Primele imagini oficiale ale noii generații Hyundai Elantra

Publicat miercuri, 09.09.2015 12:51 de Sebastian Toma

Hyundai Elantra, berlina compactă a mărcii din Coreea de Sud, a primit cea de-a șasea generație. Modelul marchează o schimbare semnificativă de design față de generația precedentă.

Hyundai Elantra, fratele sedan al lui i30, a ajuns la cea de-a șasea generație. Modelul este propunerea coreenilor în segmentul berlinelor compacte și a cunoscut o schimbare semnificativă în materie de design față de predecesorul său, lansat în 2011. Din punct de vedere estetic, Elantra (sau Avante, după cum este cunoscută în Coreea de Sud) este ușor de recunoscut printr-o grilă frontală hexagonală, echipată cu accente cromate și cu un set de blocuri optice agresive, echipate cu lumini de zi cu LED-uri. La nivelul profilului, modelul are o siluetă care pare familiară, aceasta din urmă nefiind modificată la fel de mult ca partea din față și posteriorul.

Noua berlină compactă de la Hyundai este cu 20 de milimetri mai lungă, cu 25 de milimetri mai lată și cu 5 milimetri mai înaltă decât predecesoarea sa. Astfel, lungimea este de 4.570 milimetri, lățimea de 1.800 milimetri și înălțimea de 1.440 milimetri, în timp ce ampatamentul a rămas identic, la 2.700 de milimetri. Modificările stilistice aplicate acestui model n-au fost doar de dragul design-ului, noul Elantra având un coeficient Cd de 0.27. În materie de dotări și echipamente, sunt anunțate șapte airbag-uri în standard, alături de mai multe sisteme de asistență a șoferului, printre care se numără tempomat adaptiv, asistent de mențiere a benzii de rulare și altele.

Așa arată interiorul variantei de top a lu iHyundai Elantra. Remarcăm și un selector de viteze destinat transmisiilor automate, pe lângă unitatea ultimedia cu ecran tactil de dimensiuni mari.

Pentru moment, marca din Coreea de Sud a prezentat doar imaginile variantei dedicate pieței indigene, unde modelul este vândut sub numele de Avante, dar varianta europeană este așteptată să arate identic, dar să fie comercializată sub numele folosit de actuala generație. Motivul schimbării numelui acestui model în funcție de piața pe care este vândut este similaritatea dintre "Avante" și "Avant", cea din urmă fiind o denumire înregistrată de cei de la Audi, în timp ce prima este numele sub care este vândută berlina compactă în Coreea de Sud.

Via WCF | Hyundai

  • Moldovean, miercuri, 09.09.2015 13:30

    Nu sunt genul de om care să zică că orice mașină seamănă cu un alt model, dar farurile alea sunt prea apropiate de Jaguar, iar bordul (mai ales consola de centrală) de Leon. Cum spuneam, nu cred că s-au terminat ideile pe pământul ăsta.

  • eee, miercuri, 09.09.2015 14:01

    @Moldovean: bordul seamna intra-adevar cu Leon, dar mult mai fumos, deci e ok.

  • Andy, miercuri, 09.09.2015 14:26

    Design-ul nu e la fel de spectaculos ca la actuala generatie. Pacat... Pacat si ca se incapataneaza sa foloseasca solutii ieftine vs. concurenta. Vezi frana de mana clasica... In rest, daca merg pe preturile generatiei anterioare e ok mai ales ca sedan-uri in clasa compacta nu prea exista in Europa (doar Fluence imi vine in minte)

  • g, miercuri, 09.09.2015 14:44

    mie imi pare toata a ford mondeo :D

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 09.09.2015 15:03

    Incep prin a-i da dreptate userului care spune asta : '' nu inteleg de ce ai face o masina mai urata decat generatie precedenta ''. Designul exterior arata de parca zici ca au facut un Solaris mai maricel, iar din lateral nu mai arata in acelasi stil elegant precum actuala generatie. Singura ''inovatie'' este interiorul care cv mai bun, in rest, slabut. Cu Elantra au ratat, mai bn s-ar stradui sa aduca in Europa ''fratele'' de concern Cerato, care arata de 10 ori mai bine ca Elantra cea noua.

  • vlad, miercuri, 09.09.2015 15:34

    pai cea facuse astia bobitsa? au dat cu bata in balta de la fluid sculpture la furaciune de design interior/exterior a la Toyota....nu ne mai jucam asa, incepuse sa-mi placa despre Hyundai

  • Florin, miercuri, 09.09.2015 16:15

    Seamana foarte mult si cu focus

  • lorinczi.thomas, miercuri, 09.09.2015 23:50

    oricum seamana cu fosta generatie prin prisma faptului ca botul masinii iti vine la genunchi iar portbagajul pe la piept. Cam asa pare din poze