Dodge Viper - supercarul american a renăscut oficial cu 640 CP
Dodge a prezentat la Salonul Auto de la New York noua generaţie a supercarului Viper. Modelul primeşte un motor de 8.4 litri, care poate oferi 640 de cai putere şi un cuplu motor de 812 Nm.
Unul dintre cele mai aşteptate şi anticipate modele ale Salonului Auto de la New York şi-a făcut într-un final apariţia. Este vorba despre noua generaţie a supercarului Dodge Viper, despre care s-a crezut iniţial că nu va mai avea un succesor.
Americanii nu au putut lăsa să se stingă unul din modelele iconice ale grupului Chrysler şi, împreună cu italienii de la Fiat, au dat naştere unui urmaş care preia numele Viper şi adaugă înaintea sa abrevierea SRT a diviziei de performanţă Dodge.
Comparativ cu vechea generaţie, noul Viper adoptă portiere din aluminiu şi un acoperiş, o uşă a portbagajului şi o capotă din fibră de carbon. Toate menite să reducă masa totală a supercarului.
Motorul aspirat cu cel mai mare cuplu din lume: V10 de 8.4 litri
Sub capotă reţeta este relativ identică cu cea a predecesorului: un motor V10 cu o capacitate generoasă, de 8.4 litri, capabil să livreze 640 de cai putere şi un cuplu motor de 812 Nm, cea mai mare valoare din lume pentru un motor aspirat de serie.
Resursele sunt transmise doar punţii spate prin intermediul unei cutii manuale cu şase rapoarte Tremec TR6060, care oferă posibilitatea de a atinge viteza maximă în treapta a şasea la 6200 de rotaţii.
Şi pentru că un asemenea bagaj de putere trebuia exploatat cum se cuvine, şasiul a fost recalibrat şi dispune acum de o rigiditate torsională mai mare cu 50%. Suspensia a fost revizuită iar masa totală a fost redusă cu 45 de kilograme prin folosirea de materiale uşoare.
Pe noul şasiu au fost montate, spre deosebire de vechea generaţie, şi o serie de elemente de siguranţă activă, cum sunt sistemul electronic de control al tracţiunii şi stabilităţii, precum şi ABS-ul, care acţionează pe discuri de 352 mm şi pe etriere Brembo cu patru pistonaşe.
Design clasic şi lumini LED
Tot acest pachet mecanic este învelit într-o caroserie nouă, mai uşoară, care nu se îndepărtează foarte mult de designul original. Liniile unui automobil american purist se păstrează, însă apar şi elemente contemporane, cum ar fi luminile LED pentru blocurile optice faţă şi spate. Spoilerul frontal a devenit şi el mai discret, cu o priză de aer mai mică, ce aminteşte mai degrabă de modelele Ferrari. Agresivitatea vizuală este completată de un set de jante forjate, cu cinci spiţe, din aluminiu, disponibile în trei finisaje diferite.
Cel mai spaţios interior din istoria modelelor Viper
Americanii au avut grijă să răspundă şi criticilor are vizau interiorul. În centrul consolei centrale tronează un ecran LCD de 8.4 inch, pe care pasagerii vor putea regăsi toate funcţiile maşinii. Aspectul de calitate a fost indus prin capitonarea întregului habitaclu cu piele şi prin inserarea unor scaune noi din kevlar şi fibră de sticlă, care au fost poziţionate cu 20 de mm mai jos decât cele vechi. Potrivit comunicatului oficial, mulţumită noilor scaune, Viper beneficiază de cel mai încăpător habitaclu din istorie.
Noua generaţie a supercarului american vine disponibilă în două variante: SRT Viper şi SRT Viper GTS. Deşi diferenţele nu sunt mari din punct de vedere estetic, cea de a doua variantă beneficiază de o suspensie activă cu două moduri, de amortizoare Bilstein DampTronic Select şi de două setări de rulare: una pentru şosea şi una pentru pistă. Ambele versiuni beneficiază însă de sistem de asistenţă la accelerarea de pe loc (launch control).
640 cp pe puntea fata????