India: ambuteiaj pe 26 de benzi din cauza experimentelor pentru fluidizarea traficului
Un ambuteiaj într-o țară cu peste un miliard de locuitori nu are cum să fie altfel decât la o scară de neimaginat pentru europeni. În New Delhi, traficul a fost blocat pe 26 de benzi în urma unor experimente de fluidizare a circulației.
Ambuteiajele sunt o problemă în fiecare țară care are un trafic rutier demn de secolul XXI, dar pentru unele țări ele sunt adevărate coșmaruri. India, a doua cea mai populată țară din lume, nu face excepție. Britanicii de la Daily Mail au preluat o relatare foto de pe Twitter, făcută de Anil Sood, fondatorul Societății de Protecție a Culturii, Moștenirii, Mediului, Tradițiilor și Promovarea Conștiinței Naționale. Sood derulează de ceva vreme o campanie care vrea să sublinieze problemele sistemului public de transport din India și cele ale sistemului de circulație rutieră, iar fotografierea unui ambuteiaj pe 26 de benzi nu a făcut decât să întărească necesitatea unor schimbări. Din păcate, după cum relatează și Times of India, acestea lipsesc să apară.
Blocajul rutier din imaginile alăturate acestui material a avut loc pe NH-8, o autostradă care leagă orașele New Delhi și Gurgaon. În total vorbim despre 32 de benzi de circulație, care se îngustează într-o "pâlnie" de 26 de benzi, câte 13 pe fiecare sens. Până anul trecut, în zona în care se îngustează circulația era amplasată o stație de taxare, care ducea la reducerea vitezei pe respectivul sector de drum în vederea opririi la o barieră și a achitării peajului. Între timp, autoritățile locale împreună cu poliția rutieră a regiunii au demarat mai multe experimente, începând cu ridicarea totală a barierelor pe timpul nopții și modificarea diferitelor faze ale semafoarelor pentru a afla cum afectează acestea circulația rutieră.
Din nefericire pentru cei care fac naveta în zonă, lucrurile nu au mers deloc bine, pentru că a fost provocat ambuteiajul din imaginile alăturate. Situația s-a repetat adesea în ultima lună, explică Anil Sood, realizatorul fotografiilor. Perioada menționată este aceeași cu cea în care autoritățile au anunțat derularea diferitelor experimente la nivelul sistemului de control al traficului. În perspectivă, coada de weekend de la stația de taxare Fetești-Cernavodă parcă nu mai este la fel de rea, deși la noi cauzele sunt total diferite.
Corruption, inefficiency, robbery, fleecing of Commuters colossal national waste of precious FE man hours - NH8 GGN pic.twitter.com/B08QqdNypZ
— Anil Sood (@anil0420) September 5, 2015
Via DailyMail | TimesofIndia | Foto: Anil Sood
hmmm, am stat asta vara in Franta 11 ore in 80 de km de coada ... pare destul de lejer comparativ cu asta. zice sotia :)