Toyota Yaris Hybrid facelift

1.5 Hibrid (VVT-i) 100CP Aut1 Sol

Tinuta de drum

4.0

Prin definiţie, modelele de clasă mică sunt dedicate oraşului. Iar un model hibrid care poate rula kilometri în modul 100% electric este cu atât mai dedicat mediului urban. Tocmai de aceea, totul este reglat pentru confortul şoferului şi al pasagerilor. Suspensia este moale, direcţia este uşor de manevrat şi denivelările mici sunt absorbite cum trebuie. Evident, tot aceste atribuite reprezintă şi moartea pasiunii pentru şoferii care vor dinamism. În plus, silenţiozitatea sistemului de propulsie îţi dă impresia că suspensia este gălăgioasă, deoarece auzi cum lucrează când treci peste denivelări şi pare că ar fi ceva în neregulă. Este, însă, dificil să estompezi aceste sunete la un model atât de mic, mai ales că vorbim şi despre o maşină care nu aparţine segmentului premium, unde preţul poate acoperi munca prin care producătorii rezolvă aceste probleme.

Direcţia este plăcută la viteze de oraş, dar se simte prea moale la viteze mai ridicate. Suspensia face o treabă admirabilă dacă mărim foarte puţin ritmul faţă de conducerea în regim normal, dar limitele punţii spate cu bară de torsiune se văd repede. Dacă vrei sportivitate de la o maşină de clasă mică, hibrizii nu sunt încă o soluţie.

Trebuie menţionat faptul că pedala de frână are un feeling diferit faţă de cea dintr-un automobil normal, cauza fiind sistemul de recuperare a energiei la frânare. Acest aspect este realizat mai bine la Honda Jazz Hybrid, principalul său competitor. În cazul lui Yaris, înseamnă că un şofer obişnuit să frâneze cât mai uşor trebuie să apese puţin mai tare pe pedala de frână pentru a obţine aceeaşi frânare ca la un model standard cu transmisie automată. Nu vă speriaţi, nu este nevoie de o forţă supraomenească, doar că tranziţia de la frânarea regenerativă la cea hidraulică se simte la picioarele celor obişnuiţi să perceapă aceste diferenţe şi pare ciudată la prima vedere.

  • wld-ro, miercuri, 12.11.2014 15:25

    e doar parerea mea sau farurile chiar seamana cu o generatie mai veche de clio ?

  • tavone, miercuri, 12.11.2014 16:22

    enorm consumul de 7.3l/100km la 130km/h.

  • gogu, joi, 13.11.2014 10:17

    @tavone consumul de 7,3 la viteza maxima de autostrada nu e deloc mare, tinand cont ca avem de a face cu un motor de 1.5 benzina, aspirat, de generatie mai veche, iar interventia motorului electric la drum lung e aproape de zero dar pe total performantele de consum nu sunt chiar uimitoare, cel putin in traficul din Romania si in special in cel din Bucuresti. poate in alte tari (orase) mai linistite se potriveste manusa un astfel de model

  • Debilu, sâmbătă, 12.12.2015 22:22

    1. are motor tip Atkinson, este din start mult mai economică. 2. Cutia de viteze cu variaţie continuă controlată electrocic iarăşi adaugă eficienţă faţă de orice alt tip de maşină. 3. Posibilitatea recuperării energiei la frânare mai aduce încă un plus economiei, iar un efect secundar este reducerea uzurii sistemului de frânare. 4. Bateria uriaşă cu motorul IMENS electric contribuie la o acceleraţie semnificativă în caz de nevoie. Având în vedere punctele de mai sus, nu văd de ce să îţi mai pui probleme de comparaţie.

  • pif666, miercuri, 16.12.2015 13:01

    am detinut o yaris hybrid 2013. este o masina facuta pt oras . pe autostrada haleste minim 7 litri. cam cat un mercedes s 320 cdi. dar in timp ce s-ul consuma in oras minim 12 litri ca sa nu zic 17 uneori in aglomeratie ,yarisul consuma 4 litri. per total mergi cu o medie de 5.5 litri la suta . valoare reala . cu un mers normal. si din acest aspect,yarisul nu are concurenta. ce masina cu cutie automata -atentie la acest pret de 16.000€- se poate lauda cu acest consum real( si nu ala anuntat 3.1l ). fani golfului sa se abtina . este euro 5 sau 6 in acte ,dar in realitate euro 3 . anunta medie de 5la suta si in realitate ia 7 si etc eu de exemplu merg actualmente cu un cc 2013 cu motor 2000 automata si pe bord am medie 9 litri. in oras sare de 11%. si ea anunta 7 litri maxim. blue motion din kakat eu o recomand cu incredere soferilor cu experienta,celor care sunt temperati,care stiu ca mersul cu 100 la ora prin oras nu poate avea decat consecinte negative-ca sa nu zic extrem de grave-. oricum hybridul este viitorul apropiat. cel indepartat este fara dubii electricul. cand o sa reuseasca renaultul zoe cca 300-500km autonomie, adio dieselul sau benzina

  • mitica, vineri, 13.01.2017 22:52

    ca sa nu ne incurce cu mersul lor de melc,le recomand sa ruleze pe pista de biciclete