Motor / Transmisie
Chiar dacă am avut pe mână la testul de presă din Portugalia întreaga gamă de motorizări disponibile pe modelul suedez, patru la număr, vom pune accentul în test pe cea mai puternică versiune a lui S60, T6 AWD, pentru a surprinde esenţa noii feţe a sedanului scandinav de segment mediu. Echipată cu o unitate turbo pe benzină de 2953 de centimetri cubi, cea mai tare versiune S60 disponibilă pe piaţă reușește să dezvolte 304 cai putere. Echipată cu transmisia Geartronic cu șase trepte şi cu sistemul de tracţiune integrală, versiunea testată este challengerul perfect pentru Audi A4 3.2 FSI quattro, Mercedes C-Klasse 350 4Matic, VW Passat CC 3.6 FSI DSG 4Motion, BMW 335i xDrive și, la limită, pentru Subaru Legacy 2.5 GT Sport Dynamic. Cu cei 304 CP și cu 440 Nm disponibili încă de la 2100 rpm, modelul suedez ne-a arătat că poate să ofere reprize suficiente pentru fanii mașinilor sportive, un sunet plăcut, propriu unei versiuni de acest tip, dar şi o cutie care exploatează fără sincope potenţialul noului motor de sub capota lui S60. Şi spunem cu mâna pe inimă acest lucru, în condiţiile în care aceeaşi transmisie montată pe motorul diesel D5 de 205 CP s-a comportat complet diferit în situaţii identice. Per total, S60 T6 AWD este caracterizat de un fel de a fi dinamic care nu le-a mai fost accesibil până acum clienţilor Volvo. Sistemul de tracțiune integrală Haldex se comportă chiar ca unul de acest tip, fără să dea semne că vorbim de fapt de tracţiune față cu ajutor limitat din partea roșilor din spate. Punct pozitiv, deci. Apăsarea pedalei de accelerație are efect imediat asupra roţilor, indiferent de viteza de rulare, în timp ce modul manual de utilizare al cutiei șterge și eventualele nepotriviri de caracter dintre sportivul din tine și motorul suedezilor. OK, nu există padele în spatele volanului, însă probabil că e mai bine aşa. Nu era cazul ca acei clienţi Volvo atraşi de alte caracteristici decât sportivitatea să se simtă stingheri în noul S60, nu-i aşa?
In opinia mea, alaturi de S80, S60 este singurul Volvo care se poate "bate" de la egal la egal cu BMW, Mercedes si Audi. Imi place foarte mult masina asta si abea astept sa ma duc la un showroom sa o vad in detaliu si poate sa fac si un drive test, ca de cumparat, mai greu :)))