Koenigsegg Regera: 1.500 CP şi 0-400 km/h în 20 secunde
Koenigsegg a prezentat la Salonul Auto de la Geneva noul său model de serie, Regera. Acesta are un total de 1.500 CP şi nu este echipat cu o transmisie convenţională.
Koenigsegg Regera a debutat în versiunea de serie la Salonul Auto de la Geneva.Suedezii îl descriu ca fiind noul ”megacar” din oferta lor, denumire justificată având în vedere specificaţiile modelului pe care îl vor construi în doar 80 de unităţi. Primul element ieşit din comun la acest model este eliminarea transmisiei convenţionale în favoarea unui sistem numit Koenigsegg Direct Drive, care îmbină motoarele electrice din dotare cu propulsorul cu ardere internă şi elimină necesitatea unei cutii de viteze. Suedezii afirmă că soluţia lor reduce pierderile de transmisie cu peste 50% în comparaţie cu soluţiile clasice. Cele patru motoare din dotare oferă un total de 1.500 CP şi 2.000 Nm şi angrenează direct roţile din spate.
Motorizarea cu ardere internă este un V8 twin-turbo de 5.0 litri, asistat de trei motoare electrice, dintre care unul are şi rolul de electromotor şi alternator. Unitatea V8 asigură 1.100 CP cu benzină de 91 sau 95 şi chiar mai mulţi cai putere cu E85 (carburant bazat pe alcool), în timp ce cuplul maxim al acesteia este de 1.250 Nm. Motorul electric care joacă şi rolul de demaror pentru unitatea V8 dezvoltă 215 CP şi este legat direct la arborele cotit al V8-ului, în timp ce motoarele electrice de 241 CP fiecare sunt legate direct la roţile din spate.
Întregul sistem electric de propulsie este alimentat de un acumulator de 9.27 kWh şi 620V, răcit cu apă, despre care Koenigsegg afirmă că este cel mai dens acumulator în ceea ce priveşte puterea înmagazinată folosit vreodată de un automobil de producţie, deoarece are un volum total de numai 67 de litri. Bateriile şi sistemul de livrare a puterii la roţi sunt create împreună cu Croaţii de la Rimac, în timp ce motoarele sunt realizate de specialiştii de la YASA. Motoarele electrice livrează în total aproape 700 CP şi 900 Nm, semnificativ mai mult decât sistemul de propulsie electric al oricărui alt autoturism de serie de pe piaţă.
Întregul sistem de propulsie funcţionează într-o manieră nemaiîntâlnită la un automobil de serie: motoarele electrice joacă şi rolul de asistent pentru unitatea V8 de peste 800 CP, cât şi rolul de sistem de gestionare al cuplului motor, fără a folosi sistemul de frânare ca la alte vehicule. Pe fazele de frânare, motorul electric legat la arborele cotit poate să utilizeze până la 200 CP pentru a recupera energia cinetică pierdută în mod normal la frânare. La viteze de sub 50 km/h, modelul Regera merge doar în modul 100% electric, după care intră in funcţiune şi motorizarea cu ardere internă. Aceasta din urmă îşi livrează resursele prin intermediul unui cuplaj hidraulic care acţionează ca un convertor de cuplu, permiţând un nivel redus de alunecare.
Cel mai impresionant aspect al acestui model este masa redusă a sistemului electric, de 88 kilograme, alături de masa totală a vehiculului, de 1.420 kilograme. În varianta cu toate plinurile făcute şi într-o configuraţie gata de drum, Regera are o masă de 1.628 kilograme.
Producătorul suedez anunţă un timp 0-100 km/h de 2.8 secunde şi o repriză 150-250 km/h de 3.2 secunde. Accelerarea de la 0 la 400 km/h este realizată în doar 20 secunde, viteza respectivă fiind şi viteza maximă constructivă a vehiculului. În modul 100% electric, modelul poate să parcurgă până la 35 de kilometri, iar Regera are până şi o funcţie de golire a acumulatorului la cererea şoferului pentru a o pregăti pe aceasta pentru următoarea încărcare de la priză. Cei de la Koenigsegg l-au echipat pe Regera cu un eleron spate activ, complet pliabil şi operat automat, alături de alte elemente de aerodinamică activă şi cu un sistem de evacuare Akrapovic.
Toate elementele de caroserie care se deschid sunt operate automat şi pot fi controlate şi de pe smartphone-ul proprietarului, marcând încă o premieră mondială pentru Regera. În ceea ce priveşte numele acestui model, Koenigsegg l-a ales în urma unui derivat al termenului ”dominaţie” din limba suedeză şi îl descrie ca pe o combinaţie nemaivăzută de putere, agilitate şi lux. Tot Christian von Koenigsegg a ales şi numărul de unităţi produse, 80, în baza unui simbol al dominaţiei, controlului şi realizării din numerologia pitagoreică.
Via Jalopnik | Koenigsegg
Bateria va avea viata foarte scurta 700 hp = aprox 520 kw. O baterie de 9kwh nu are cum sa reziste mult daca trebuie sa livreze 520kw de curent. Probabil motoarele electrice nu vor fi folosite toate la puterea maxima chiar daca soferul accelereaza puternic. "Motoarele electrice livrează în total aproape 700 CP, semnificativ mai mult decât sistemul de propulsie electric al oricărui alt autoturism de serie de pe piaţă." Tesla Model S P85D livreaza 691hp deci nu e "semnificativ mai mult" ci mai degraba "o idee" mai mult. Oricum faptul ca au reusit sa scape de cutia de viteze mi se pare revolutionar. Probabil mai multe masini se vor inspira din acest model.