Renașterea e completă: Alpine A110 este primul model din era modernă a mărcii franceze

Publicat marţi, 28.02.2017 13:12 de Mircea Meşter

Renault a prezentat astăzi primele două imagini oficiale ale modelului care va readuce marca Alpine pe lista brandurilor active pe piața europeană. Noul Alpine A110 este o reinterpretare reușită a lui A110 Berlinette, mașină care a făcut istorie în anii '60-'70.

La 4 ani și jumătate de la anunțul oficial prin care Renault proclama renașterea mărcii Alpine și la un an de la prezentarea oficială a conceptului pre-serie Alpine Vision, primul model de serie al resucitatului brand francez își arată fața în mod oficial.

Denumit Alpine A110, noul model este o reinterpretare evidentă a celebrului A110 Berlinette, model produs de Renault în anii '60-'70. Versiunea de serie păstrează de altfel liniile anunțate acum un an de conceptul Alpine Vision, deci surprizele estetice sunt departe de a fi unele majore. În cele două imagini oficiale prezentate astăzi de Renault, noul Apine A110 dovedește faptul că liniile unui coupe sportiv pot să rămână dedicate modelului din care se inspiră, adăugând însă un aer de originalitate și modernism.

Până acum, singurele detalii care au reușit să iasă din zona secretă sunt legate de faptul că noul Alpine A110 va beneficia de un șasiu din aluminiu și că primele versiuni ale modelului care-și propune să se bată de la egal la egal cu Porsche Boxster au fost scoase la vânzare printr-o aplicație dedicată contra sumei de 60.000 de euro.

Renault nu oferă niciun fel de informație legată de partea tehnică a noului Alpine A110, francezii promițând însă că ne vor oferi lista completă de date tehnice în cursul zilei de marți, 7 martie, atunci când noul Alpine A110 va fi dezvăluit oficial în cadrul standului pe care Alpine îl are la Salonul Auto de la Geneva.

via Renault

  • tzenu_bmw, marţi, 28.02.2017 13:36

    Arata exceptional....

  • Kirotractor, marţi, 28.02.2017 14:02

    Stilistic vorbind masina-i foarte reusita, iar din pdv. tehnic n-are cum sa fie slaba dupa o "gestatie" atit de lunga la care a participat si Nissan pe linga divizia Renault Sport. Ce nu inteleg totusi e sirul nesfirsit de "teasere" din ultima perioada, din moment ce produsul de serie nu-i cu nimic diferit de aspectul concept-car-ului Alpine Vision. Si-o minora carcoteala: nu cu Boxster-ul, ci cu Cayman-ul va avea de luptat A 110 (plus Audi TT-RS si-ai sai 400 CP transmisi tuturor rotilor, dar si cu exotic-spartanele Alfa 4 C si Lotus Elise.) Meci dificil in orice caz, fiindca nu [pre]vad ca A 110 sa aiba atuul unui pret mai abordabil, iar nostalgicii fostei marci artizanale franceze de... ex-succes au ramas cam putini. Orice presupuneri sint totusi hazardate macar partial, pina la dezvaluirea tuturor datelor / performantelor si mai ales pina la primele teste comparative cu rivalii pomeniti, fiindca doar comunicarea acceleratiei pin' la suta in 4,5 secunde nu-i de ajuns. Nu de alta, dar TT RS-ul absolva acelasi sprint in 3,6 secunde... dar pe circuit Alpine-ul n-ar fi exclus sa-l si bata, mai stii?!

  • Moldovean, marţi, 28.02.2017 14:09

    Ați spus că-i dați lui Kirotractor jumătate de normă. Vrem să-l vedem publicând.

  • mircea, marţi, 28.02.2017 16:01

    @Kirotractor, @Moldovean Aștept un mail la [email protected] cu un material de sinteză pe una dintre temele recente de interes din industria auto :) Succes. Maxim 750 de cuvinte.

  • Kirotractor, marţi, 28.02.2017 16:46

    @Moldovean: Multzam pt. apreciere - imi mentin doar neuronu' antrenat comentind pe AM, precedenta aluzie a subtilului MM la jumatea de norma prestata deja cumva p-aici percepind-o doar ca p-o intrebare retorica. @Mircea: OK mestere, :-) meditat si achiesat, desi nu prea ma mai batea gindul sa reiau scrisu' si-n pixeli - cu multumiri si tie, evident, desi s-ar putea sa mai dureze trimisul, momentan fiind inca la orizontala-ntr-un spital (altfel credeai c-as mai fi avut timp sa scriu atitea aiureli p-aici... si fara diacritice?) Sa nu uit - cu font Times New Roman sau RHelvetica sa fie "compunerea"? - ca pe ultimu-l foloseam la Motorpresse Romanica. In fine, poate-ti trimit ceva articole / doc. chiar de sinteza-n devans - auto, c-am scris si d-astea citeva sute bune la ams pe linga si mai multe pe felie moto. Zic nu ca sa ma laud [prea mult ;-)], insa am tratat in premiera (printre multe altele) si tema masinilor cu propulsoare... moto. Hai ca iar ma lungesc excesiv si vine sora cu injectia :-) - pe curind deci si tineti-o tot asa, ca nu degeaba aveti audientza mare!

  • vianu, marţi, 28.02.2017 17:17

    @kirotractor.....de cand scrii pe AMS?

  • LR, marţi, 28.02.2017 19:31

    Kirotractor, însănătoșire grabnică! Nu cred că are importanță cu ce font vei scrie. Auto cu propulsie moto? KTM X-Bow, Ariel Atom? Sau karting? :)

  • LR, marţi, 28.02.2017 19:34

    Îmi place modul în care au reușit să integreze stilul retro în acest model. Mai ales în partea frontală.

  • LR, miercuri, 01.03.2017 08:11

    Surprinzător, ansamblul format stâlpul C+lunetă, privit din lateral, îmi amintește subtil și de R. Fuego! Pe măsură ce o studiez, descopăr că mașina asta are multe gene de la înaintașii Renault.

  • xxx, miercuri, 01.03.2017 10:03

    O astfel de mașină trebuie promovata corect. In primul rând in competiții, ca sa se păstreze gena, vechiul A110, care a fost campion pentru un an, după care Renault a retras-o din competiții. A310, 610 au murit repede din cauza asta (cea care participa la 24H Le Mans este un Nissan Oreca) deși 610 o găsesc interesanta. In al doilea rând trebuie sa-si delimiteze publicul țintă (concurenta este acerba pe un segment foarte mic si extrem de selectiv, nu cred ca un fan Porsche va cumpăra un Alpine chiar daca mașina este superioara) după care sa crească ușor, ușor pana când vor conta. Ca s-au făcut 196.. de comenzi (se datorează istoriei), da decât o gura de oxigen. Sunt încă sceptic ca va reuși!

  • xxx, miercuri, 01.03.2017 10:03

    O astfel de mașină trebuie promovata corect. In primul rând in competiții, ca sa se păstreze gena, vechiul A110, care a fost campion pentru un an, după care Renault a retras-o din competiții. A310, 610 au murit repede din cauza asta (cea care participa la 24H Le Mans este un Nissan Oreca) deși 610 o găsesc interesanta. In al doilea rând trebuie sa-si delimiteze publicul țintă (concurenta este acerba pe un segment foarte mic si extrem de selectiv, nu cred ca un fan Porsche va cumpăra un Alpine chiar daca mașina este superioara) după care sa crească ușor, ușor pana când vor conta. Ca s-au făcut 196.. de comenzi (se datorează istoriei), da decât o gura de oxigen. Sunt încă sceptic ca va reuși!

  • raz, luni, 06.03.2017 12:49

    Sper sa nu dezamageasca. Risca sa-si bata joc de un nume legendar, cum au facut si alti construsctori.