Toyota Yaris Hybrid

1.5 VVT-i Luna HSD

Motor / Transmisie

4.5

Pentru a pune în mişcare modelul Auris Hybrid, Toyota a apelat la motorul de 1.5 litri pe benzină cu patru cilindri, pe care l-a asociat cu un motor electric. Ambele unităţi antrenează puntea faţă pe rând sau în tandem dacă este necesar. Motorul electric este alimentat de un set de acumulatori care sunt încărcaţi de motorul termic sau cu ajutorul energiei recuperate din frânare. Cele două unităţi furnizează o putere combinată de 100 CP. Transmisia este asigurată de o cutie automată CVT ce are un singur raport ce variază în funcţie de necesitate. 

Dacă motorul pe benzină şi cel electric fac o echipă aproape perfectă, transmisia nu este punctul forte al acestei maşini. Îţi trebuie ceva timp să te obişnuieşti cu stilul acestei cutii de a ţine motorul la o anumită turaţie pentru a obţine puterea necesară. De asemenea lipsa schimbărilor de treaptă este ciudată. Toyota a renunţat la turometru pentru Yaris Hybrid, montând în locul lui un indicator analog de putere împărţit în trei zone: charge, eco şi power. De asemenea, un martor verde cu indicativul EV se aprinde pe bord atunci când folosim doar propulsia electrică.

Experienţa pornirii şi folosirii acestui automobil este un pic diferită, mai ales dacă nu ai mai avut ocazia să experimentezi un vehicul hibrid. Pornirea se face clasic cu cheia (exista şi cheie inteligentă cu buton de pornire, dar modelul nostru de test nu era dotat cu aşa ceva). Întorci cheia în contact, martorii se aprind şi se sting pe bord şi apoi... linişte. Doar inscripţia "ready" aprinsă ne anunţă că suntem gata de plecare. Luăm piciorul de pe frână şi ne punem în mişcare în cea mai deplină linişte, acompaniată doar de câteva bâzâituri înfundate venite de sub capotă. Dacă avem nevoie de mai multă putere şi accelerăm, motorul pe benzină se va trezi la viaţă cu un mârâit înfundat. Acesta se opreşte la fiecare frânare şi stă oprit până când este din nou nevoie de el. În oraş, cele două surse de putere îşi împart aproape egal sarcina de a mişca din loc modelul Toyota.

  • vianu, joi, 24.07.2014 12:16

    Prezenta turometrului mi se pare inutila atat timp cat nu poti controla regimul motorului clasic, tandemul termic-electric facandu-si "de cap" in ideea ca ofera eficienta sistemului. Cat depre frana...la Prius e diferita, mult mai usoara, extrem de incisiva si dupa ce te obisnuiesti cu ea e chiar placut sa constati ca masina se opreste la un simplu gest. :) Cat despre consum....mi se pare mai mult decat rezonabil. Tinand cont de silentiozitate e preferat unui diesel. Feelingul nu e acelasi, CVT parca chinuie motorul clasic, depasirile in forta trebuie pregatite dar e bine asa....oferta e larga si ai de unde alege.

  • redalert, vineri, 25.07.2014 09:11

    De ce să dai 6000 euro în plus pe o tigaie care consumă cât Yaris pe benzină ? Şi probabil că avea şi bateriile pline la drive-test. Propun să aşteptăm face-liftul cînd îi vor pune un cordon cu ştecher pentru priză, un motor diesel în trei cilindri şi îmbunătăţirea ca acest motor să poată cu cilindrii alternativ. Iar pentru ecologişti propun ca îmbunătăţire să fie dotat cu un separator de energie electrică care să oprească alimentarea atunci cînd energia electrică este produsă în centralele atomice.

  • gigi_frana, luni, 28.07.2014 12:40

    @redalert...daca te uiti la "tigaile" consacrate din aceeasi clasa, cutie automata, motor pe benzina, ~100CP, tot pe-acolo ajungi. Si ai aproape garantat un consum de 10% in oras. la un calcul simplu,un roman obisnuit care tine masina 7 ani si face in jur de 20000 km/an iese binisor in castig.