Calitate / Pret
Pentru că porneşte din postura de outsider, Volvo menţine un preţ mult mai tentant decât cel al rivalilor săi germani. XC60 pleacă de la 34.348 de euro cu TVA, preţ valabil pentru versiunea D3 de 163 de cai putere. La această sumă se pot adăuga nivelurile de echipare Momentum, R-Design sau Summum, care costă 2480, 4464 sau 5580 de euro. Versiunea testată de noi, 2.4 litri diesel, cu tracţiune integrală şi transmisie automată, preţul pleacă de la 43.028 de euro, la care se adaugă nivelul de echipare de top, Summum. Valoarea totală ajunge astfel la 48.608 euro cu TVA. Raportat la principalii rivali din segment, XC60 stă chiar bine. Noul BMW X3 pleacă de la 41.168 de euro în versiunea xDrive20d de 184 de cai putere şi nivel de echipare standard. Opţionalele pot urca preţul la valori destul de piperate. La rândul său, Audi Q5 costă începând cu 38.402 euro. O versiunea apropiată însă ca putere celei testate de noi, 2.0 TDI 170 de cai, ajunge să aibă un preţ de pornire de 41.170 de euro, la cre se adaugă de asemenea opţionale de mii de euro. Să nu uităm nici de Mercedes GLK, care pleacă de la 39.184 de euro în versiunea diesel de 170 de cai. Ceva mai multă putere, adică versiunea 250CDI BlueEfficiency 4Matic de 204 cai, ajunge să plece de la 45.756 de euro cu TVA inclus, cu mult peste preţul lui XC60. Şi, de parcă până acum suedezul nu şi-ar fi pus la pământ adversarii cu preţul său, XC60 beneficiază şi de o promoţie greu de bătut: versiunea entry-level, echipată cu sistem de siguranţă City Safety, porneşte de la numai 25.900 de euro fără TVA, adică 32.116 euro cu TVA inclus.
Stil, calitate, design si mai ales originalitate fata de alte marci de pe piata dominata de nemti si francezi! Evident, nu e masina ideala pt. mers la Mamaia cu Salam in boxe ci la San Remo cu ABBA in surdina!