Motor / Transmisie
Exemplarul testat beneficiază de un motor 2.0 Bi-TDI CR de 163 CP şi 400 Nm. Cuplul motor este furnizat între 1.500 şi 2.500 rpm, iar motorul reuşeşte să ofere 350 Nm şi la 3.000 rpm. Propulsorul este deosebit de silenţios şi foarte bine echilibrat, vibraţiile fiind un element care apare dacă subturezi motorul fără niciun sens. Mai precis, poţi urca liniştit o pantă în treapta a treia cu mai puţin de 1.500 rpm, iar modelul poate să ruleze şi cu 1.000 rpm sau puţin peste fără trepidaţii. În plus, apăsarea uşoară pe acceleraţie la turaţia respectivă se traduce prin răspuns, nu prin vibraţii. Acest element este deosebit de important pentru confortul şoferului şi demonstrează elasticitatea acestui propulsor, capabil să atingă chiar şi 5.000 rpm.
Timoneria lui Amarok este precisă, cu toate că nu este operată cu acelaşi nivel de forţă ca la un turism. Am apreciat însă faptul că nu trebuie să mişti foarte mult levierul schimbătorului de viteze pentru a schimba treptele şi că acesta este foarte apropiat de concernul Volkswagen în manevrare (timoneria fiind atât fermă, cât şi foarte precisă). Rivalii săi nu se pot lăuda cu timonerii la fel de precise şi cu o cursă atât de scurtă a schimbătorului de viteze. Un alt avantaj al lui Amarok ar fi oferit de motor, a cărei cilindree este mică în raport cu cea a rivalilor. Rivalii lui Amarok sunt echipaţi cu motoare de 2.5 litri, iar unii au chiar şi motoare de 3.0 litri. Între timp, pick-up-ul Volkswagen are doar 1.968 cmc. Din păcate, tehnologia DSG nu şi-a făcut încă intrarea în gama Amarok, dar se preconizează un debut în 2012 al acestei opţiuni, cutia automată fiind un element pe care rivali precum Navara, Hilux, Ranger şi alţii îl oferă încă de la lansare.
Un alt element de apreciat la Amarok este silenţiozitatea motorului. Până în prezent, Amarok este cel mai silenţios pick-up pe care l-am întâlnit. Chiar şi la viteze mari, modelul nu este extrem de gălăgios, antifonarea fiind de excepţie. Rapoartele transmisiei sunt potrivite, modelul putând să profite de puterea sa în fiecare treaptă. În cazul exemplarului testat, vorbim de un sistem de tracţiune integrală nepermanentă, marcată pe oblonul acestui model cu cifra 4 roşie din inscripţia 4Motion. Opţional, modelul poate fi echipat cu un diferenţial spate cu blocare mecanică, operat electronic. Exemplarul testat nu beneficia de un asemenea dispozitiv, în timp ce unii rivali oferă în standard acest element. Chiar şi aşa, lipsa respectivului diferenţial nu ne-a pus probleme pe şosea şi nici în off-road, Amarok fiind echipat atât cu un sistem de control a tracţiunii, cât şi cu ESP şi ABS adaptat pentru off-road. Reprizele oferite de Amarok sunt bune pentru treapta a şasea şi foarte bune în treptele inferioare. Reductorul îşi face treaba, dar în cazul în care intraţi în noroi cu anvelope de şosea vă veţi dori diferenţialul spate blocabil electronic.
are asa o fatza de Duster...