Motor / Transmisie
Primul contact pe care l-am avut cu noul RAV4 în România a fost cu versiuna pe benzină de 150 CP. Mircea a pus-o la încercare şi s-a arătat nemulţumit de cutia automată CVT care reuşea să penalizeze orice perfomanţă a motorului. Am avut şi eu ocazia să conduc acest model şi nu pot să înţeleg de ce japonezii insistă cu acest tip de transmisie în loc să se îndrepte spre mult mai rafinatele cutii automate cu două ambreiaje. Oricum, benzina nu i se potriveşte modelului RAV4. Poate doar dacă am trăi în America. Dar cum nu este cazul, majoritatea clienţilor care vor alege acest SUV vor prefera un sănătos propulsor diesel. Şi de cele mai multe ori o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Şi culoarea exterioară argintie. Pentru că este cea mai rezistentă la praf. Adică exact modelul nostru de test.
Avem în faţă o Toyota RAV4 2.2 D-4D de 150 CP. Tracţiune integrală permanentă şi cutie de viteze manuală cu şase trepte. Un propulsor cu suficient cuplu, 340 Nm la 2.000 rpm, pentru a face din RAV4 un automobil care se mişcă dezinvolt indiferent de tipul drumului pe care rulează. Cei 150 CP sunt atinşi la 3.600 rpm, iar cutia cu şase trepte îşi face bine treaba. Mai puţin treapta întâi care este etajată foarte scurt. Nu este un propulsor excesiv de zgomotos şi se potriveşte la fix cu caracterul acestui automobil. Deci, dacă vă tentează noul RAV4, acesta este motorul pe care trebuie să îl alegeţi.
Nu sunt de acord cu afirmatia ca benzina i s-ar potrivi lui RAV4 numai daca am trai in America. Si atentie la dezacordul dintre subiect si predicat, autorule!