Scăderi pe linie în industria auto: exporturile de maşini ale României s-au redus cu 15% în ianuarie. Logan a scăzut cu 38%

Publicat marţi, 16.02.2016 16:50 de Daniel Popescu

Dacia şi Ford au exportat împreună cu 15% mai puţine maşini în luna ianuarie comparativ cu perioada similară a anului trecut, dupa ce Ford B-Max si Dacia Logan au raportat scaderi de circa 40%.

Vânzările de maşini noi şi second hand au înregistrat creşteri importante în România în ianuarie, însă cei doi constructori prezenţi în ţara noastră au avut parte de un debut dificil în prima lună a anului, potrivit datelor furnizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România.

Astfel, producţia de maşini a scăzut cu 8.8% la 30.842 de unităţi, dintre care 26.671 au fost produse de Dacia, iar celelalte 4.171 de Ford. Principala explicaţie este scăderea cererii pentru modelele celor doi constructori pe piaţa internaţională, iar fabrica Ford de la Craiova a fost de departe cea mai afectată.

Producţia lui Ford B-Max a scăzut cu 39.7%, în timp ce exporturile s-au micşorat cu 40.5%, fapt ce confirmă că monovolumele nu mai au căutare în Europa în contextul popularităţii în creştere pentru SUV-uri.

Nici Dacia nu a avut însă parte de o lună prolifică: chiar dacă exporturile de Duster au crescut cu 5.8%, modelul Logan a înregistrat o scădere abruptă de 38.6%. Astfel, în ansamblu, exporturile auto ale României s-au contractat cu 15.2%, la numai 26.963 de unităţi.

Scăderea exporturilor de maşini reprezintă o veste proastă pentru economia României în general, întrucât industria auto asigură aproximativ 20% din exporturile totale ale ţării, iar contribuţia la Produsul Intern Brut este de 12%.

Via APIA

  • Nelu, marţi, 16.02.2016 17:07

    @Daniel Popescu In loc de scadere abrupta trebuia sa scrii "dramatica". Era mai cool!

  • LUCCI, marţi, 16.02.2016 20:42

    Printre ,,vinovati ''se numara si fantasticul motor de feon, 1.2 16valve, 75 CP, cum spuneati in alt comentariu : ,, cea mai apreciata motorizare de catre romani''. Datorita faptului ca echipeaza cel mai ieftin Logan....dar n-are rost sa mai continui discutia....Asta e! Saracia incepe sa se simta tot mai pregnant. Si, decat 8000 pe un Logan nou, mai bine 5000 pe o masina, chiar daca are 150000 la bord.

  • rov, miercuri, 17.02.2016 00:09

    Am cautat pentru firma o masina de oras ieftina, necostisitoare si buna, gen Matiz. La Dacia daca pui AC intri in gama superioara si sare pretul mult, mult peste cei 5000 de euro :). De banii astia cumperi trei peugeot-uri la 65.000 km, si nu-ti mai bati capul cu ele... De ce nu face Dacia o masina ieftina de oras pentru firme, agenti si alte low cost-uri? Mister. Iar la 12.000, iti cumperi ...masina.

  • LauCalin, miercuri, 17.02.2016 00:23

    Domnilor, cititi aceasta stire si comentariile de mai sus. Acum poate se va intelege de ce exista diferente intre Loganul nostru si cel din Rusia sau America de Sud. De ce nu se oferă motoare mai puternice de 90 CP si de ce visam la un Logan de 1.2 TCe. Si de ce pretul este tot acolo sus. Pentru ca productia pentru piata interna e in continuare mai redusa decât potentialul ei. Cu asa mentalitate, nu se va întâmpla nimic constructiv.

  • sile, miercuri, 17.02.2016 06:55

    Dacia 75cp,benzinar, cheala-la lansare 5400euro astazi-7050euro. Continui?

  • xxx, miercuri, 17.02.2016 09:41

    Cam o săptămâna Romania a fost blocata din cauza zăpezii, din cate îmi aduc aminte (uzina din Algeria a fost închisă din cauza acestui lucru) De ce sa faci, iarna nu este ca vara! Oricum Dacia va avea cel puțin un an dificil, produsele lor trebuie schimbate (măcar un facelift pt Logan)

  • Andy, miercuri, 17.02.2016 11:23

    Dacia are nevoie de un model din clasa mini (cu preturi intre 5-7.500 euro) si de Duster-ul de generatie noua. Lodgy e un chix care nu se vinde nici afara, iar Dokker nu e atat de reusit ca sa aiba vanzari spectaculoase...

  • Dumitru, miercuri, 17.02.2016 11:52

    @xxx si Andy Aveti dreptate. Gama Dacia are nevoie de improspatare. E vremea unei restilizari pentru Logan si Sandero si, evident, a unei noi generatii Duster - de ce nu, cu un derivat pick-up (fie el si recreational, cum e Oroch). Si da, cred ca ar prinde bine un model de clasa mini. Totusi, nu-mi fac griji asa mari pentru Dacia. In schimb, cei de la Ford nu au nimerit-o deloc cu B-Max. Fara un model nou - si asta cat de curand - mi-e teama ca uzina de la Craiova nu are in fata un viitor prea usor...

  • hazard, miercuri, 17.02.2016 13:29

    Apropo de Dacia, se fac rechemari...cine are Duster grija mare ca arcurile spate pot sa se desprinda, o nimica toata...

  • bula, miercuri, 17.02.2016 17:04

    @hazard De ce indraznesti sa te legi de "detalii minore". Vei incasa o multime de minusuri de la talibanii Dacia.

  • Dumitru, miercuri, 17.02.2016 17:19

    @hazard Am vazut si eu. Stim insa amandoi ca persoanele care intra pe acest site sunt oameni avizati, care inteleg foarte bine ce inseamna o rechemare in service. Pe site-ul Click, probabil ca se vor gasi unii care sa se isterizeze, chiar daca inteleg ca e vorba de vreo 300 de exemplare, si alea 4x2. Nu ma astept insa ca nici tu, nici "bula" sa luati minusuri pur si simplu pentru ca in ziua de azi nimeni nu se poate supara pentru ca marca la care tine are un recall. Ma uitam mai devreme pe site-ul ANPC si in 2015 au fost vreo 6 recall-uri Mercedes. Nimic mai firesc. Asta inseamna firma responsabila.

  • bula, miercuri, 17.02.2016 17:57

    @ Dumitru Ai dreptate. Poate eu am un cui pe ei pentru ca nu am avut parte de un asemenea recall desi era cazul. Am(inca-ma incapatanez cu chinuri sa o folosesc) o Solenza diesel echipata cu motorul de 1,9. Dupa nici 30.000km am inlocuit in ultima luna de garantie pompa de injectie dupa de in prealabil m-au dus cu presul vreo patru luni de ajunsesem sa le fac cate doua vizite pe saptamana pentru "aranjat" acuatoarele de debit. Mergea bine 100-150km si iar o lua de la capat. Am rezolvat-o doar dupa o criza de nervi si amenintari cu protectia consumatorului. Cat crezi ca a tinut a doua pompa (am utilizast exclusiv motorina Lukoil si Rompetrol) ? Fix 30.000km. A doua pompa am schimbat-o pe banii mei. Binenteles ca nu s-a putut inlocui doar subansambklul defect(acum se poate!) si m-*a costat o "bagatela" de 1000 euro in conditiile in care toata masina a costat 6750. De ce zic ca era cazul de un recall? Pentru ca era defectiunea lor .ABSOLUT TOTI CUNOSCUTII MEI CARE AU AVUT DACII CU MOTORUL DE 1.9D (inca doua Solenze si vreo cinci papuci_) plus un prieten cu un Kangoo echipat cu acelasi motor AU AVUT PROBLEME CU POMPA DE INJECTIE.CAM MARE COINCIDENTA

  • LauCalin, miercuri, 17.02.2016 21:31

    @bula, iti inteleg frustrarea si este normal sa o ai. Iti vine sa ii strangi de gat cand te iau cu abureli pe banii tai munciti, cum ca ti se pare sau "dom'ne, asa face toate". Probleme sunt peste tot. Masinile si compania in sine nu cred ca sunt de vina. Vina este insa in alta parte. La modul cum se pune problema din partea unora de la carmele companiilor. A facut vreun recall Renault pentru dieselurile 1.5 cu injectie Denso? A facut recall VW pentru 2.0 TDI cu injectie Siemens sau pentru 1.2 TSI? Nu. Desi toata lumea stia ca acele motoare aveau probleme. Citeam zilele trecute pe un forum Dacia ca nu putini erau cei care au avut probleme la Logan 2 cu caseta de directie. Mai era cineva caruia i-a sarit lantul la 0,9 TCe in conditiile in care acel lant e garantat de Renault pe viata. Daca ne uitam in ograda lui VAG, Ford, Peugeot, Fiat, Opel vom vedea si acolo ca sunt probleme. Nu putine si nu izolate. Deci e frustrant ce ai patit, insa nu esti singurul care a avut probleme. Masinile sunt niste fiare. Te poti astepta la orice de la ele, mai ales cand exista probleme si erori inca din faza de proiect.

  • hazard, joi, 18.02.2016 13:04

    @Dumitru sa stii ca-mi plac comentarii ca ale tale. Nu neaparat ca-mi dai dreptate, sau imi iei apararea... Ci pentru ca regasesc respect si bun simt in ceea ce citesc. Sincer, nu ma intereseaza minusurile sau plusurile... Eu imi expun parerea si atat, nu stiu cine citeste si nu am nevoie de recunoastere. Eu doar doresc sa aflu informatii corecte si eventual sa ofer acelasi lucru din experienta ... Multumesc! On topic: eu evaluez o rechemare prin natura critica a problemelor pe care aceasta le rezolva. In cazul arcurilor cu probleme eu personal consider Dacia merita aratata cu degetul. Reflecta nu grija fata de client ci din contra, probleme serioase de asamblare etc... Numai bine!