero 0.9 TCe. @cel cu naveta Oradea-Bistrita: tu ai facut raliu cu o masina incarcata, pe un traseu relativ sinuos si cu multe diferente de nivel. Ai torturat cat ai putut un 1.4 aspirat cu 2 supape pe cilindru si atunci normal ca ti-a sarit consumul peste 10. Dar un mers constant la 120 km/h pe autostrada e mult mai economic decat distractia ta rutiera de anul trecut.
-
www, miercuri, 09.01.2013 13:24
sa dam like-uri la toate comentariile indiferent daca ne plac sau nu, ca sa le vedem pe toate (exceptand cele vulgare). Eu asa fac.
-
tzenu_bmw, miercuri, 09.01.2013 13:35
o prostie asta cu motoarele turbo de mica cilindree...... ne baga pe gat tot felu de prosti......ba k e tehnologizat,ba ca de generatie noua si consuma cu pipeta......... conteaza foarte mult si stilu de condus......conditi atmosferice......presiunea in pneuri......si multi alti factori........
-
Dan, miercuri, 09.01.2013 14:08
Cam mult 8.1 l la 120km/h. Motorasul acesta cred ca e facut sa mergi cu 100km/h totusi - acolo cred ca are in jur de 6 litri consumul. La Focusul meu de 1.6 ecoboost la 120km/h ia in jur de 7-8.
-
florin, miercuri, 09.01.2013 14:42
"Ne-a placut: Preţ imbatabil" - pai la banii astia este noul Hyundai i20 la echiparea Highway+.
-
euombun, miercuri, 09.01.2013 14:46
Chiar nu inteleg cum votati voi !! Am primit 11 voturi negative pentru faptul ca am afirmat ca masina mea vw golf IV 1.6 are consum de 6.5 litri/100km . Va rog sa specificati si de ce ati votat negativ ! Pai mai colegilor de pe automarket, eu nu dau golfu meu vechi de 11 ani pe un logan 2 aparut in 2012, pentru ca este inferior golfului meu! Eu nu imi laud masina, ci va deschid ochii sa vedeti ce masini scoate marca dacia in anul 2012. P.S. - Cum pot sa fiu eu impotriva grupului vag, daca ei au scos in 2001 masina care e mult mai buna ca una din 2012 ?? Crede-ti ca eu nu as fi vrut sa-mi cumpar o masina noua ? Dar slava lui Dumnezeu, ca mi-a dat si minte, nu numai bani.. - Despre siguranta care o ofera sandero nu mai zic nimic ! Prefer sa va mint in fata si sa va declar invingatori !
-
dan_grc, miercuri, 09.01.2013 15:04
@euombun Iti explic eu daca imi permiti, daca spui ceva de Dacia sau de Renault, chiar si o remarca mai neutra asa, esti taxat, sunt cei mai multi, ce sa-i faci:). Acum daca ai facut prostia sa mai spui ca Golfu tau de 11 ani nu-l dai pe un Logan nou, cam nasol, mai ai si nemteasca pe deasupra, suna a aroganta.
-
@euombun, miercuri, 09.01.2013 15:12
frate si eu am un golf3TDI(90CP)...si am facut un test comparativ intr-o zi cu un golf 4(scurt)de 1,6....sincer iti spun dar m-a impresionat profund NEGATIV...mi s-a parut o putoare de masina....si cand i-am cerut explicatii proprietarului mi-a zis atat ,,calc-o peste 3000de ture ca altfelnu ai sanse sa depasesti...nimic"si asa a fost...adica ce facea jaful meu de golf3 TDI la 2000 de ture asta deabia facea la 3000....si frate asta inseamna consum nu apa de ploaie....nu mai vorbesc ...in depasiri te trec transpiratiile...asa ca sa te convingi intreaba pe altii si condu ...tu insuti un jaf de golf3TDI(ca sa nu zic de golf4TDI) sa vezi ca merita si de consum nu mai vb.
-
euombun, miercuri, 09.01.2013 15:27
@dan_grc Poate pare aroganta dar nu e, doar am spus adevarul ! Am schimbat la masina asta toate consumabilele, distributia si tot ce a fost nevoie, fara sa ma uit la bani. Am oricand curaj sa fac un test de anduranta de cel putin 100.000 km versus logan 2 sau sandero, ambele noi. Tu, daca ai fi in locul meu si ai fi schimbat tot la masina, ai schimba-o pe un logan nou ? Am avut bani cash de masina noua, dar am ales masina second ! P.S. - Fratilor, cumparati loganuri si masini sandero, nu sunt impotriva! Nu fac reclama la vw sau masini second ! Dar nu mai credeti asa orbeste la tot ce se face reclama ! Pun pariu ca peste zece ani, vw golf al meu de 20 de ani o sa fie mult mai fiabil ca un logan luat acum de nou ! De comfort si siguranta nu mai zic nimic, stati voi comfortabil si simtiti-va in siguranta in logan ! Acum, ca se deschid la logan airbagurile dupa 2 minute de la accident nu e nimic, bine ca totusi se deschid !! (nu e gluma, am prieten care a patit asa)
-
SaabCuantic, miercuri, 09.01.2013 15:37
@tzenu, probabil te referi la “downsizing”…Cele mai performante motoare turbo pe benzină de capacitate mică sunt cele de Saab şi BMW. Statisticile vorbeşte :)
-
dan_grc, miercuri, 09.01.2013 16:01
Cuantic, te-ai gandit sa revii? F frumos, si comentezi la un articol cu Dacia, este chiar o surpriza. Dar vezi ca se poate vorbi de Saab si la un articol despre Dacia, deci puteai sa revii mai devreme:). Se profileaza discutii interesante cu GM vs Saab, as fi si eu interesat sa mai stau intre voi din cand in cand, sa nu degenereze:)
-
antonny, miercuri, 09.01.2013 16:09
sa facem o comparatie sa fie mai interesant pe aici.......consum SANDERO 0.9 90 CP VS FOCUS 1.0 100 CP Automarket declara 8.1 % ori e gresit ,ori masina are km foarte putini ..... Focus la 130 km/h in treapta a6a la2800 rpm are consum instantaneu de 6.8-7,2 % masina avand aproximativ 6500 km @euombun.....pai si logan de 1.6 consuma la viteza aia cam 7-7.5 %.....ia spune si cati km ai sau cati faci/an ???....eu nu as cumpara un golf sh de 11 ani o masina tarfelita de neamt si forjata la refuz .....sunt comparati gresite din toate puctele de vedere
-
costy, miercuri, 09.01.2013 16:23
eu am facut 1000 km cu 70 l de benzina cu masina incarcata ca ma intorceam acasa de sarbatori ...masina din "98 1,5 aspirat ..pe la unguri am venit peste 130 km la ora ca era tirziu si trafic nu prea ..si nu e o marca de virf...e Mazda
-
mntsn, miercuri, 09.01.2013 16:24
@Cuantic: Bine ai revenit! Fie ca te-ar fi avantajat, fie ca nu, dat fiind calitatea umana, felul de a rationa si argumentele fara substanta pe care le foloseste majoritatea (cu prea putine exceptii, din pacate) a utilizatorilor forumului AM, n-avea niciun sens sa te supui, nici tu, nici Giga, nici nimeni, acelui regulament de excludere pe care l-ai propus. N-ar fi fost in niciun caz un instrument obiectiv de masurare a valorii comentariilor, asta ca fiu finut. Daca e s-o spun pe sleau, cei mai multi nici macar nu stiu sa scrie corect si am dubii serioase asupra lor si in ceea ce priveste usurinta citirii si intelegerea textelor. Nu cred ca ai fi vrut sa te evalueze acesti "experti". Deci greseala ta a fost ca ti-ai ales un arbitru tamp si analfabet. Ma bucur, asadar, sa te revad si te felicit pt felul documentat in care iti expui ideile (cu referire la primul tau comentariu din 2013).
-
euombun, miercuri, 09.01.2013 16:25
@antonny Fac in medie 20.000 km/an. Am comentat la acest articol pentru ca am fost in situatia sa aleg intre masina noua vs second. Nu vreau sa imi laud masina, doar expun realitatea. Sunt masini noi si second mai bune ca vechiul meu golf IV, dar cu siguranta loganul si sandero nu sunt printre ele. Fiind un motor pe motorina, speram de la sandero ceva consum mai bun, chiar daca siguranta nu are ! Si ca incheiere: tatal meu a fost proprietar de dacia 1310 timp de 20 de ani. Acum ceva timp a hotarat sa isi schimbe masina si surpriza: tot masina second a luat ! Concluziile le trage-ti voi !
-
antonny, miercuri, 09.01.2013 16:42
@euombun........nu ai cum sa faci o comparatie sh vs noua ...eu sunt pentru noua ....daca ai fi facut 60000km /an tot sh ai fi cumparat?
-
dan, miercuri, 09.01.2013 16:47
exact 8,1 comsuma si loganul meu la 12O km/h, nu vreau sa vad cat scoate consum pe autostrada la 13O-14O km/h
-
unckle, miercuri, 09.01.2013 17:01
@Euombun - degeaba esti om bun daca bagi "de rău" cand vine vorba de dacia, chiar si o argumentatie logica si indubitabila este sortita a fi cenzurata de public. Multumeste barosanilor de la Automarket pentru supersistemul de 'validare" a comentariilor. @WWW - poti sa dai like la toate comentariile de cate 10 ori pe zi daca iti stergi istoricul si dai refresh la pagina. La a 11-a votare te opreste serverul Automarket pe motiv ca s-au primit prea multe voturi de la IPul tau ... daca schimbi IPul mai ai voie la 10 voturi. @0.9TCe - consuma la fel ca toate motoarele turbo de maxim 1.0litri. Nu este nici o greseala, 8% este un consum normal pentru un motor mic caruia i se cere mult. @Euombun - ia sa vezi cat de repede o sa am suficiente voturi negative cat sa imi fie ascuns comentariul (desi, din mai toate punctele de vedere, nu am spus nimic neadevarat, jignitor etc.)
-
tzenu_bmw, miercuri, 09.01.2013 17:24
@cuantic......da ma refeream la motoarele turbo de cilindree mica.......... de la 2L turbo in sus totul se schimba........motoarele chiar sunt performante......... nu are rost sa te amagesti cu motoare ca acest 0,9TCe care binenteles ca e un pas inainte daca le comparam cu vechile propulsoare de 1.4 si 1.6 din gama Renault.......in schimb as alege 1.5dci pt. o masina ca sandero si logan(parerea mea)
-
ioi, miercuri, 09.01.2013 17:39
Ii mult 8,1% la 120km/h, 1.4 8V al meu de 80 cai nu dau marca ca ce conduc eu nu e considerata masina, la 120km/h undeva la 6-6,5% mers constant, la 180 ia 13%, atunci asta micu cat ia 20%? Pacat sincer nu stiu in ce stil au condus cei de la AM masina, dar e o dezamagire consumul mai ales ca masina are la vreo 1100 kg ca e varinta full, deci ii usoara.
-
755jkg, miercuri, 09.01.2013 17:51
Nu imi place acest model.
-
SaabCuantic, miercuri, 09.01.2013 18:05
Vă mulţumesc, băieţi, pentru încurajări! Noroc că m-a ajutat un user mai vigilent, ca să-mi dau seama că giga nu joacă cinstit. Nu cred că vom mai auzi de el, căci i-a sărit în aer toată credibilitatea, deşi lui Dan îi cam plăcea cum scrie :) Era doar un veleitar care s-a muncit să-mi imite stilul, cred că acest aspect te-a cucerit, Dane. Dar, mai devreme sau mai târziu, orice bufon se întoarce la circ dacă a nimerit din greşeală la teatru. Hai gata cu impostorii! De ce am intervenit la un articol cu Dacia? Fiindcă, vă vine să credeţi sau nu, mi s-a făcut dor de Daciile noastre ancestrale, care aduceau un pic cu Saab :) Iar astăzi parcă mi se par tot mai…frumoase, atunci când le mai zăresc ici-colo pe stradă. Nu mă omoram cu ele nici când erau la putere, dar acum, pe fundalul alienării globale a calităţii design-ului auto, o Dacia 1310, de pildă, o consider o reuşită istorică! Sandero…Un nume frumos, rezonant, la fel de atractiv ca sombrero, dar ca maşină…îmi pare rău pentru posesorii ei: n-o înghit deloc! De fapt, dezavuez orice produs actual al Daciei, exceptând oarecum Duster, care, hm, nu arată chiar rău…Oricum, este dincolo de orice dubiu că Renault ne crede prea tâmpiţi, luându-ne drept nişte imbecili fără cultură, altfel nu-mi explic de ce ne rezervă asemenea cutii de cartofi (halal evoluţie!), care şi-au început sinistrul drum “ascendent” cu Nova. De ce nu plămădeşte la Mioveni direct maşini Renault?! Sau să le pună sigla de Dacia, ca în cazul Chrysler-Lancia, dar să-şi păstreze body-style francez. OK, preţurile ar urca ceva mai sus în acest caz, dar se poate ceva pe lume fără sacrificii? Revenind la Dacia, este cumplit ca o naţiune să cumpere maşini autohtone doar fiindcă o măgulesc preţurile amărăştene cu care producătorul local o îmbie, nepăsându-i de faptul că acestea jignesc minimul simţ estetic cultivat de Dumnezeu în fiecare om! Doamne, de ce ne-ai lăsat să decădem în halul ăsta?! PS: Eu, unul, stând de obicei prost cu lovelele, prefer totuşi să aştept până îmi va ajunge barba la glezne, dar să mă reped să-mi iau o ieftinătură “nou-nouţă” doar fiindcă m-ar mânca palmele să conduc ceva contemporan, orice, numai să conduc efectiv…never forever!
-
euombun, miercuri, 09.01.2013 19:24
@antonny Daca tu ai face 60.000km/an ti-ai lua logan? Cred ca ai destul de multi km facuti cu masina si stii ce inseamna sa mergi peste 800 km intr-o zi. Eu am mers si 12-14 ore cu masina intr-o zi si crede-ma, loganul nu e o masina comfortabila. Nu mai zic, sa mergi pana in olanda, italia, anglia, spania cu loganul si sa te intorci.... Sau la 130km/h pe autostrada sa pui frana brusca din cauza ca a aparut ceva imprevizibil. Ma consider sofer amator, dar practica mi-a dovedit ca sunt prea sarac sa cumpar lucruri ieftine. As dori sa stiu si eu cu ce exceleaza un logan sau sandero nou in defavoarea unei masini second ! Prefer o masina facuta cu simt de raspundere nu o masina de criza, dar noua ! Eu sunt sofer nu mecanic, asa ca vreau o masina gandita si facuta bine, nu sa stau toata ziua cu surubelnitza si sarma in masina !! Si ca sa inchei: cati posesori de logan 1 ati cumpara tot logan sau sandero nou? Rog posesorii sa raspunda !!
-
crunt_temmpo, miercuri, 09.01.2013 20:14
"În sfârşit, Dacia are motor turbo cu trei cilindri în linie, care a sosit mai repede decât ne aşteptam. Ce trebuie să reţinem de aici?" Da, cum e asta cu in sfarsit dar a sosit mai repede ;macar exista si o intrebare.
-
John Doe, miercuri, 09.01.2013 20:22
Am avut Logan 1.4 timp de 8 ani si 80k km, in care am schimbat doar consumabile si rulmentii spate. Nici o pata de rugina. Daca sunt multumit de ea? Foarte, e o masina corecta pentru banii ei, dar nu are prestanta, nu e pentru condus sportiv, pentru drumuri lungi, pentru vanitosi sau cocalari. Daca sunt pasionat de masini? Da, dar nu fanatic, ca multi pe aici, care si-ar da sufletul sa apere un brand sau altul. Daca am condus/posed(at) masini din categorii superioare Loganului? Da. Daca mi-as cumpara? Probabil ca da, daca ar fi sa imi iau o masina sub 10k coco si cu costuri mici de intretinere. Nu prea e logic faptul ca masina e stigmatizata, dar lumea e plina de idioti (sa ma scuze cei care se simt). PS: Daca il cred pe "euombun" ca un Golf IV 1.6 consuma sub 7l/100km la 120kmph? Categoric NU. Am vazut multe Golf-uri si Leon-uri cu ultrapopularul 1.6 8V, si toate erau gurmande. Nici FSI-ul nu se apropie de cifrele alea. Logan 1.4 de ex consuma cam 6.5 - 6.8l la 120kmph
-
euombun, miercuri, 09.01.2013 21:36
@John Doe Nu trebuie sa crezi, eu am spus ce mi-a iesit mie la calcule de la plin la plin. Motorul meu e 1.6 16v 105 cai/77kw si consuma mai putin ca 1.4. La mers pe autostrada cu 130km/h incarcat mediu, mi-a iesit consumul 7.1 l/100km. Vreti sandero sau logan nou? Cumparati si nu va luati dupa mine, dar nu uitati ca dupa ce iesiti de pe poarta fabricii cu masina, ea costa cu 500-700 euro mai putin doar pentru ca ati mancat fasole inainte cu o zi si ati scapat putin gaze pe la esapament. Iar cand ajungeti in fata blocului deja aveti masina second nu noua !! P.S. - Nu uitati cand mergeti cu masina in service si solicitati garantie, sa le spuneti celor de acolo ca sunteti cetateni europeni si aveti drepturi !
-
kim_vl, miercuri, 09.01.2013 21:54
Seat Leon 2011 1.2 TSI 105 CP - 3000 km numai in oras (provincie, nu foarte aglomerat, dar distante scurte) - consumul nu a scazut sub 10% nici vara.
-
MRC, miercuri, 09.01.2013 22:36
Am testat masinuta asta (chiar cu motorul de 0.9) imediat dupa lansare. Chiar mi se pare ca este un mijloc de transport eficient, care nu-ti goleste buzunarul si iti ofera chiar mai mult decat minimul necesar. Sunt si cateva lucruri de criticat: - cuplul motor este foarte mic pentru un motor turbo pe benzina (doar 135 Nm pe cand 1.0 EcoBoost de la B-Max de 100 CP are, daca nu ma insel, 170 Nm). - gradul de siguranta pe care il ofera masina - chiar si cu ESP si cu 4 airbag-uri, ati vazut cat de slab s-a clasat Lodgy. Nu ma astept ca Logan/Sandero sa performeze. S-a spus clar ca au fost proiectate pe 3 stele EuroNCAP si 3 stele vor obtine (din care, probabil, o stea doar pentru faptul ca au ESP si nu stiu ce atentionari de dezactivare al airbag-ului pasagerului). In cazul unui accident, diverse pictograme insirate prin habitaclu nu vor salva viata nimanui. - un alt lucru care nu mi-a placut a fost intarzierea cu care se misca GPS-ul: abia dupa vreo 4 km de la o anumita intersectie si-a dat seama ca nu mergeam in directia stabilita. GPS-ul de pe telefon a reactionat imediat si mi-a stabilit ruta alternativa. Deci, oare chiar isi merita MediaNav banii? Eu prefer o consola cu butoane, pe care sa le invat in timp si sa le actionez fara sa ma uit la ele decat un touchscreen la care trebuie sa ma uit cand accesez diverse functii (si astfel sa-mi iau privirea de la drum). - NU mi-a placut amplasarea comenzilor pe volan (pentru cruise-control si limitatorul de viteza). Daca tii mainile pe volan in pozitia "9 si 15", cu degetele mari in interiorul volanului, ajungi sa acoperi butoanele cu mana si chiar sa le actionezi involuntar. - despre actionarea geamurilor electrice nu mai zic; poate ca autorul articolului are dreptate: ajungi sa te obisnuiesti cu ele prin folosirea repetata. Totusi, nu inteleg: de ce la Lodgy se poae iar la Logan / Sandero, nu se poate? Si inca un lucru care nu-mi da pace: este actualul Sandero un face-lift de amploare al vechiului model? Are acesta sasiul vechiului model? Mi se pare mie, sau geamurile de la usile din spate sunt cam....identice cu ale vechiului model?
-
SaabCuantic, miercuri, 09.01.2013 22:56
Grazie, suedezule :) Impreuna vom ramane pe metereze, oriunde in lumea asta, nu numai pe AM. Pretul insa este teribil, cel putin Saab plateste reaua credinta a celor care i-au urzit pieirea sau, daca n-au reusit, au impins-o catre transformarea intr-o banala baterie...Adevarata lupta abia acum incepe! Sa ne tinem strasnic, ca vom infrunta lumea intreaga pentru statornicia noastra fata de "suedeze"...Pana acum am trecut doar printr-un "antrenament"...Sa le uram viata lunga lui Saab si Volvo !!! Am mers si cu una, si cu alta si, intr-adevar, senzatia este unica, de neuitat, imbiindu-te sa nu te mai dai jos niciodata! Dar trebuie sa fii harazit pentru a le iubi, caci s-au cununat cu ezoterismul, de aceea cei care nu le inteleg arunca cu pietre! Dar sa-i iertam, caci nici n-ar putea reactiona altfel... Chiar si daca aceste doua marci salutare ar disparea, la propriu, de pe fata pamantului, ele ar continua sa traiasca nu numai in inimile noastre, ci si pe...viu: Saab avioane si sisteme, Volvo camioane si industriale. Oricand ar putea incolti iarasi sectoare de autoturisme din companiile-mame. Din acest punct de vedere, stau atat de linistit...Asa ca nu mor caii cand vor cainii, Suedezule :) Alles gut!
-
antonny, miercuri, 09.01.2013 23:04
@euombun......sa iti raspund la intrebare da as cumpara logan dar nu cu motoarul asta .....asta dupa ce am avut cateva care au avut intre 250000si 336000 km in 5 ani .....masinile nu au vazut service-urile dacia decat pana 15000km ,dar au fost intretinute schimburi de ulei numai la 10000km ....anul asta cred ca ma arunc la un lodgy 1.6 85 cp pe gpl sau astept break-ul daca apare pana la sfasitul anului .
-
f, joi, 10.01.2013 00:24
pentru euombun pai mai individule...tu compari un golf care a costat 20 000 euro cu un Logan de 8000 euro?......e ca si cum te-ai compara tu cu o maimuta si ai avea si pretentia sa te recunoastem de superior in fata ei.........
-
f, joi, 10.01.2013 00:30
tot pentru euombun....se compara Golful cu Astra, cu Focus, cu Hyundai etc......nu cu Loganul.....sunt categorii diferite de pret. Loganul trebuie comparat cu Lada si ce s-o mai construi prin Rusia si China. Daca grupul VAG construia acum 11 ani un Golf care sa coste nou 8000 eur si tu il conduceai acum........maimuta cu care tu te compari isi manca banana pe capota ta si iti arata si un deget acum.....cap de capra ce esti!
-
inexorabil, joi, 10.01.2013 01:40
Nu mai luati seama la elucubratiile lui cuantic - zilele lui pe AM sunt pe terminate......Rabdare, totul se va linisti, fara indoiala!
-
LauCalin, joi, 10.01.2013 02:22
Apropo de consum, ca tot faceti comparatie cu ce le-a iesit celor de AM. "Bolidul" meu este pe sub caroseria rotunda un Golf IV, deci are cam 1200 kg, un cx insignifiant (pentru ca nu a contat prea mult cand a fost proiectat - designul a contat mai mult), 1400 cmc si 75 CP. La 120 km/h am o turatie de 3200 rpm si am un consum undeva intre 6.5 si 7l/100 km, In conditiile in care vorbim de un motor aspirat care la peste 120 km.h nu prea se simte in largul lui. Iar acesta e un consum de Golf de 1.6. Doar ca la Beetle consumul nu a contat atat de mult. In fine. Pe mine sincer nu prea ma mira consumul asta de pe Sandero, cam la fel consuma si motorul de 1.6. Si cum in mare masura partea tehnica s-a pastrat, evident exceptie facand acest motor, nu prea ar trebui sa ne mire. Si inca ceva: "În ceea ce priveşte transmisia cu cinci trepte, aceasta are o timonerie corectă pentru segmentul său, fiind SUFICIENT DE PRECISA şi cu o cursă REZONABILA." Deci ca si in cazul primei generatii, etajarea cutiei nu prea ajuta consumul in general.
-
LauCalin, joi, 10.01.2013 02:24
Inca un amanunt: Totusi nu uitati ca vorbim de o masina low cost care incearca sa foloseasca o parte din tehnologiile avansate ale companiei mama. Evident ca nu le poate folosi pe toate din rationament de costuri, gen o cutie mai buna.
-
mip, joi, 10.01.2013 03:29
@saabcuantic & @inexorabil (gm) ... mi-am facut si eu cont ca .... e mai bine asa, chiar de nu o sa folosesc prea mult avantajul asta .... am vazut ca si alti utilizatori - pe care-i apreciez - au inceput sa se inscrie ca sa fie la "adapost" ! imi place ca sinteti amindoi pe-aci, chiar de aveti opinii divergente, cred ca e bine sa fie doi "eseisti/scriitori" pe-aci .... nu-s totdeauna de acord cu ce spuneti dar imi place CUM o ziceti .... si mi-ar place sa va "intepati" asa, mai "sportiv" sau "fair-play" .... cu bun simt, ca sa cistigam cu totii ceva din citirea comentariilor voastre ! ma bucur ca saabcuantic a revenit .... chiar daca alte dati nu-i raspundeam direct, sper sa mai stai pe-aci si nu pleca ochiul la orice apare si e deranjant .... sandero .... sa nu uitam ca e o masina ieftina (100% de acord cu LauCalin). asa ca sa ne bucuram de ce ofera la banii aia .... gusturile nu-s discutabile. motorul? mic si nesatul ? cutia de vit. imprecisa? pai cine-o ia vrea sa faca curse ? ma indoiesc .... pretentii ? nu trebuie sa fim absurzi: de ex. AM a pus un "-" (minus) ca volanul nu e reglabil in profunzime ! pai la banii aia sa zici multam ca-l poti regla : cit de cit ! sint masini cu pret dublu sau chiar triplu si nu ofera reglajul in profunzime ! sandero/logan = masini care sint concepute sa te duca din A in B cit mai ieftin !!! (pret minim de: achizitie, asigurare, intretinere, carburant !) asta e realitatea ! si trebuie luata ca atare .... eu sint de parere ca decit sa cheltui 8.000 E pe o masina uzata, prefer sa iau una noua, cu garantie, etc .... dar aia nu inseamna ca trebuie sa fie toata lumea de acord cu mine ! drumuri bune tuturor !
-
gogu, joi, 10.01.2013 06:31
@euombun eu am avut primul logan aproape 7 ani, l-am vandut de curand si l-am comandat pe cel nou, care sigur e o evolutie fata de ce am avut eu. iar cum primul nu mi-a facut nici o problema pe 85.000 km, sper doar ca cel nou sa fie la fel de fiabil, desi mi-e un pic frica de electronica in plus. cat despre consum, cum nu aveam computer de bord mi-e greu sa spun cat facea vechiul meu 1.4 mpi la 120 pe autostrada, dar sigur la drum lung, pe calculate intre plinuri, avea un consum de 6,2 mediu. singura ezitare de a cumpara din nou logan au fost stelele alea, sigur as fi platit fara sa clipesc 500 de euro pentru niste airbag-uri in plus. pana atunci, sper ca si cu masina viitoare sa nu am ghinion sa intre vreun prost peste mine
-
Kap, joi, 10.01.2013 09:44
@euombun Poate fi real atit un consum de 6,5 la 1.6 cit si unul de 8 la TCe. Dar cred ca la fel poate fi real un consum de 10 sau 12 la 1.6 aspirat si unul de 5 la TCe de 0.9.Eu nu uit ca cea mai mare variabila in cazul consumului este soferul.Inainte sa cumpar actuala masina, mi se spunea ca motorizarea aleasa se duce si in consum de 15%.Dupa ce am luat masina, mergind linistit am calculat ceva gen 8,5. Si in urma incercarilor a mai multe volane, urmatoarea masina sint sigur ca Dacie va fi.Neaparat cu motor TCe, preferabil TCe 115. @Sebastian Toma Si mi-ar placea ca si viitoarele Dacii sa isi pastreze butoanele pe consola si mai ales CLAXONUL PE MANETA!Va rog nu confundati preferintele personale cu ergonomia doar din obisnuinta de a conduce alte masini.Nu toate dotarile trebuie sa fie identice, chiar daca unii s-au obisnuit sa se raporteze la nemtesti.Nu ca ar fi rau intr-un fel sau altul, dar mici caracteristici (traditie ar fi mult spus) pot evidentia un anumit sentiment pentru o marca oarecum terna, avind in vedere ca e avut in vedere un pret cit mai bun.
-
mog, joi, 10.01.2013 11:13
mi se pare mult 11500 pt o dacie, fie ea si echipata complet. pe praful asta poti gasi pe la diversi dealeri, in aceeasi bani sau cu o diferenta mica, masini mai consacrate cu dotari comparabile. mereu mi s`a parut ca pretul daciei echipata complet nu se justifica (vezi dusterul de 17000). logan/sandero merita sa`l cumperi doar in echiparea medie, acolo e imbatabil. eu unul nu pot insa sa trec peste cele 3 stele euroncap.
-
Vasile Yuan Gheorgghe, joi, 10.01.2013 12:05
Romanii vor masina cu portbagaj (sedan) pentru ca in el trebuie sa intre porcul de Craciun de la tara , damigeana de vin de la soacra , valizele imense pentru o saptamana de stat la mare in care au pus tot frigiderul , pentru a nu cheltui pe litoral , etc . Europeanul e pragmatic : are nevoie de o masina cat mai scurta pentru a o parca usor si nu isi cara casa dupa el in portbagaj : are bani si isi cumpara mancarea necesara .
-
@Vasile Yuan Gheorgghe, joi, 10.01.2013 14:27
"Europeanul" nu este pragmatic, ci este bogat. Si romanul daca ar avea bani nu ar mai cara frigiderul pe litoral. P.S. porcul de la tara este foarte bun, cu mult mai bun decat porcul cu buletin de oras si steroizi.
-
LUCCI, joi, 10.01.2013 21:59
Mazda este una dintre marcile ,,ascunse,, vederii dar care face pipiupe 75% dintre oncurenti.
-
flaviu, joi, 10.01.2013 22:11
am avut pana acum doua loganuri si benzina si diesel ,multumit am fost de amandoua ,consumul e in functie de cum e condusa benzinarul poate sa inghita si 6 litri la suta dar si 10l fara probleme depinde de piciorul soferului ,in schimb cel diesel nu trece de 6 la suta oricum ai merge cu el dar are si dezavantajele lui,cad dupa 100 mi km deobicei injectoarele regulatorul de la pompa de injectie ,directia e mai solicitata din cauza greutatii mai mari ,bujiile incandescente se ard oricum in prima iarna si asa mai departe, in schimb benzina nu prea schimbi mare lucru.
-
snk, sâmbătă, 12.01.2013 15:15
@euombun Motorul acela de 1.6 102 CP din 2001 nu scoate 6,5l/100km la 120 km/h nici daca te rogi de el. Nici daca aveai 6 trepte nu reuseai consumul declarat de tine. Cine cunoaste acest motor stie cat de gurmand este.
-
dan, luni, 14.01.2013 14:01
La motoarele mici consumul e mare merg foarte turate puteau sa puna o cutie cu desfasurare mai larga la cei 90 de cai ....la 1000 rot/min in a 5 ai 38.5 km/h deci sare peste 3000 la 120.
-
Gigi, luni, 14.01.2013 15:00
Motorasul asta de jucarie in 3 cilindri a fost impus de cerintele UE de reducere a emisiilor de CO2 (deci a consumului), conditii impuse marilor producatori auto din Europa. Din pacate, consumul real e mult mai mare decat cel dat in carte, care e realizat in conditii ideale (cel extraurban e la viteza constanta de 90 km/h, fara franari si accelerari bruste, etc.), acest lucru fiind amplificat de prezenta turbinei, care da un consum foarte mare la turatii mari (la accelerari bruste) si de cilindreea foarte mica (0,9 l) pentru o masina de peste o tona. De asemenea, fiabilitatea motoraselor turbo e mult mai mica decat a celor aspirate, din cauza numeroaselor piese in miscare si a fortarii la turatii mari. Ca design, partea din fata a noului Logan e oribila si anosta, parca ar fi inspirata de la vechea Dacie 1300, iar cea din spate e fortata de adoptarea acelorasi stopuri de pe Sandero (pt. economie ?), care sunt impuse fortat, fara legatura cu designul portbagajului.
-
unckle, marţi, 15.01.2013 14:13
@Gigi -- consumul declarat respecta normele UE in ceea ce priveste metodologia de testare, este un pic mai complex decat "mers lin cu 90km/h", dar ai in mare parte dreptate . . . este o "hotie" maricica acea cifra.
-
mi, marţi, 15.01.2013 16:59
consum imens!!! Eu la un passat 1,8T benzina 2002, la 130km/h scot 7-7,2, si la un Mercedes classe B, disesl 2L, cutie CVA- variatzie continua- la 130 km/H reali- GPS- scot 5,5-6,3 cu 4 pasageri si bagaje de vacantza, functizie de gradul de inclinare al autostrazii. Asa ca cine vrea motorul de 0,9TCe Renault sa nu mearga pe autostrada ca nu pt asta e facut.
-
besche, marţi, 15.01.2013 20:47
Consumul este prea mare. Un Cielo consuma cu 120,pana in 7/100 si noi ziceam ca e prea mult. Deci,cu Sandero trebuie mers cu maxim 100 km/h ca sa fie cat de cat economic. Atunci care este rostul acestui motor de 0.9 ? Pentru ce s-a inventat ?! Nu ia teapa cel care cumpara masina cu motorul asta ?
-
alex, miercuri, 16.01.2013 15:00
Toti sariti in sus cu remarci negative asupra Daciei care a evouat fara drept de apel fata de generatiile anterioare. In privinta noilor motorizari fie ele benzina sau diesel trebuie sa avem in calcul ca sunt la inceput de drum mai ales in industria benzina turbo. Cel mai probabil tehnologia v-a avansa o data cu timpul pentru Dacia/Renault si consumurile si multe altele vor scadea sau creste (calitatea materialelor) In acceasta vara am facut turul tarii cu logan 1.4 intr-o saptamana. am mers 1800 km si consum a fost mediu 5.3 (greu de crezut dar atat mi-a consumat) Sunt fost posesor de Dacie Logan 1.4 si Logan MCV 1.5 si actual posesor de Opel 2.0 t benzina care imi consuma 7.5 in afara la 140 la ora. (Toate consumurile au fost calculate la pompa nu pe CB) PS: 1. Testul cu sandero s-a facut iarna (cand toate masinile consuma mai mult) 2. Motorul este NOU nerulat/nerodat sau numiti cum vreti voi este normal ca acest consum sa scada dupa 10-20000 km Stima!
-
sofer de dambovita, joi, 17.01.2013 10:22
Masina asta nu arata rau si in mod sigur este superioara generatiei precedente, pretul raportat la alte masini noi este iar competitiv. Am vazut iieri un logan, noua generatie si la prima vedere, detalierea este mai buna, sau el putin face impresia ca este mai buna. Ce nu mi se pare mie corect insa este introdcerea acestui timbru verde ..sau orice taxa de acest fel, platita integral la inmatricularea automobilului, 100% este o masura fiscala care incearca sa convinga cati mai multi cumparatori sa cumpere o masina noua ( cele din segmentul de cca 10.000 euro ) , corect era sa fie liber fiecare sa ia ce maisina vrea, fara constrangeri fiscale de acest fel. Iar masurile astea " eco " cred ca sunt praf in ochi, efectul este neglizajbil, cat timp tari mari cu parcuri auto enorme, tari cu industrii care fac poluare enorma, nu semneaza tratate similare de reducere a noxelor ...ce afacem noi aici in Romanica sau UE , ramene doar un alt instrument fiscal motivat printr-un scop moral, sa fie masinile eco pentru binele planetei.
-
@sofer de dambovita, joi, 07.02.2013 19:35
Esti sigur ca noul Sandero este superior? Hai sa vadem: - nu are scut motor metalic (e din pastic) asa ca adio drumuri forestiere. - nu are bara stabilizatoare. - nu are reglaj lombar pt scaunul soferului, inacceptabil pt o masina peste 10 mii de Euro - platesti cu 2000 de euro mai mult fara de Laureatul vechi si primesti gadgeturi de cel mult 500E Are in plus doar ESP-ul dar nu pt ca vrea Dacia, ci pentru ca UE interzice comercializarea masinilor fara el. Nu mai are identitate, cum avea vechiul Sandero, toata fata masinii inclusiv bordul, este IDENTICA cu cea de la Logan. Asa ca...
-
BBB, sâmbătă, 16.02.2013 19:19
pacat ca au scos de pe logan si sandero motorul de 1.4 mpi 75 cp. Era un motor bun, mult mai bun decat 1.2 mpi 75 cp!!
-
dan vasile, luni, 25.03.2013 17:31
Actuala gama Dacia este submotorizata la motoarele pe benzina. Ar fi fost indicat ca motoristii de la Dacia sa fi adoptat motorul cu spraalimentare TCE 115 testat si montat pe gama Renault.Iar pentru cele aspirate cred ca motorul de 1,6 ar fi fost varianta de mijloc , rezonabila care sa duca puterea disponibila la 85 CP. In conditii reale de rulare cu 4 persoane si incarcare cu AC pornit, disponibili sunt 80 CP, restul de aproximativ 5 CP fiind consumati. La preturile oferite de gama Dacia, in special cea de top de peste 10500 Euro , exista cel putin o alternativa in gama Opel.E adevarat cu un adaus de 1000-2000 euro. Subscriu la afirmatia unui domn ca suntem prea saraci ca sa luam lucruri ieftine. Compromisul in siguranta si fiabilitate, generat de proiectarea ieftina se va razbuna mai tarziu in diferite forme-financiare si Doamne ferest!, prin accidente!
-
marian, sâmbătă, 11.05.2013 19:12
Va spun ca fost proprietar de sandero ca este o masina foarte reusita ,am facut 112.000 km cu aceasta masina si am schimbat doar capete de bara si un pivot in rest doar consumabilele .Acum am o laguna tot pe benzina ,sper sa nu ma dezamageasca .despre noile modele cred ca sunt peste , asta se va vedea in timp oricum
-
costi, joi, 30.05.2013 17:53
Frumoasa,interesanta ca si dotari ,pret si a mai luat si 4 stele .MERITA
-
tony, luni, 25.04.2016 13:02
proaspat posesor de sandero stepway, am facut 1100km si consumul mediu calculat afisat este de 6, 7l/100, in oras am mers doar vreo 20km, restul afara. o dilema am in ceea ce priveste schimbatul treptelor, de exemplu la vechea masina pgt 206 benzina , depaseam fara sa mai schimb treapta, direct din a 5-a, la asta noua ca sa aiba zvac, trebuie sa plec din a 4-a, dar fuge de sub fund....care ar fi modul ideal de schimbat treptele de viteza...?
Citeste si
-
DRIVE TEST | joi, 21 noiembrieSuflet ibericCupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
DRIVE TEST | luni, 11 noiembrieGigantAm testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
DRIVE TEST | marţi, 5 noiembrieToreadorAm testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
DRIVE TEST | vineri, 1 noiembrieVedetăAm testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
DRIVE TEST | miercuri, 30 octombrieLegendăFord Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
Nu TCe 115 de pe Lodgy e prima unitate turbo ?