Toyota Yaris Hybrid

1.5 VVT-i Luna HSD

Tehnologie

4.5

Cea mai importantă piesă se tehnologie se află sub capotă. Asocierea dintre motorul clasic pe benzină şi cel electric a atins un nivel de armonie care va creşte odată cu avansul în domeniul bateriilor. Autonomia în mod electric creşte şi deja Yaris Hybrid poate circula semnificativ mai mult în mod electric faţă de un Prius de acum trei-patru ani. Toyota construişte automobile cu propulsie hibridă de mai bine de 15 ani şi a acumulat ceva experienţă în acest domeniu. Exceptând cutia CVT, care este poate o soluţie bună, dar nu suficient de rafinată, pachetul total oferit de Toyota este o alternativă bună la un automobil de clasă mică cu motor diesel şi una excelentă la un automobil cu motor pe benzină. Problema principală rămâne însă preţul de achiziţie, semnificativ mai ridicat faţă de un automobil cu propulsie clasică.

La nivel de gadgeturi, Yaris Hybrid oferă un ecran tactil cu o grafică deja cam depăşită, unde sunt afişate informaţii de la computerul de bord, sistemul audio şi sistemul de navigaţie. Între cele două scaune din faţă mai sunt amplasate două butoane care permit rularea doar în mod electric, atât cât bateria o permite, sau în mod Eco, care anesteziază răspunsul acceleraţiei pentru a eficientiza şi mai mult modul de rulare. 

Mai trebuie menţionat şi ştergătorul unic cu braţ cu mişcare complexă, un sistem inedit în clasa mică. Chiar şi spălătorul de parbriz este integrat în braţul ştergătorului, o idee preluată de la ştergătoarele de camioane sau autocare.

  • vianu, joi, 24.07.2014 12:16

    Prezenta turometrului mi se pare inutila atat timp cat nu poti controla regimul motorului clasic, tandemul termic-electric facandu-si "de cap" in ideea ca ofera eficienta sistemului. Cat depre frana...la Prius e diferita, mult mai usoara, extrem de incisiva si dupa ce te obisnuiesti cu ea e chiar placut sa constati ca masina se opreste la un simplu gest. :) Cat despre consum....mi se pare mai mult decat rezonabil. Tinand cont de silentiozitate e preferat unui diesel. Feelingul nu e acelasi, CVT parca chinuie motorul clasic, depasirile in forta trebuie pregatite dar e bine asa....oferta e larga si ai de unde alege.

  • redalert, vineri, 25.07.2014 09:11

    De ce să dai 6000 euro în plus pe o tigaie care consumă cât Yaris pe benzină ? Şi probabil că avea şi bateriile pline la drive-test. Propun să aşteptăm face-liftul cînd îi vor pune un cordon cu ştecher pentru priză, un motor diesel în trei cilindri şi îmbunătăţirea ca acest motor să poată cu cilindrii alternativ. Iar pentru ecologişti propun ca îmbunătăţire să fie dotat cu un separator de energie electrică care să oprească alimentarea atunci cînd energia electrică este produsă în centralele atomice.

  • gigi_frana, luni, 28.07.2014 12:40

    @redalert...daca te uiti la "tigaile" consacrate din aceeasi clasa, cutie automata, motor pe benzina, ~100CP, tot pe-acolo ajungi. Si ai aproape garantat un consum de 10% in oras. la un calcul simplu,un roman obisnuit care tine masina 7 ani si face in jur de 20000 km/an iese binisor in castig.