OFICIAL: Nissan Juke, nonconformism de serie

Publicat joi, 11.02.2010 10:00 de Mircea Meșter

Nissan a prezentat oficial noul Juke, un crossover urban cu forme curajoase si neobisnuite care vrea sa duca mai departe succesul pe care l-a avut Qashqai in Europa.

Nissan a prezentat oficial crossover-ul compact Juke, modelul de serie derivat din conceptul Qazana, prezentat la saloanele auto importante in cursul anului trecut. Cu un design inedit, cu dimensiuni reduse si cu un comportament care, spun cei de la Nissan, combina veleitatile unui SUV cu abordarea dinamica a unei masini sport, noul Juke se pozitioneaza in gama Nissan in segmentul compact, deasupra lui Micra (aproape patru metri in lungime, 1765 mm in latime, 1.570 mm in inaltime si un ampatament de 2.5 metri).

DESIGN

Noul Nissan Juke imprumuta o mare parte dintre liniile curajoase ale conceptului Qazana, preluand de asemenea elemente de design de la restul actualei game Nissan, cum sunt stopurile derivate din cele ale lui 370Z. Oficialii Nissan spera ca noul lor model sa atraga clientii europeni care s-au saturat de hatchback-urile traditionale si incearca sa evadeze din clasic prin forme atractive si indraznete. Blocurile optice fac parte dintr-un ansamblu neobisnuit si sunt impartite in doua zone distincte, combinand pozitionarea clasica, in stanga si dreapta grilei, cu una nonconformista, in partile laterale ale capotei. Nissan ofera noua culori la lansarea modelului, clientii urmand sa aleaga nuanta care se potriveste cel mai bine ritmului lor urban de viata.

"Este o masina incapatoare, dar compacta, robusta, dar dinamica si practica, dar ludica. Acestea sunt calitati care par sa se contrazica una pe alta, insa se alatura in Juke pentru a crea o masina unica originala", este caracterizarea pe care oficialii Nissan i-o fac noului lor model.

Daca la exterior vorbim de o masina cu forme neobisnuite, interior revine cu picioarele pe pamant, exceptia fiind facuta de consola centrala interesanta care se potriveste cu liniile moderniste ale caroseriei.

"Nissan a prins preferintele unei anumite parti a publicului european atunci cand a lansat Qashqai si am muncit enorm sa implementam aceeasi filosofie de piata si pentru noul Juke pentru a fi siguri ca ne ridicam la inaltimea asteptarilor clientilor din Europa", sustine Simon Thomas, vicepresedintele de marketing si vanzari Nissan Europe.

MOTORIZARI

Noul Nissan Juke beneficiaza de aportul a doua motoare pe benzina si de unul diesel. Vorbim in primul rand de unitatea de 1.6 litri aspirata normala de 117 CP, dar si de o versiune turbo a acesteia care ajunge la 190 CP si 240 Nm. Al treilea motor este o unitate 1.5 dCi diesel common-rail care dezvolta 110 CP si 240 Nm. La capitolul transmisii, Nissan ofera fie una manuala cu sase trepte, fie una automata cu cinci rapoarte, in functie de model. In plus, pentru versiunea 4x4 pe benzina de 190 CP, Nissan ofera o versiune imbunatatita a cutiei cu transmisie variabila continua XTronic (sase trepte, cu posibilitate de comanda manuala).

Juke este disponibil atat in versiune cu tractiune fata, cat si in varianta 4x4, sistemul AWD electronic beneficiind acum de o tehnologie noua a distributiei cuplului care are rolul de a imbunatati agilitatea si de a reduce subvirarea.

PRODUCTIE/LANSARE

Noul model va fi construit de Nissan in Japonia si Marea Britanie, la fabricile din Oppama si Sunderland, constructorul nipon vizand comercializarea a 150.000 de unitati anual. "Piata noastra de baza va fi Europa. Credem ca vom vinde intre 60 si 70% din masini aici", sustine Colin Dodge, vicepresedintele executiv Nissan, acesta sustinand ca modelul japonez se adreseaza unui public-tinta format din barbati cu varste intre 30 si 40 de ani.

Juke va fi prezentat in fata presei in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Geneva, in 2 martie, urmand sa fie lansat pe pietele europene in primavara acestui an.

  • alexthebuldog, joi, 11.02.2010 10:40
    nissan

    Stiu ca sunt din clase diferite,dar daca voi atil spus despre BMW seria 5gt ca este STRUTZO CAMILA asta ce mai este in ce hal arata?

  • MF, joi, 11.02.2010 10:55
    Haha

    Hahahahaha! Cred de crezut ca vor vinde asa ceva. A incercat si Subaru ceva asemanator cu Tribeca dar putin mai cumvenit repede cu un design mai conservator mult mai apreciat. Daca nu ar avea "bubele" alea pe capota chiar ar fi fost ok. Poate il luati in primire la redesenat dupa cum vor cititorii. Cat despre spate... au printat niste poze cu noul Focus si au zis "Asa sa fie stopurile!" Aici e mana renault care e lider in design prost (a se vedea modus si vel satis).

  • ddd, joi, 11.02.2010 10:56
    @mircea

    Salut Mircea, Cred ca ar trebui sa faci o corectare cu privire la cutia de viteze. Nissan echipeaza motoarele benzina doar cu cutii automate CVT. Conform press release-ului Nissan, o cutie M-CVT, insa cu 6 rapoarte presetate, va fi disponibila pe motorizarea 1.6 turbo All Mode 4x4-i. Engine Power Fuel Drive Transmission 1.5 dCi 81kW Diesel 2wd 6-speed manual 1.6i 86kW Petrol 2wd 5-speed manual 1.6i 86kW Petrol 2wd Updated XTRONIC CVT 1.6i Turbo 140kW Petrol 2wd 6-speed manual 1.6i Turbo 140kW Petrol 4wd XTRONIC CVT M6 PS: sa nu se supere cei de la Nissan ca le-ai botezat AWD sistemul All Mode 4x4-i. Succese!

  • mircea, joi, 11.02.2010 11:01
    @ddd

    Nu e un botez, e o denumire generala data tuturor sistemelor de tractiune integrala. AWD este acronimul All Wheel Drive si poate fi folosit in loc de 4x4 sau de 4wd (asa cum il utilizeaza Nissan in comunicat). AWD nu este marca inregistrata. Era nasol sa-i fi spus xDrive :)

  • jaimz, joi, 11.02.2010 11:02
    nissan

    Pazea Ssangyong! Vine Nissan Juke! Trebuia sa0i zica Nissan JOKE!

  • mihai2001, joi, 11.02.2010 11:09
    Seamana izbitor

    Nu stiu...da mie mi se pare ca e Rextonul ala care nu-l cumpara nimeni.

  • ddd, joi, 11.02.2010 11:14
    @mircea

    Acronim ca acronim, dar ar fi ok daca ai trece in articol informatiile corecte si complete despre cutiile de viteze. Numa' bine!

  • Ripper, joi, 11.02.2010 11:16
    Urata

    Parca-i desenata cu stanga, nu-mi place...

  • Sak, joi, 11.02.2010 11:19
    Nissan Juke???

    Poate Nissan Joke

  • dac, joi, 11.02.2010 11:53
    SAN JOKE

    Nisan - gay forever

  • Etienne, joi, 11.02.2010 12:03
    Juke

    Este mai degraba "curajos" decat foarte urat. E ceva altfel si asta e bine. Problema e ca e foarte riscant sa iesi pe piata in criza cu ceva atat de controversat. Poate o abordare mai clasica ar fi fost mai nimerita din punct de vedere economic, ar fi asigurat o baza mai mare de clienti. Personal imi place, dar nu stiu cati doritori de crossover vor prefera asa ceva. Un posibil avantaj ar fi ca nu are o concurenta prea mare in zona 4x4 cu dimensiuni de 4 metri lungime, Yeti, Tiguan & Co. fiind mai mari; poate doar Toyota Urban Cruiser, Daihatsu Terios sau Sedici/SX 4 ar putea fi considerati rivali ai lui Juke.

  • coolhandluke, joi, 11.02.2010 12:31
    funkyfresh

    Ideea cu masina asta e sa fie "funky-fresh"(moderna , dragalasa , in afara tiparelor) si in acest sens zic ca este o reusita (o culoare corecta si un set de jante la fel ajuta mult la impresia finala , vezi varianta gri vs cea rosie) . Spatele si profilul mi se par foarte reusite (aduc putin a Infiniti EX ) , iar fata (aduce putin cu micra zona montantilo si a acoperislui impreuna cu capota) desi ciudatica este reusita pt. ideea de design dorita .

  • lynx, joi, 11.02.2010 12:52
    nissan porc

    asa ar trebui sa apara la noi

  • ZZZ, joi, 11.02.2010 13:33
    Good JOKE

    Ce e mai gluma asta? Cred ca 2 ingineri au facut un pariu: "Punem pariu ca pot sa fac o masina mai urata decat Fiat Multipla si Skoda Yeti la un loc care sa intre pe productie?" Si uite ca a castigat.

  • Alino, joi, 11.02.2010 14:15
    Serios?

    Desi firma Nissan imi e simpatica (desi dupa influentele Renault simpatia mea e discutabila), aceasta masina absolut inutila e un 'Joke' sau un cazan, un soi de Infiniti caricaturizat. Au minimalizat spatiul interior in folosul unui design nefolositor ce dilueaza la maxim menirea cuvantului 'Utility' din abrevierea SUV. What's the point?...

  • Silverblade, joi, 11.02.2010 15:07
    Asia

    Nu stiu cum au incercat ei sa satisfaca preferintele publicului european, insa designul este evident unul asiatic: incarcat, ciudat, plin de artificii stilistice greu de inteles si inca si mai greu de acceptat. In ceea ce ma priveste, "botul" mi se pare oribil. Singura masina cu care imi vine s-o compar (ca uratenie) este Fiat Multipla. Vorba lui Murphy, progresul o fi fost bun candva, dar a durat prea mult!

  • slv83, joi, 11.02.2010 15:17
    Antara

    Va avea succesul pe care l-a avut Opel Antara!

  • Silverblade, joi, 11.02.2010 15:36
    @slv83

    Nu are absolut nici o legatura cu designul Opelului Antara! Nici macar cu designul altor modele Nissan nu are legatura.

  • Me-iahim, joi, 11.02.2010 17:00
    f tare

    ESTE f tare, mai ales daca vine si varianta de motorizare 1.6 turbo 190 cp,este un 4x4 de dimensiuni mici ; pretul daca va fi sub 20000 euro este ok,cui nu-i place nu cumpara,dar acum in conditiile economice actuale cred ca lumea se va indrepta spre calitate nu spre firze.....asa ca daca e un NISSAN - sigur va fi calitate(mai ales pe segmentul 4WD).

  • calin, joi, 11.02.2010 17:36
    JOKE-Joaca de-a designul

    Cred ca pentru cei care vor ceva ''ciudat'' si diferit de Qashqai, aceasta masina vine manusa.Daca nu stii ce sa faci cu banii joaca-te=JOKE. Cel mai frumos SUV ramane MURANO.

  • Semtex82, joi, 11.02.2010 17:39

    Mie imi place! Mi-as cumpara asa ceva

  • blegu, joi, 11.02.2010 18:03
    ASAMATANA

    Semtex92 "Mie imi place! Mi-as cumpara asa ceva" De aia exista psihiatrii si facilitati speciale. on topic e cea mai buna farsa pe anul asta ( daca e o farsa ) daca nu o sa intre in isorie la rubrica Fiat Multipla/Doblo, Subaru Tribeca & co.

  • Bethurbazal, joi, 11.02.2010 18:57
    Opinie

    E tare! Mie unul imi place. Gusturile nu se discuta. Asta-i cea mai cool masina ce-a aparut in ultimii ani. Asta-i, partial, design-ul viitorului. Pacat ca nu-i la fel de surprinzatoare si in interior. Masina asta-i pentru tinerii intre 18 si ... ani. Asta sper sa fie masina buna la toate.

  • Bethurbazal, joi, 11.02.2010 19:01
    @blegu

    Lasa persiflarile! Lumea asta e cum e fiindca se gandeste pe sistem Xerox. Si Romania e campioana mondiala la acest capitol.

  • toxafeno, joi, 11.02.2010 22:41

    Frumoasa masina! Astazi am descoperit ca vizitele mele pe siteul Automarket sunt 1,5% din audienta totala!!!!! Sunt roman dar locuiesc de ceva timp in Paraguay si cel putin eu pana acu nu am descoperit alt roman pe aici asa ca daca ma iau dupa statisticile de pe Alexa a doua tara in top dupa numaru de vizite e Paraguay. Salutari la toata lumea. Tiberius

  • benzinaru', vineri, 12.02.2010 04:51

    nu fi-ti rai, pt ca este interesant, si nu vaq mai luati de 5GT, pt k arata foarte bine

  • TEXACO, vineri, 12.02.2010 06:41
    Fiabilitatea

    NISSAN trebuie musai sa-si corecteze performantele tehnice la capitolul fiabilitate. Ultimile Pathfinder s.a. nu prea stralucesc la acest capitol. Fata de penultimile generatii de modele, NISSAN a cam festelito acuma. Altfel masina e interesanta dar creeaza impresia ca are portbagajul si locurile din spate cam inghesuite, ceea ce pentru un SUV (sau 4*4) nu e prea atractiv.

  • Pathfinder, vineri, 12.02.2010 19:11

    A sustinut Nissan ca-i un SUV? Nu ! Este un execitiu de creativitate. Un model de nisa. Legat de fiabilitatea Nissan, daca n-ai Pathfinder, si nu cred ca ai, nu mai vbi ... unul din prietenii mei cei mai buni are Pathfinder si da lectii de fiabilitate la orice nemteasca.

  • Mihai, vineri, 01.10.2010 11:14

    Este o jucarie pentru oras si pentru cei ce vor sa ramana mereu tineri .Merita efortul de a intelege viitorul.