Toyota Prius a primit o nouă generație: primele imagini și informații oficiale
Toyota Prius, cel mai popular model hibrid din lume, a ajuns la cea de-a patra generație. Modelul are o platformă nouă și un design diferit de cel al predecesorului său.
Toyota Prius a ajuns la cea de-a patra generație în nici 20 de ani de carieră. Modelul hibrid al japonezilor va fi prezentat public la Salonul Auto de la Frankfurt, nu înainde de a fi dezvelit în fața presei din Statele Unite ale Americii, în cadrul unui eveniment dedicat acestei piețe. Noul Prius este construit pe platforma TNGA (Toyota New Global Architecture) și vine cu numeroase îmbunătățiri față de actuala generație a modelului. În primul rând, șasiul lui Prius este cu 60% mai rigid decât cel al precedesorului său, iar centrul de greutate al mașinii a fost coborât pentru a îmbunătăți confortul și stabilitatea.
Caroseria celei de-a patra generații Prius este cu 60 de milimetri mai lungă decât a predecesorului, cu 15 milimetri mai lată și cu 20 de milimetri mai joasă decât acesta. Aerodinamica a fost îmbunătățită, iar Prius are până și grilă a radiatorului care se închide automat pentru a îmbunătăți Cx-ul. Datorită acestor modificări, modelul hibrid japonez este mai spațios atât pentru pasageri, cât și pentru bagajele acestora. În plus, pe lângă platforma tehnică, Prius are o suspensie reproiectată pentru ambele punți, fiind aleasă o soluție cu brațe A duble. Din punctul de vedere al tehnologiei, Toyota echipat noul Prius cu tehnologii de asistență a șoferului precum sistem de monitorizare a menținerii benzii de rulare, tempomat dinamic cu radar, asistent de fază lungă, sistem de citire a semnelor de circulație și sistem de frânare pre-coliziune.
Test drive Toyota Prius facelift
La nivel de interior, Prius s-a schimbat complet față de generația precedentă. De la volanul cel nou, cu trei spițe și ornamente albe, până la consola centrală complet nouă și ornamentele albe asortate cu cele de pe volan. Remarcăm mutarea selectorului de viteză pe bord sub forma unui joystick de dimensiuni reduse, alături de care se află și sistemul de comutare a benzilor de rulare. Sistemul de multimedia este nou și este asociat de un sistem de climatizare cu comenzi clasice, dar cu butoane noi.
ANALIZĂ: Cele mai accesibile maşini hibride şi electrice de pe piața românească
Japonezii nu au prezentat informații referitoare la sistemul de propulsie hibrid al noului Prius, dar au specificat că fiecare componentă a motorizări este nouă sau revizuită și că totul este optimizat la cele mai reduse toleranțe posibile de actuala tehnologie. În plus, componentele hibride au trecut printr-un program de reducere a masei și gabaritului, iar întregul sistem de propulsie oferă o eficiență termală de peste 40% și o reducere dramatică a consumului de carburant. Opțional, japonezii vor oferi un sistem de tracțiune integrală pentru hibridul lor. Noul Prius va fi disponibil în șapte culori de caroserie, printre care se numără și nuanța de roșu din fotografiile oficiale de presă, numită Hypersonic Red.
Test drive Toyota Prius Plug-in Hybrid
Via Toyota
N-am inteles de ce trebuie sa fie din ce in ce mai urata si cu ergonomie din ce in ce mai slaba (gen toate comenzile pe mijloc astfel incat soferul trebuie sa-si ia privirea de la drum)...Volt-ul nou e superb. Chiar Toyota nu poate avea niste designeri buni?