Toyota Yaris Hybrid facelift

1.5 Hibrid (VVT-i) 100CP Aut1 Sol

Tehnologie

4.0

Deşi ceasurile de bord nu impresionează atunci când vine vorba de latura tehnologică a acestui model, afişajul multimedia încearcă să compenseze acest aspect. El îţi arată grafice detaliate legate de câţi kWH a generat, ce consum ai obţinut şi poţi urmări în timp real cum funcţionează sistemul hibrid. Interfaţa grafică este comparabilă cu cea unui model din gama Lexus, culorile afişate şi fonturile folosite fiind plăcute ochiului. Am fi dorit şi un sistem de navigaţie inclus, dacă tot există touchscreen, dar acesta este în continuare un element opţional. Din fericire, butonul pentru navigaţie este deja prezent pe corpul afişajului, deci instalarea navigaţiei va fi doar un upgrade plug-and-play, fără să fie necesare modificări majore.

Respectivul ecran gestionează aproape toate funcţiile maşinii în afară de climatizare, care încă apelează la o interfaţă convenţională, cu butoane şi afişaj monocrom, amplasată sub ecranul tactil dedicat unităţii multimedia şi sistemului hibrid.

Dacă tot am readus sistemul hibrid în discuţie, acesta are două butoane de comandă montate între cele două scaune din faţă. Acestea comandă rularea în modul electric sa în modul Eco, cel din urmă fiind responsabil să tempereze răspunsul la acceleraţie pentru a favoriza reducerea consumului de carburant. Amplasarea acestor butoane este nefericită, fiind necesară o perioadă de acomodare până când le veţi acţiona fără să le priviţi.

În rest, Yaris Hybrid are pornire şi acces fără cheie, oglinzi cu reglare electrică. Modelului îi lipsesc însă elemente utile în oraş, precum frânarea automată sau asistent de unghi mort.

Yaris Hybrid are un singur ştergător de parbriz, pe braţul căruia se află şi duza de spălare. Soluţia nu mai este regăsită pe niciun alt model din clasa mică şi aduce o simplificare a mecanismului ştergătoarelor, dar înseamnă şi că trebuie să schimbi lamela stergătorului la cel mai mic semn de oboseală.

  • wld-ro, miercuri, 12.11.2014 15:25

    e doar parerea mea sau farurile chiar seamana cu o generatie mai veche de clio ?

  • tavone, miercuri, 12.11.2014 16:22

    enorm consumul de 7.3l/100km la 130km/h.

  • gogu, joi, 13.11.2014 10:17

    @tavone consumul de 7,3 la viteza maxima de autostrada nu e deloc mare, tinand cont ca avem de a face cu un motor de 1.5 benzina, aspirat, de generatie mai veche, iar interventia motorului electric la drum lung e aproape de zero dar pe total performantele de consum nu sunt chiar uimitoare, cel putin in traficul din Romania si in special in cel din Bucuresti. poate in alte tari (orase) mai linistite se potriveste manusa un astfel de model

  • Debilu, sâmbătă, 12.12.2015 22:22

    1. are motor tip Atkinson, este din start mult mai economică. 2. Cutia de viteze cu variaţie continuă controlată electrocic iarăşi adaugă eficienţă faţă de orice alt tip de maşină. 3. Posibilitatea recuperării energiei la frânare mai aduce încă un plus economiei, iar un efect secundar este reducerea uzurii sistemului de frânare. 4. Bateria uriaşă cu motorul IMENS electric contribuie la o acceleraţie semnificativă în caz de nevoie. Având în vedere punctele de mai sus, nu văd de ce să îţi mai pui probleme de comparaţie.

  • pif666, miercuri, 16.12.2015 13:01

    am detinut o yaris hybrid 2013. este o masina facuta pt oras . pe autostrada haleste minim 7 litri. cam cat un mercedes s 320 cdi. dar in timp ce s-ul consuma in oras minim 12 litri ca sa nu zic 17 uneori in aglomeratie ,yarisul consuma 4 litri. per total mergi cu o medie de 5.5 litri la suta . valoare reala . cu un mers normal. si din acest aspect,yarisul nu are concurenta. ce masina cu cutie automata -atentie la acest pret de 16.000€- se poate lauda cu acest consum real( si nu ala anuntat 3.1l ). fani golfului sa se abtina . este euro 5 sau 6 in acte ,dar in realitate euro 3 . anunta medie de 5la suta si in realitate ia 7 si etc eu de exemplu merg actualmente cu un cc 2013 cu motor 2000 automata si pe bord am medie 9 litri. in oras sare de 11%. si ea anunta 7 litri maxim. blue motion din kakat eu o recomand cu incredere soferilor cu experienta,celor care sunt temperati,care stiu ca mersul cu 100 la ora prin oras nu poate avea decat consecinte negative-ca sa nu zic extrem de grave-. oricum hybridul este viitorul apropiat. cel indepartat este fara dubii electricul. cand o sa reuseasca renaultul zoe cca 300-500km autonomie, adio dieselul sau benzina

  • mitica, vineri, 13.01.2017 22:52

    ca sa nu ne incurce cu mersul lor de melc,le recomand sa ruleze pe pista de biciclete