Lamborghini Huracan LP610-4: el este succesorul lui Gallardo
Lamborghini a prezentat primele imagini oficiale ale noului său supercar, Huracan. Succesorul lui Gallardo vine cu 610 CP şi este echipat cu o transmisie cu două ambreiaje.
Lamborghini Huracan, succesorul lui Gallardo, a fost prezentat oficial înaintea debutului de la Salonul Auto de la Geneva. Clienţii privilegiaţi ai mărcii Lamborghini vor putea să-l întâlnească pe Huracan în cadrul unor evenimente speciale derulate în ianuarie, în timp ce primele livrări vor avea loc în primăvară. Iniţial, zvonurile anunţau denumirea "Cabrera" pentru noul model al celor de la Lamborghini, dar italienii au surprins şi au introdus o altă denumire, preluată de la un taur de luptă al Contelui de la Patilla. Luptând în Alicante în august 1879, taurul Huracan a dat dovadă de curaj, caracter şi "un simţ puternic al atacului".
La fel ca Gallardo, Huracan are un motor V10 aspirat, însă unitatea de 5.2 litri livrează acum 610 CP la 8.250 rpm şi 560 Nm la 6.500 rpm, pe lângă faptul că respectă normele Euro 6. În premieră pentru Lamborghini, modelul beneficiază de o transmisie cu două ambreiaje, denumită "Lamborghini Doppia Frizione", care are şapte trepte şi livrează puterea celor patru roţi.
Huracan are nevoie de numai 3.2 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Supercarul de 1.422 kilograme poate să accelereze de la 0 la 200 km/h în 9.9 secunde, în timp ce viteza sa maximă este de peste 325 km/h. Consumul de carburant în regim mixt este de 12.5 litri la sută, în timp ce emisiile de CO2 sunt de 290 grame pe kilometru. Noul model al celor de la Lamborghini are trei moduri de rulare, Strada, Sport şi Corsa, pe care şoferul le alege folosind comutatorul de pe volan.
Lamborghini Huracan vine cu un sistem de frânare carbon-ceramic în standard, pe care italienii din Sant'Agata îl descriu că oferă un nivel "superb" de performanţe. Opţional, clienţii pot comanda amortizoare adaptive şi sistem de direcţie variabil. La interior, ceasurile de bord au fost înlocuite cu un afişaj TFT, al cărui ecran are diagonala de 12.3 inch. Respectivul afişaj prezintă toate detaliile necesare şoferului, de la tahometru la sistemul de infotainment.
Via Lamborghini
-
Sebastian, vineri, 20.12.2013 10:58
@Dacia Plant Corect. Mulţumim pentru sesizare.
-
Hadouken, vineri, 20.12.2013 11:06
Hipercar? Considerand ca este succesorul lui Gallardo - "baby Murcielago" - este doar un supercar. Caut nod in papura, stiu, dar un hipercar e ceva de genul Veneno.
-
Scorpionul.negru, vineri, 20.12.2013 12:11
@Hadouken Tot aia e....supercar/hypercar. Supersport e sub hypercar & supercar....iar acest Lambo se incadreaza a supersport.
-
inexorabil, vineri, 20.12.2013 12:15
Gata, incepe sa se "rotunjeasca" si firma asta...Eu nu pot sa concep Lamborghini decat monstruos de "ascutit" de la prima vedere. Probabil proprietarul numit Audi mizeaza pe "sedanizare de performanta", urmand sa trimita Lambo pe acelasi palier cu modulul S (Sport)...Din profil, m-a strafulgerat iluzia unui...R8. Deja de la Veneno si Egoista incoace, desi ambele pastreaza formele "stancoase" caracteristice marcii, am observat tendinta de "cambrare dorsala" a caroseriei, in stil Audi. Aventador ramane ultimul Lamborghini adevarat. Una pesta alta, noroc ca motoarele inca impartasesc 100 % fibra "in-house". Dar cat va mai tine si norocul asta?...
-
C-G-C, vineri, 20.12.2013 13:49
@inexorabil Datorita obsesiei tale prosteasti fata de grupul auto VW, ajungi sa vezi si spui lucruri care se intampla doar in mintea ta. Din punctul meu de vedere Huracan arata foarte bine, la fel ca toate modelele Lamborghini aparute dupa preluarea acestora de catre Audi. Ce au facut nemtii? Au luat o marca falimentara care a fost tot timpul in umbra Ferrari si a transformat-o intr-un brand puternic, cu vanzari peste asteptari. Si cred ca mai degraba se vede un Diablo cand privesti acest Huracan, decat un R8. P.S.: Motorul V10 este dezvoltat de Audi, deci fibra nu este 100% "in-house". Sarbatori Fericite tuturor!
-
Chuck Norris, vineri, 20.12.2013 15:00
ce-i porcaria asta? hidos...
-
slVW_83, vineri, 20.12.2013 15:11
Mă gândesc că dacă nemţii nu cumpărau Lambo, acum @inexorabil era şi mai trist. Lambo era lângă Oldsmobile, adică istorie.
-
inexorabil, vineri, 20.12.2013 16:57
Cîgîcî, ma refeream strict la V12 de traditie al marcii. Nu vezi ca de Aventador am pomenit?!? Cat despre dispretul pe care mi-l pui in carca la adresa VAG, afla ca am in familie nu unul, ci doua VW-uri! Foarte bune amandoua...Alese pe spranceana. Esti singurul de aici pe care nu-l pot suferi vreodata. Tot asteptam primul "croseu" din partea ta ca sa am motiv sa-ti dezvalui cum te privesc...Nu stii sa reprosezi intr-un mod constructiv! Cu cat te pretinzi "psihanalistul corector", cu atat mai antipatic imi devii. Trei lucruri nu se vor schimba niciodata in lume: fiscul, moartea si bufoneria. Nu te repezi cu replica si nici eventualii tai avocati "solidari". Esti condamnat sa existi!
-
yoyo@inexorabil, vineri, 20.12.2013 18:07
Noul V12 de la Aventador nu mai are nimic in comun cu cel de pe ultimul Diablo produs in era post Audi oricum! O fi pastrat ceva din design dar ce zici de injectia directa, marirea cilindreei, regandirea sistemului de ungere?
-
Ivanoff, sâmbătă, 21.12.2013 00:32
Mda, TIPIC. Dar la ''publicul inteligent'' va prinde bine. Un hyperVAG....pardon SuperVAG......pardon Huracan. Neh ca iar le incurc, ce coincidenta. Dupa acceptiunea mea, nu exceleaza cu nimic ''wow'' acest Huracan, mai pe romaneste. Este la fel de plictisitor si de retro ca ma apuca cascatul. La condus problema o fi alta. O sa inchiriez unul sa vad cum merge.
-
zarnesteanu, sâmbătă, 21.12.2013 04:05
@inexorabil, Te inteleg perfect :) Daca te uiti "din prima" la spatele masinii, cumva inspira un A7. Totusi, la o privire mai atenta, toate suspiciunile dispar, pentru ca Lambo si-a pastrat foarte bine pedigree-ul. Profilul cel putin este cat se poate de Lamborghini. Probabil ce ti-a zandarit subconstientul a fost forma LED-urilor care aduce foarte clar cu sigla VW. Un mod foarte subtil de a-si face reclama, dar care trebuie sa recunosc ca arata foarte bine. Sunt sigur c-o sa fie o masina superba, atat la condus cat si la privit. Pe mine unul nu ma deranjeaza ca au intrat sub tutela Audi pentru ca de atunci incoace au crescut continuu in calitate si "reliability". Sa nu zic cuvantul ala spurcat si demonetizat pana la parodie aici pe AM :) Atata vreme cat masina se face inca in Italia, nu-ti fa griji. Nu-si va dilua prea mult caracterul. Adu-ti aminte ce a insemnat Schumacher + Ferarri. De ce n-ar fi si Lambo + Audi o combinatie imbatabila. Atata timp cat bineinteles, Audi nu are aspiratii secrete la coroana Italiana.
-
inexorabil, sâmbătă, 21.12.2013 05:58
Ei, aşa da! @yoyo ştie să mustre. Nu mă feresc deloc de critici, dar am precizat deseori în ce condiţii le accept! Nu să fiu bălăcărit...Eu nu ţin musai să mă fac plăcut pe AM. Cine mă dispreţuieşte, să mă ocolească! Să mă butoneze pe "roşu" cu 50 de mâini, dacă vrea, dar să nu-mi adreseze vorbe de ocară...Şi acum, ca să-ţi răspund, @yoyo, eu sunt un purist. Însă nu omit realizările demne ale prezentului, aşa rare cum sunt! Linia Diablo-Murcielago-Aventador, de exemplu. Pe de altă parte, n-am înţeles nici până acum de ce s-a mizat pe V10 sub influenţa Audi. Da, da, este o motorizare "super", că doar îi place şi lui Spyker...Dar unii mă cred "retardat" când pun şi tot repun accentul pe IDENTITATEA DE MARCĂ. În acest sens mă zbat să protestez (îţi mulţumesc pentru înţelegere, Zărneşteanule! - dar numai Scania este respectată pe deplin de VAG...Audi trebuia s-o lase fată mare pe Lambo şi să pompeze doar bani în ea :D). Şi riscăm să se ducă pe plută şi identitatea noastră de fiinţe umane! De fapt, nu prea mai am motive de satisfacţie în acest patos pe patru roţi...Totuşi, Ferrari mi le oferă! La fel şi cei care flatează Căluţul Cabrat pentru cerbicia formidabilă de care dă dovadă în apărarea emblemei sale istorice la confluenţa cu nişte vremuri de culoare maronie...Chiar şi admiţând propulsia electrică (să nu fim absurzi: pe lumea asta, nu se poate chiar fără niciun compromis, nu?). Însă, dacă vreodată va cădea şi această ultimă mare redută a automobilismului (eventual din cauza sedanizării, SUV-izării şi/sau Diesel-irii), atunci...o voi termina cu maşinile, parol! Ar fi un membru lipsă pe AM. Ce-ar jubila "amicii" mei de aici! Ar bălmăji triumfalişti despre "igienizarea site-ului". Nu i-ar mai contrazice nimeni...Oricum, toţi suntem nişte net/wiki/specialişti. Să fi văzut dialog pe teme auto la rubrica "Poşta redacţiei" din regretata revistă "Automobilism". Dar na! de un sfert de veac suntem "liberi de comunism bolşevic"...şi contaminaţi de comuni(tari)sm europat. Hai cu "Iarăşi baţi câmpii!"...Aceluia care-mi sare primul la beregată îl premiez invitându-l să se suie în...Lamborghini. Aşa se numeşte centrala mea termică :)
-
inexorabil, sâmbătă, 21.12.2013 08:31
PS: Pentru cine ar fi intrigat de conexiunea pe care am făcut-o între Spyker şi V10, motorizare care n-a apărut (încă) în portofoliul mărcii olandeze, precizez că este doar o speculaţie de-a mea, dar nu fără temei...În acest an, cei de la Spyker, prin vocea directorului comercial John Walton, şi-au manifestat intenţia de a opera o schimbare majoră pentru modelul lor "iconic", C8 Aileron, ca să nu se mai chinuie cu vechiul motor Audi 4.2 V8, care scoate, în versiunea de bază, 400 CP. Oficialii mărcii vor să treacă de cota 500 CP, mai ales că parteneriatul cu Youngman le deschide piste nebănuite pe cea mai promiţătoare piaţă a lumii auto...Aşa că au avansat soluţia "supercharged". Însă ce rost are să "stoarcă" V8-ul? S-au gândit şi la un alt furnizor de motoare, dar nu cred că vor renunţa la Audi. Ceva îmi spune că Müller (probabil influenţat de tânărul şi talentatul fotograf de la Spykerforce Automotive, Alexander van Boekholdt, mare amator de Gallardo şi R8) ia un calcul un 5.2 V10 şi gata, ar rezolva problema. Sigur îi surâde ideea...Dar n-ar fi mai tentant un V10 de Viper, cu ai săi "ditamai" 8,4 litri? Ori la bal, ori la spital.
-
C-G-C, duminică, 22.12.2013 11:08
@inexorabil Medicamente, medicamente... :D
-
Scorpionul.negru, duminică, 22.12.2013 13:05
@C-G-C XANAX, rudotel !
-
inexorabil, duminică, 22.12.2013 16:42
Slab, ultimii doi! Adică puţină imaginaţie, vă rog! ;) Ori sunteţi dintre aceia care confundă frustrarea cu nevroza, locaţia cu locul, fortuitul cu forţatul etc. ? :) Serios acum, dacă nu te-ar fi mâncat în fundaţie, @C-G-C, să mă "tragi de urechi", n-ar fi fost decât un topic liniştit. Normal că m-am "inflamat" --- tu n-ai fi făcut la fel?? Însă n-ai câştigat nici tu, nici eu. Alţii sunt învingătorii...Atâta vreme cât ne cotonogim între noi, duşmanii noştri comuni îşi vor vedea netulburaţi de nemerniciile lor arhiobişnuite, sperând totodată ca noi să nu încetăm niciodată cu măruntele noastre tachinări, lătrături şi ţigănisme, fiindcă o eventuală solidaritate naţională fără fisuri a celor batjocoriţi de ei i-ar putea răsturna cu roţile în sus cât ai zice "Destul cu impostura!", ca în urmă cu exact 24 de ani...Cine sunt aceşti crânceni şi incorigibili duşmani? Aceia care ne-au ţepuit în atâtea ocazii electorale şi probabil o vor face la nesfârşit...De ce? "Masele sunt ca nişte femei stupide. Trebuie doar să le spui ceea ce vor să audă şi să gesticulezi atât cât să li se pară că soarta lor te preocupă mai presus de orice pe lume" (Adolf Hitler). PS: @C-G-C, nu te urăsc, stai liniştit. Am minţit când ţi-am spus asta. Am vrut doar să simţi acelaşi disconfort pe care mi l-ai stârnit mie (puteai, totuşi, să alegi o formă mai domestică de a mă mustra). Ştiu, răzbunarea este arma...Păi şi ce recomanzi unui prost ca mine? Să intre în politică?? Nu-i cazul, acolo trebuie să-ţi meargă bila, nu glumă :D
-
johnny, duminică, 22.12.2013 17:48
nu e urat deloc, e chiar superb!
-
Blower0, marţi, 24.12.2013 00:23
3.2 secunde pana la 100km/h ? In conditiile in are e 4x4 , are 1422kg și o aerodinamica destul de buna ?? Pfff, mde...
-
Blower0, miercuri, 25.12.2013 15:13
Un X5 M50d are moment de rotație mai frumos ( 740Nm )
Citeste si
-
MODELE NOI | vineri, 22 noiembrieNoua Kia EV9 GT: cea mai puternică versiune are 501 cai putereKia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembriePrimele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 kmDS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembrieNoul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 kmHyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 20 noiembrieBMW: primele mașini de teste Neue Klasse X, produse în UngariaBMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 19 noiembrieViitorul Citroen C4, rival pentru Dacia Duster?Viitoarea generație a lui Citroen C4 este pe cale să devină un rival direct pentru modele ca Dacia Duster. Noul model compact va fi inspirat de conceptul Citroen Oli, prezentat în urmă cu 2 ani. Citeste tot
@Automarket: Vedeti ca ati pus: "La fel ca Gallardo, Huracan are un motor V10 aspirat, însă unitatea de 5.2 litri livrează acum 610 Nm la 8.250 rpm şi 560 Nm la 6.500 rpm" Defapt eu cred ca aia 610NM sunt 610cp la 8.250rpm si 560nm la 6.500rpm.