Mercedes-Benz Concept V-ision ne arată până unde poate merge confortul într-o maşină
Uitaţi de limuzinele clasice precum S-Klasse, Seria 7 sau A8. Noul V-Klasse Concept V-ision îţi oferă mai mult spaţiu decât în avioanele private şi un sistem de propulsie hibrid plug-in care consumă doar 3.0 litri/100 km.
Mercedes-Benz Clasa V a depăşit de mult limitele pe care le cunoşteam cu toţii atunci când vorbim despre un "people-carrier", aşa cum îl denumesc englezii. Ca formă vorbim despre un monovolum mare, ca spaţiu e un soi de minibus, doar că în peisaj intră un nivel de confort pe care-l întâlnim de obicei la avioanele private sau la limuzinele de top.
Ei bine, Salonul Auto de la Geneva ne pune faţă în faţă cu un Clasa V foarte special. Anunţat ca un concept, vorbim de fapt de o maşină care anunţă o viitoare versiune hibridă cu încărcare la priză care va intra în dotarea lui V-Klasse în următoarele luni. Denumit oficial Mercedes-Benz Concept V-ision, prototipul este mişcat de un sistem de propulsie hibrid format dintr-un motor de 2.0 litri pe benzină care dezvoltă 210 CP şi un propulsor electric care adaugă în peisaj alţi 120 de cai putere. Împreună cu cei 600 de Nm dezvoltaţi de ansamblul motor, V-Klasse se transformă într-un soi de limuzină înaltă şi rapidă care consumă însă cât o maşină de oraş cu motor de trotinetă: 3.0 litri/100 km.
Vorbim, evident, de un consum măsurat pe prima sută de kilometri după încărcare şi de o medie realizată cu 50 de kilometri de rulare în condiţii de consum zero. Asta pentru că pachetul de baterii al conceptului german îi permite acestuia să ruleze până la 80 km/h în regim full-electric, iar autonomia maximă în acest regim este de 50 de kilometri. Toate acestea în condiţiile în care acceleraţia 0-100 km/h are loc în 6.1 secunde, iar viteza maximă ajunge la 206 km/h.
Confort de vis
Pentru că vorbim de un concept, cei de la Mercedes-Benz au plusat cu câteva artificii practice şi tehnologice care nu se regăsesc încă între opţiunile maşinii de serie. Cel mai interesant dintre acestea este plafonul vitrat de dimensiuni apreciabile (1.92 pe 1.12 metri) divizat în două părţi. Acesta îşi schimbă gradul de transparenţă la apăsarea unui buton. O altă noutate este faptul că prototipul are doar două scaune posterioare, întreg spaţiul maşinii fiind astfel utilizat pentru asigurarea unui grad sporit de confort pentru pasageri. Scaunele beneficiază de toată atenţia designerilor şi a inginerilor Mercedes, oferind caracteristici comparabile cu cele pe care le au scaunele clasei business pe avioanele de cursă lungă.