Toyota Yaris Hybrid

1.5 VVT-i Luna HSD

Consum

5.0

Cifrele oficiale sunt absolut incredibile. Toyota spune că âYaris Hybrid consumă în medie 3.5 litri de carburant pentru fiecare sută de kilometri parcurşi. Apoi, Yaris Hybrid este printre puţinele modele care consumă mai puţin în mediul urban (3.1 litri/100 km) faţă de cifra înregistrată în mediul extraurban (3.5 litri/100 km).

Aveam să experimentăm acest lucru pe propria piele. Yaris Hybrid este un automobil gândit aproape exclusiv pentru uzul în oraş. Aici, cuplul de motoare se înţelege cel mai bine şi lucrează perfect pentru a-ţi oferi cel mai mic consum. În momentul în care ieşim din oraş şi ne întindem la drum, motorul pe benzină face aproape toată munca grea, cel electric nefiind în stare să susţină o viteză constantă de 90 sau 130 km/oră. În aceste condiţii, plus lipsa frânărilor dese care ajută la încărcarea bateriilor, Yaris Hybrid va consuma semnificativ mai mult atunci când este folosită pentru deplasări lungi. 

Consumul înregistrat de noi în Bucureşti a fost de 5 litri/100 km, în timp ce pe autostradă acesta a crescut la 6 litri/100 km. 

Singurul rival direct pentru Toyota Yaris Hybrid este Jazz Hybrid, dar modelul Honda are cifre oficiale de consum mai mari cu un litru.

  • vianu, joi, 24.07.2014 12:16

    Prezenta turometrului mi se pare inutila atat timp cat nu poti controla regimul motorului clasic, tandemul termic-electric facandu-si "de cap" in ideea ca ofera eficienta sistemului. Cat depre frana...la Prius e diferita, mult mai usoara, extrem de incisiva si dupa ce te obisnuiesti cu ea e chiar placut sa constati ca masina se opreste la un simplu gest. :) Cat despre consum....mi se pare mai mult decat rezonabil. Tinand cont de silentiozitate e preferat unui diesel. Feelingul nu e acelasi, CVT parca chinuie motorul clasic, depasirile in forta trebuie pregatite dar e bine asa....oferta e larga si ai de unde alege.

  • redalert, vineri, 25.07.2014 09:11

    De ce să dai 6000 euro în plus pe o tigaie care consumă cât Yaris pe benzină ? Şi probabil că avea şi bateriile pline la drive-test. Propun să aşteptăm face-liftul cînd îi vor pune un cordon cu ştecher pentru priză, un motor diesel în trei cilindri şi îmbunătăţirea ca acest motor să poată cu cilindrii alternativ. Iar pentru ecologişti propun ca îmbunătăţire să fie dotat cu un separator de energie electrică care să oprească alimentarea atunci cînd energia electrică este produsă în centralele atomice.

  • gigi_frana, luni, 28.07.2014 12:40

    @redalert...daca te uiti la "tigaile" consacrate din aceeasi clasa, cutie automata, motor pe benzina, ~100CP, tot pe-acolo ajungi. Si ai aproape garantat un consum de 10% in oras. la un calcul simplu,un roman obisnuit care tine masina 7 ani si face in jur de 20000 km/an iese binisor in castig.