Audi A1 facelift: modificări estetice şi primele motoare cu trei cilindri din istoria Audi
Audi a dezvăluit astăzi faceliftul noului A1. Modelul vine cu un exterior uşor revizuit şi cu două motoare noi, de trei cilindri, unul benzină şi unul diesel. Propulsoarele sunt o premieră în istoria Audi.
După ce a revizuit gama modelelor A6 şi Q3, ultimul dintre ele chiar în urmă cu două săptămâni, Audi prezintă astăzi faceliftul actualului A1. Cum era de aşteptat, modelul primeşte o grilă retuşată, un nou design pentru LED-urile din interiorul blocurilor optice faţă şi spate, noi combinaţii de culoare pentru caroserie precum şi posibilitatea de a opta pentru suporţi de portbagaj în diferite nuanţe.
Şi mai important este că faceliftul ne aduce un A1 mai lung cu 2 centimetri, lungimea totală măsurând acum 3.98 metri. Exteriorul mai poate fi completat cu desene ce pot fi aplicate caroseriei şi cu jante noi.
La interior, Audi promite guri de ventilaţie în culoarea caroseriei, noi materiale şi elemente de design după specificul versiunii. Audi promite să ofere A1 în versiunile design, sport line, design selection şi S-line. Audi Genuine Accesories promite şi altfel de opţiuni de personalizare. Pe lista echipamentelor se află noul sistem multimedia MMI şi opţiunea unei funcţii hotspot Wi-Fi.
Primele motoare cu trei cilindri din istoria Audi
Noutăţi importante şi sub caroserie, unde avem de a face cu un motor nou, prima unitate cu trei cilindri din istoria constructorului german. Este vorba despre agregatul 1.0 TFSI, capabil să ofere 95 de cai putere şi să garanteze un consum mediu de numai 4.3 litri/100 de kilometri şi emisii de numai 99 g/km.
Şi pentru că fanii dieselului nu puteau fi uitaţi, Audi promite şi un TDI cu trei cilindri, de 1.4 litri, dispus să dezvolte 90 de cai putere şi să consume doar 3.4 litri/100 de kilometri. Emisiile ajung şi ele la un nivel record, de numai 89 g/km. Această versiune marchează şi prima introducere a indicativului ultra în gama lui A1.
Gama de motorizări va fi completată de un motor pe benzină de 1.4 litri TSI care oferă 123 sau 150 de cai putere, acesta din urmă echipat Cylinder Deactivation. Mai există şi o unitate 1.8 turbo, a cărui putere totală urcă la 190 de cai. Cei care preferă dieselul vor mai avea la dispoziţie încă un TDI de 1.6 litri şi 115 cai putere.
Facelift şi pentru S1 şi S1 Sportback
Faceliftul se aplică şi versiunilor sportive S1 şi S1 Sportback, dezvoltate de divizia de performanţă a constructorului din Ingolstadt. Ambele variante sunt propulsate de de motorul 2.0 TFSi de 231 de cai putere, regăsit şi pe Volkswagen Golf GTI. Resursele pot propulsa cele două modele de la 0 la 100 de km/h în doar 5.8, respectiv 5.9 secunde.
Se pare ca EcoBoost-ul celor de la Ford chiar este foarte greu de batut :). Aceste doua noi motoare 1L benzina/1.4 motorina sunt similare ca si performanta cu motoarele Renault, 0.9tce, repsctiv 1.5 dci (vestitul motor disponibil si la Mercedes. Desi masina imi place, cred ca pentru un constructor premium pretentiile sunt altele atunci cand lanseaza motoare noi.