Versiunea de serie a lui Infiniti Etherea va fi bazată pe Mercedes A-Klasse

Publicat joi, 24.11.2011 11:15 de Sebastian Toma

Infiniti va utiliza platforma MFA de la Mercedes-Benz pentru a dezvolta versiunea de serie a lui Etherea. Platforma a fost aleasă pentru rafinamentul şi performanţele sale dinamice.

Infiniti va lansa o versiune de serie a lui Etherea în 2013. Modelul promite să schimbe percepţia publicului despre clasa compactă, iar cei de la Car and Driver spun că succesorul lui Etherea va fi bazat pe platforma lui Mercedes-Benz A-Klasse, un alt model care îşi propune să revoluţioneze segmentul de care aparţine. Noul A-Klasse împarte platforma MFA cu B-Klasse, dar Infiniti va avea o versiune proprie a respectivei platforme.Gama de motorizări va include atât diesel-uri, cât şi "benzinare", iar un sistem de propulsie hibrid este "în cărţi". Sunt şanse mari ca Infiniti să dezvolte o versiune electrică a acestui model, dar ipoteza nu a fost confirmată de oficialii mărcii.

Viitorul Etherea va deveni primul model din istoria constructorului nipon care adoptă tracţiunea faţă, producţia sa urmând să fie asigurată de uzina britanică din Sunderland. Infiniti mizează pe modelul compact, pe o versiune de lux a lui Nissan Leaf şi pe anticipatul crossover JX pentru a-şi îmbunătăţi rezultatele financiare. Divizia de lux Nissan speră să vândă până în 2016 un total de 500.000 de unităţi pe an, planurile sale de expansiune vizând 71 de ţări şi nu doar 36, pe câte activează în prezent.

"Sunt puţine mărci de volum care reuşesc să atingă şi piaţa premium. Există un motiv pentru asta, ascuns undeva pe drumul de execuţie şi proiectare al modelelor. O marcă premium va avea nevoie de mai multă rigiditate torsională şi de un nivel mai bun NVH (zgomot, vibraţii, duritate) decât vei găsi pe un model de volum. Dacă ai un produs care se manevrează precum un A-Klasse sau un B-Klase, cu un nivel NVH comparabil, cu un nivel al rezistenţei torsionale comparabil, dar poţi să-l fabrici la un cost mai apropiat de un produs de volum, atunci eşti foarte competitiv. Exact asta încercăm să facem.", a declarat Andy Palmer, vicepreşedinte executiv Nissan America de Nord, despre motivaţia utilizării unei platforme Daimler pentru un produs Infiniti, în condiţiile în care marca niponă are în spate alianţa Renault-Nissan.

Conceptul Etherea este unul dintre cele mai interesante modele prezentate în ultimii ani şi va face parte din ofensiva mărcii nipone de diversificare a gamei de produse de la şapte la 10 modele până în 2017. Debutul conceptului a avut loc la Salonul Auto de la Geneva din martie 2011, iar acesta a fost comparat din totdeauna cu Audi A3.

Via | CarAndDriver

  • ian, joi, 24.11.2011 13:38

    ..pana la urma...putini vor produce de la A la Z...si aceia se vor combina intre ei pri diverse colaborari parteneriate si mai nstiu eu ce...schimburi

  • suporter, joi, 24.11.2011 14:56

    din ce in ce mai greu "rase pure", multe "corcituri"...

  • aloo, joi, 24.11.2011 15:44

    Nu discutam de bolizi exclusivisti aici. Ca nici la aia nu mai discutam de "exclusivism" (priviti Bentley, Porsche, Lamborghini, Jaguar etc) Discutam de produse premium ce ofera calitate japoneza unei game cat mai largi de clienti. Repet sunt masini premium, nu exclusiviste. Pe mine in calitate de client, chiar nu ma intereseaza ce platforma utilizeaza masina atat timp cat e bine facuta si te rasfata la interior. Plus de asta, Infiniti ofera servicii VIP unice in Romania.

  • suporter, joi, 24.11.2011 15:47

    sunt multi care tin la identitatea de marca, nu numai ca ii rasfata interiorul.Infiniti e ok insa eu nu as cumpara un infiniti cu sasiu de mecedes si motor de bmw...

  • ?!!, vineri, 25.11.2011 12:21
    @suporter

    ce aberezi acolo? care motor de bmw?!

  • @suporter, vineri, 25.11.2011 12:22

    care ar fi ma rog constructorii aia multi?

  • suporter, sâmbătă, 26.11.2011 00:57

    cel cu ?!! e prea greu pentru tine sa-ti dai seama ca era doar o metaforacu motorul de bmw... si pentru cel din urma un exemplu ar fi HONDA.

  • @suporter, luni, 28.11.2011 16:52

    esti un neinteles... metafore auzi :)) mai poetule, te mai intreb odata: care-s aia "multi" ?