Renault i-a pus gând rău lui Porsche Cayman. Francezii au lansat Alpine Vision, conceptul care marchează renașterea unei legende
Brandul Alpine a renăscut oficial odată cu prezentarea conceptului Vision. Un concept pre-serie, despre care francezii spun că va da naștere unui model cu motor central în toamna acestui an.
Atunci când Laurens van den Acker a prezentat în 2010 conceptul DeZir ca promotor al unei noi filosofii de design, câțiva nebuni au îndrăznit să viseze frumos. Doi ani mai târziu, în 2012, Renault confirma intenția de relansare a brandului. Iar azi, la patru ani de atunci, se pare că visurile au devenit realitate și ceea ce s-a născut inițial ca un zvon se conturează ca o frumoasă continuare a poveștii de succes Alpine.
În cadrul unui eveniment impresionant, la care ia parte și Automarket, desfășurat astăzi în Monte Carlo, capitala Principatului Monaco, Carlos Ghosn, șeful Alianței Renault-Nissan, a dezvăuit noul Alpine Vision, primul model din istoria modernă a mărcii franceze. O marcă devenită celebră după succesele repurtate în Raliul Monte Carlo (de unde și locul ales pentru dezvăluirea noului model).
Cu un nume inspirat de Alpii francezi, Alpine vrea să le ofere bucurii simple, dar pure fanilor Renault: o mașină cu motor central, ușoară, dinamică și extrem de manevrabilă.
Design inspirat de clasicul Alpine A110
Designul nu își propune să impresioneze cu fante mari de aer sau jante de dimensiuni impresionante. Totul a fost desenat după liniile clasicului A110, modelul care a adus toată gloria Alpine. Partea frontală vine cu faruri alungite, în stilul celor regăsite pe Alfa Romeo 4C, dublate de un set de proiectoare poziționate acolo unde am fi regăsit de obicei grila. Spoilerul beneficiază de o o priză de aer generoasă.
Lateralul vine cu un set de jante cu aspectat diamantat și cu o linie plonjată a acoperișului, care aduce aminte în partea din spate exact de linia lui A110. Posteriorul se remarcă prin blocurile optice cu LED, care luminează sub forma literei X, iarăși un tribut adus strămoșului. Pachetul estetic este desăvârșit în culoarea alb, aleasă special pentru acest moment. Albastrul Alpine este păstrat probabil pentru versiunea de serie a prototipului expus astăzi, o versiune de serie care nu va diferi cu mult de ceea ce vedem în aceste imagini.
Carlos Ghosn a declarat că varianta finală a sportivei va păstra 80% din ceea ce vedem astăzi. Modelul gata pentru producție este așteptat în a doua jumătate a acestui an, cu ocazia Salonului Auto de la Paris. Dacă data de lansare se respectă, sportiva derivată din Alpine Vision ar urma să ajungă pe piață la mijlocul lui 2017.
Interior inspirat de mașinile de curse
Interiorul noului model Alpine combină aspectul unei sportive premium cu cel al unei mașini de curse. Designerii au pregătit o piele extrem de fină, cusută cu ață albă, acompaniată de bucăți de pânză. Nu lipsesc inserțiile de aluminiu și scaunele sport de tip scoică, de care atârnă centuri cu prindere în patru puncte. Exact ca în mașinile de curse.
Pragurile sunt personalizate cu numele designerilor, consola centrală a fost și ea îmbrăcată în piele, iar pedalele sunt din aluminiu. În spatele volanului se ascunde un ecran TFT color, iar în centrul planșei se află o tabletă care servește sistemului multimedia. Inspirat de cockpit-ul avioanelor de vânătoare, conceptul Alpine Vision vine cu un buton de start, iluminat cu alb, ascuns în spatele unei carcase. Lumina ambientală albastră amintește de culoarea tradițională, iar ceasul amplasat în centrul planșei, deasupra tabletei, oferă o notă retro.
Motor turbo, amplasat central
Renault nu a oferit prea multe detalii despre ceea ce se scunde sub caroserie. Singurele informații anunță un motor turbo pe benzină cu doar patru cilindri, care ar urma să fie un derivat de 1.8 litri al actualei unități de 1.6 litri, instalată pe Clio RS. Agregatul ar urma să livreze suficiente resurse pentru ca sprintul de la 0 la 100 de km/h să se facă în doar 4.5 secunde.
Șasiul și celelalte componente mecanice vor fi dezvoltate împreună cu divizia de motorsport, implicată din nou în Formula 1, începând cu acest sezon.
Potrivit Autocar, modelul francezilor ar trebui să cântărească aproximativ 1100 de kilograme. Extrem de puțin, dacă ne gândim că modelul Alpine va oferi 300 de cai putere în versiunea sa cea mai puternică și 250 în cea mai modestă. Indiferent de alegere, Alpine va fi clar un rival pentru Porsche 718 Cayman, așteptat și el să fie dezvăluit anul acesta alături de un motor cu patru cilindri.
Francezii țintesc piața din SUA
Francezii sunt încrezători în segmentul sportivelor, care a ajuns la 200.000 de mașini în 2015 și ar ruma să crească cu 50% până la finalul acestui deceniu (2020). Prin urmare, potențial există, iar piețe europene precum Germania și Regatul Unit, care totalizeză 60% din mașinile sport vândute pe Bătrânul Continent, ar urma să fie cele mai importante ținte pentru Alpine.
Piața din Statele Unite nu a fost uitată, fiind și ea menționată în comunicatul de presă ca una extrem de iubitoare de mașini sportive. Acest detaliu, combinat cu faptul că mașina va fi vândută pe cinci continente, sugerează cât se poate de clar că Renault se pregătește să revină dincolo de Ocean cu brandul Alpine.
Până atunci, rămâne să așteptăm debutul versiunii de serie și startul producției, așteptat la finalul acestui an în cadrul uzinei din Dieppe, acolo unde iau naștere și produsele diviziei RenaultSport.
Frumos!