Siguranta
Oamenii care au inventat centura de siguranţă aşa cum o cunoaştem noi astăzi şi-au făcut deja o obişnuinţă din a trata fiecare nou model intrat în gamă ca pe o vedetă din punctul de vedere al siguranţei. Astfel, dacă pe recent lansatul XC60 am făcut cunoştinţă în premieră mondială cu City Safety, un sistem care frânează în locul tău dacă tu nu vezi că maşina din faţă a oprit brusc, S60 este şi mai avansat din acest punct de vedere. Pe lângă puzderia de pachete de siguranţă care la Volvo intră în banal, dar care pentru alţii sunt ocazii de marketing agresiv, cum sunt Cruise Controlul Adaptiv, sistemul care ştie dacă eşti obosit în funcţie de cum conduci, pachetul de avertizare la schimbarea liniilor de mers, pachetul de detectare a altor maşini aflate în unghiul mort şi nu numai, Volvo a inventat un sistem nou şi unic în lume pe care l-a montat pe S60. Este vorba de ceea ce în engleză se numește Collision Warning with Full Auto Brake and Pedestrian Detection. Acest pachet face exact ce îi spune numele: maşina "vede" pietonii din jur cu ajutorul unui sistem complex bazat pe un radar şi pe o cameră învăţată să recunoască forma umană şi, după ce te anunţă că eşti gata să loveşti un pieton, frânează în locul tău. Dacă rulezi cu până la 35 km/h, te vei opri înainte să atingi pietonul. Dacă mergi mai tare, rolul sistemului este de a limita la maximum efectele unui impact. Am avut ocazia să testez acest sistem cu ajutorul unui manechin care intra în raza de acţiune a mașinii şi, după ce am trecut peste iminentul instinct de conservare care îmi spunea să apăs frâna, am privit fascinat maşina care prelua controlul în locul meu. Nu ştiu dacă sistemul va avea un efect asupra notelor pe care S60 le va primi la EuroNCAP, însă e sigur că modelul suedez va primi maximum de stele şi foarte multe puncte la testele organizaţiei independente europene. Cei de la Volvo sunt atât de siguri de asta, încât nici măcar nu s-au mai obosit să enumere în prezentare "banelele" airbag-uri, sistemul de protecţie a gâtului la impact posterior şi structura frontală de protecţie în lista elementelor de interes la capitolul siguranţă. Oamenii sunt deja cu doi paşi în viitor din acest punct de vedere. Nu degeaba îşi propun să elimine accidentele mortale din peisaj până în 2020.
In opinia mea, alaturi de S80, S60 este singurul Volvo care se poate "bate" de la egal la egal cu BMW, Mercedes si Audi. Imi place foarte mult masina asta si abea astept sa ma duc la un showroom sa o vad in detaliu si poate sa fac si un drive test, ca de cumparat, mai greu :)))