Toyota RAV4

2.2 D-4D 150CP 4x4 Man Luxury

Motor / Transmisie

4.5

Primul contact pe care l-am avut cu noul RAV4 în România a fost cu versiuna pe benzină de 150 CP. Mircea a pus-o la încercare şi s-a arătat nemulţumit de cutia automată CVT care reuşea să penalizeze orice perfomanţă a motorului. Am avut şi eu ocazia să conduc acest model şi nu pot să înţeleg de ce japonezii insistă cu acest tip de transmisie în loc să se îndrepte spre mult mai rafinatele cutii automate cu două ambreiaje. Oricum, benzina nu i se potriveşte modelului RAV4. Poate doar dacă am trăi în America. Dar cum nu este cazul, majoritatea clienţilor care vor alege acest SUV vor prefera un sănătos propulsor diesel. Şi de cele mai multe ori o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Şi culoarea exterioară argintie. Pentru că este cea mai rezistentă la praf. Adică exact modelul nostru de test. 

Avem în faţă o Toyota RAV4 2.2 D-4D de 150 CP. Tracţiune integrală permanentă şi cutie de viteze manuală cu şase trepte. Un propulsor cu suficient cuplu, 340 Nm la 2.000 rpm, pentru a face din RAV4 un automobil care se mişcă dezinvolt indiferent de tipul drumului pe care rulează. Cei 150 CP sunt atinşi la 3.600 rpm, iar cutia cu şase trepte îşi face bine treaba. Mai puţin treapta întâi care este etajată foarte scurt. Nu este un propulsor excesiv de zgomotos şi se potriveşte la fix cu caracterul acestui automobil. Deci, dacă vă tentează noul RAV4, acesta este motorul pe care trebuie să îl alegeţi.

  • verde, luni, 05.08.2013 14:14

    Nu sunt de acord cu afirmatia ca benzina i s-ar potrivi lui RAV4 numai daca am trai in America. Si atentie la dezacordul dintre subiect si predicat, autorule!

  • slVW_83, luni, 05.08.2013 15:11

    Volanul e din plastic, bordul e acoperit cu muşama, numită de cei de la marketing piele ecologică. Motorul e mai mare cu 0,2 cmc decât ar trebui, deci taxe mari. Preţul cam condimentat!

  • ala, luni, 05.08.2013 15:27

    Parerea voastra care este referitoare la poza 15 cu bordul. nu seamna cumva cu ARO 10

  • H&M, luni, 05.08.2013 15:52

    si....tot l-as achizitiona dac-as avea bani...dintr-un singur motiv dar care pt. mine conteaza.

  • Pavl, luni, 05.08.2013 15:53

    Cred ca prefer CX-5, care cred ca are si o versiune de 175 de cp, sau Forester, cu motor Boxer de 2l si 150 de cai, mai elastic.

  • antonny, luni, 05.08.2013 20:17

    @slVW_83 .........pretul piperat pentru acest model .........dar de Skoda Yeti 2.0 TDI 140CP 29400 euro ce mai zici ???? Motorizarea nu e pentru toata lumea .....cine da 35000 euro are sa dea si 700 ron pe an in plus impozit ......daca ne uitam la performante nu prea vezii nici -o Europeana

  • zagado26, luni, 05.08.2013 20:30

    La imaginea 17 apare butonul Start&Stop. Atunci il are sau nu?

  • zagado26, luni, 05.08.2013 20:34

    Scuze, n-am fost atent!

  • @slVW_83, luni, 05.08.2013 20:58

    Volanul cat si zona central de pe volan sunt imbracate in piele, chiar nu se observa cusatura ?

  • V., luni, 05.08.2013 22:13

    Cam puțini caluți ptr. capcitatea pe care o are motorul. Concurența scoate lejer minim 163 cp dintr-un motor de numai 2 litri.

  • AndreiRN, marţi, 06.08.2013 00:40

    Fiabilitatea Toyota este de neegalat.

  • ScorpyonVAG, marţi, 06.08.2013 01:48

    Modelul anterior, mai ales cel cu facelift era mult mai frumos decat asta... Nu imi place deloc. Mai bine as cumpara ceva de la concurenta. Pana si Hyundai ix35 arata mai bine.

  • adrian, marţi, 06.08.2013 09:53

    Tractiunea NU ESTE INTEGRALA PERMANENTA cum citesc in articolul de fata si mai prin toate revistele de specialitate.

  • remus, miercuri, 07.08.2013 23:03

    Urata rau,interiorul pare de passat modelul anilor 80.