Chevrolet: "Clienţii de Volt au economisit 20 de milioane de litri de carburant"
Clienţii lui Chevrolet Volt au economisit împreună peste 20 de milioane de litri de carburant, parcurgând peste 160 de milioane de kilometri în modul 100% electric.
Chevrolet Volt marchează un hotar interesant la doi ani de la debutul pe piaţa americană: 20 de milioane de litri de carburant economisiţi. Valoarea este calculată în urma a celor 100 de milioane de mile parcurse în modul 100% electric de toate Volt-urile vândute în SUA în această perioadă, ceea ce reprezintă echivalentul a 160.934.400 kilometri. Potrivit datelor deţinute de cei de la Chevrolet, clienţii modelului hibrid în serie al mărcii americane au condus vehiculul în modul electric peste 65% din timpul petrecut la volan. Acest comportament îi bucură pe cei responsabili de proiectul Volt, doarece modelul era proiectat exact pentru acest scop, nu pentru a utiliza motorul cu ardere internă pentru călătorii lungi.
Economisirea a 20 de milioane de litri de carburant a dus la economii de aproximativ 1.000 de euro pentru fiecare proprietar în parte, spun cei de la Chevrolet. Valoarea de mai sus este o medie calculată la numărul de proprietari de Chevrolet Volt din Statele Unite ale Americii, singura piaţă pe care este oferit acest model. Americanii de la Chevrolet au simţit nevoia să traducă aceste valori în elemente mai palpabile, economia respectivă fiind echivalentă cu spălarea maşinii de 228 de ori, 137 de bilele la film sau cumpărături săptămânale de alimente pentru nouă săptămâni la rând. Cât despre cantitatea de carburant economisită, aceasta este acoperită de două super-petroliere.
Potrivit datelor furnizate de organizaţia americană de protecţie a mediului, economia de carburant realizată de proprietarii lui Chevrolet Volt reprezintă echivalentul a 44.435 tone de CO2 care nu au fost vărsate în atmosferă. Costurile de dezvoltare ale lui Chevrolet Volt sunt estimate la 1.2 miliarde de dolari, mai puţin faţă de cele 10 miliarde necesare dezvoltării lui Toyota Prius sau cele cinci miliarde de dolari necesare dezvoltării lui Nissan Leaf. Din acest punct de vedere, cei de la General Motors se pot considera norocoşi, deoarece japonezii de la Toyota au început să înregistreze profit cu modelul Prius abia după apariţia celei de-a treia generaţie şi cu succesul acesteia în vânzări.
Via Threehugger
Marele merit al lui Chevy Volt este ca avand asigurata automonia extinsa te incurajeaza sa cumperi automobilul pentru a-l folosi in modul electric. Sunt foarte multi care nu-si cumparau masina electrica pentru ca puteau merge maxim 60-100 km si pe urma ramaneau cu ochii in soare. Pana una-alta, Volt e o masina foarte practica, placuta privirii si daca i-ar scadea pretul un pic ar fi un best-seller in cel mai scurt timp. Cu restul industriei auto pe urmele lor.